• 1
  • 2
2012-05-30, 22:57
Medlem
Tjena, har haft planer ett tag på att skaffa en gadd, och eftersom jag är en enorm bokmal och fantasynörd tänkte jag faktiskt tatuera in märket för "The Deathly Hallows" på ovansidan av handen.
Här har ni bild på den http://upload.wikimedia.org/wikipedi...s_Sign.svg.png

Det enda bra stället jag har tänkt på där denna symbol som är ganska liten skulle kunna se snygg ut är ovansidan av handen, men jag har då en fråga.
Anses det WT / gangster eller på något sett negativt att ha en tatuering på ovansidan av handen?
Symbolen är såklart harmlös men jag antar att folk som inte är insatta inte är så sugna på att anställa någon med en symbol som täcker det mesta av vänstra handens ovansida.
Citera
2012-05-30, 22:59
Medlem
Om det är din första tatuering (Eller om du har få) så lär dom flesta tatuerare neka dig att göra den på handen.
Citera
2012-05-30, 23:03
Medlem
Kinman.s avatar
Beror väl helt på vad för jobb du söker till. Men brukar väl inte va så omtyckt om du ska ta hand om många kunder tex. Dock börjar det bli mer acceptabelt. Tycker anars den kan passa på undersidan av handleden.....
Citera
Medlem
håller med föregående kör den på ena vaden isf å händerna slits rätt bra oxå
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnah
Om det är din första tatuering (Eller om du har få) så lär dom flesta tatuerare neka dig att göra den på handen.
Jo jag har hört att många studios har en policy där dem vägrar tatuera ansikte, hals och händer.
Har dock inte någon bra idé på vart den annars kan hamna, jag antar att axeln funkar men känns rätt onödigt då jag alltid täcker axlarna.
Citera
2012-05-30, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinman.
Beror väl helt på vad för jobb du söker till. Men brukar väl inte va så omtyckt om du ska ta hand om många kunder tex. Dock börjar det bli mer acceptabelt. Tycker anars den kan passa på undersidan av handleden.....
Pluggar naturvetenskap och ska antagligen söka till läkarutbildningen snart, ifall det betyder någonting
Citera
2012-05-30, 23:05
Medlem
Galen.Negers avatar
Tycker själv att det är ganska wt/wannabegangster att bara köra händer/hals UTAN att ha några andra tatueringar
Citera
2012-05-30, 23:12
Medlem
Kinman.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Pluggar naturvetenskap och ska antagligen söka till läkarutbildningen snart, ifall det betyder någonting
Jag skulle du börja tänka lite om jag tog i hand med en läkare med en konstig symbol på handen och inga övriga tatueringar
Tycker du ska tänka om. Placera om den....
Senast redigerad av Kinman. 2012-05-30 kl. 23:14.
Citera
2012-05-30, 23:18
Medlem
The.Swedes avatar
Sätt den på svanken
Citera
2012-05-30, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinman.
Jag skulle du börja tänka lite om jag tog i hand med en läkare med en konstig symbol på handen och inga övriga tatueringar
Tycker du ska tänka om. Placera om den....
Får väl bli underarmen eller överarmen direkt under handen, blir väl typ samma sak då dock..
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Sätt den på svanken
Usch nej
Citera
2012-05-30, 23:50
Medlem
techmans avatar
Kör insida underarm med stort motiv istället. Tatuerad hand skickar väl lite väl missriktade signaler som läkare?
Citera
2012-05-31, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av techman
Kör insida underarm med stort motiv istället. Tatuerad hand skickar väl lite väl missriktade signaler som läkare?
Yep, har en annan idé för en tatuering som täcker halva underarmen, är även en stor manganörd och diggar serien Fullmetal Alchemist hårt, en av karaktärerna i serien har denna tatuering http://1.bp.blogspot.com/_J6T1Vnueen...hood_60_04.jpg

Verkar vara ett par som har gjort den också http://www.google.se/imgres?q=fullme...w=1645&bih=928

Verkar jävligt fin, dock är den ganska snarlik WT. Inte för att jag bryr mig så värst men hur WT tror ni den uppfattas för en oinsatt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in