2012-05-31, 14:39
Medlem
Till-marschmusiks avatar
Besökte Hötorget för några dagar sedan. Brukar inte vara där särskilt ofta.

Men i alla fall så slogs jag av hur pass lika upplägget/prisnivån var hos samtliga grönsakshandlare på Hötorget. Jordgubbarna etc ligger på exakt samma sätt. Kostar exakt lika mycket. Samtliga handlare har exakt samma utbud och erbjudanden. Kort och gott samtliga grönsaksstånd såg exakt likadana ut.

Det kan ju inte vara en slump och det ser jävligt bisarrt ut.
Senast redigerad av Till-marschmusik 2012-05-31 kl. 14:41.
Citera
2012-05-31, 15:27
Bannlyst
Förmodligen kollar alla handlare in varandra både när det gäller upplägg och prisbild, tror inte att det är en "grönsaksmaffia" bakom det hela.
Men men jag har haft fel förr
Citera
2012-05-31, 16:25
Medlem
Lys avatar
Jag bor precis nära, och det känns som om alla handlarna är i maskopi med varandra. Att handla frukt och grönt där är blir alltid dyrare än man trodde det skulle bli, utbudet är exakt lika i varje stånd, priserna är samma. Jag tröttnade fort på att handla där, åker faktiskt hellre till Rinkeby om jag vill ha frukt och grönt billigt. Dessutom luras handlarna på Hötorget. Under dan höjer de ofta priset till det dubbla, sen på eftermiddan sänker de och ropar att det är halva priset, fast det egentligen är det ordinarie priset. Och så vill de pracka på en mer man inte vill köpa.

Man kan tro det är en enda person bakom allt, fast så är det nog inte.
De har väl kommit överens om detta, och gör som varandra. Enda gången jag var nöjd med maffia-handlarn på Hötorget var när min kille lyckades komma över två fulla kassar frukt och en låda frukt för bara 20 spänn, när de höll på att packa ihop. Men det tillfället var unikt. Annars undviker jag handla där. Tycker de är för luriga och för dyra, vare sig de är i maskopi med varann eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in