Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-20, 12:37
  #529
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Var det inte en kåkfarare från Sydafrika som fick fredspriset
Släkten förbannar kvinnan för att hon satte griller i huvudet på honom, han har ju aldrig gjort så förut

Å andra sidan har hon inte heller haft som vana att tvinga folk att skära henne i ansiktet.
Citera
2012-10-20, 13:50
  #530
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Å andra sidan har hon inte heller haft som vana att tvinga folk att skära henne i ansiktet.

Nelson Mandela? Nu är du nog lite extra förvirrad.
Citera
2012-10-20, 15:28
  #531
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Nelson Mandela? Nu är du nog lite extra förvirrad.

Jag har i alla fall inte diskuterat honom.
Citera
2012-10-20, 18:18
  #532
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Å andra sidan har hon inte heller haft som vana att tvinga folk att skära henne i ansiktet.
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Nelson Mandela? Nu är du nog lite extra förvirrad.
Förvirrad? Först svarar Du på helt fel inlägg, och sedan har i inte en aning om vad du pratar om!
Har du glömt att ta din medicin idag? Eller var du annorstädes på historielektionerna?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Ja då är väl sannolikheten för att Hodjattallah Rabbani får Nobelpris lika med noll, de närmaste fem åren.
Det är ju inte heller så vanligt att kåkfarare får Nobelpris, men det har ju hänt tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Var det inte en kåkfarare från Sydafrika som fick fredspriset
Släkten förbannar kvinnan för att hon satte griller i huvudet på honom, han har ju aldrig gjort så förut

Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Jo, det var just Nelson Mandela jag åsyftade på. Han satt 27 år i finkan, fast det var ju av helt andra anledningar än i detta fall.
Min kommentar som sedermera resulterade i namnet Nelson Mandela, var att mig veterligen är det ganska ovanligt att kåkfarare får nobelpris, fast det har hänt.

Poängen var att det nog måste anses som en försvårande omständighet att sitta i finkan och samtidigt vara en potentiell Nobellpristagare. I medicin då såklart i detta fallet, så inte det också missförstås.

Läs om, gör rätt.

Sedan kan man ju ifrågasätta hans egen tilltro till sina forskningsresultat och de preparat han provat på sig själv, som han själv trodde var orsaken till sitt handlande mot frun. Omvänd psykofarmaka då om man skall tro honom, men då borde ju hans forskningsresultat knappast leda till ens den lilla minsta uns av Nobelpriskandidat.
Citera
2012-10-20, 18:35
  #533
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Förvirrad? Först svarar Du på helt fel inlägg, och sedan har i inte en aning om vad du pratar om!
Har du glömt att ta din medicin idag? Eller var du annorstädes på historielektionerna?

Läs om, gör rätt.

Hårda ord från en som i samma andetag citerarar två personer på flashback och tilltalar i singular. Jag förstår ingenting, uppriktigt.

Inte blir det enklare av att användaren jag svarade, jagharenliten, svarade en användare som heter raggdoll3,
"Var det inte en kåkfarare från Sydafrika som fick fredspriset?
Släkten förbannar kvinnan för att hon satte griller i huvudet på honom, han har ju aldrig gjort så förut"

Den andra meningen är ironi
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

Winnie Mandela är som de flesta känner till, inte förbannad av släkten på grund av något sånt och hör tillsammans med Nelson Mandela inte hemma i tråden överhuvudtaget.

Åter till topic tack!

Pssss
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Nobellpristagare
Han hette Nobel. Kan vara bra att veta
__________________
Senast redigerad av sluggerbanan 2012-10-20 kl. 19:07.
Citera
2012-10-22, 08:46
  #534
Medlem
sanctissimuss avatar

22 oktober; kvinnan lever under skyddad identitet och är nu djupt besviken på att hovrätten fastställde straffet på fem år
expressen
Citera
2012-10-22, 09:27
  #535
Medlem
Motacilla.albas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus

22 oktober; kvinnan lever under skyddad identitet och är nu djupt besviken på att hovrätten fastställde straffet på fem år
expressen

Man kan förstå att den domen inte föll henne på läppen!
Citera
2012-10-26, 00:12
  #536
Medlem
Läste denna tråd för en vecka sedan. Efteråt googlade jag GMs namn, hittade en del sidor från Iran som jag översatte med google translate, det visade sig att cancerpatienter hade demonstrerat utanför svenska ambassaden i Teharan. De menade att han i sitt arbete upptäckt en molekyl som kunde bota flera sorters cancer.

Detta har dykt upp i tankarna under den gångna veckan, tänk om GM var på tröskeln till ett genombrott i kampen mot denna hemska sjukdom.

Inte för att på något sätt förringa det fruktansvärda och kallblodiga brott han begick. Men denna mörka dag i BOs och hennes anhörigas och GMs liv kan även vara en mycket dyster dag i hela mänsklighetens historia.
Citera
2012-10-26, 00:20
  #537
Medlem
Garderobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blankdank
...GM...upptäckt en molekyl som kunde bota flera sorters cancer.

...en mycket dyster dag i hela mänsklighetens historia.
Herregud. Slutledningsförmåga som en gurka.

Citera
2012-10-26, 00:23
  #538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blankdank
Läste denna tråd för en vecka sedan. Efteråt googlade jag GMs namn, hittade en del sidor från Iran som jag översatte med google translate, det visade sig att cancerpatienter hade demonstrerat utanför svenska ambassaden i Teharan. De menade att han i sitt arbete upptäckt en molekyl som kunde bota flera sorters cancer.

Detta har dykt upp i tankarna under den gångna veckan, tänk om GM var på tröskeln till ett genombrott i kampen mot denna hemska sjukdom.

Inte för att på något sätt förringa det fruktansvärda och kallblodiga brott han begick. Men denna mörka dag i BOs och hennes anhörigas och GMs liv kan även vara en mycket dyster dag i hela mänsklighetens historia.
Nu har väl förhoppningsvis inte hans forskningsarbete gått upp i rök, det är väl då i så fall en tidsfråga innan någon får rätten att ta över hans arbete...men vad vet jag...ingenting när det kommer till sådant här Det är många upptäckter inom diverse områden som först noterats av en viss person men sedan tillskrivits en annan person som vidareutvecklat arbetet.
Citera
2012-11-27, 11:50
  #539
Medlem
spoilers avatar
"Domen på fem års fängelse för den 52-årige man i Stockholm som skar av sin frus underläpp står fast.

Högsta domstolen beslutade på tisdagen att inte ta upp målet som rör den relativt nya brottsrubriceringen synnerligen grov misshandel."

http://www.metro.se/nyheter/fangelse...M7COJElpVEorA/
Citera
2012-11-27, 12:00
  #540
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Domen på fem års fängelse för den 52-årige man i Stockholm som skar av sin frus underläpp står fast.

Högsta domstolen beslutade på tisdagen att inte ta upp målet som rör den relativt nya brottsrubriceringen synnerligen grov misshandel."

http://www.metro.se/nyheter/fangelse...M7COJElpVEorA/

BRA!!!

har smått börjat tröttna på det här jävla ärendet och alla jävla papper...

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback