2020-12-21, 12:14
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Bokstavligen nya EA. Eller Ubisoft. 0% QA. Varför försvara skiten?

Ett dåligt släpp
- NYA EA ALLTSÅ BOKSTAVLIGEN WATA FAAAAAAAAK MANNEN?!!?!??!

Det är inte att folk desperat försöker försvara något de inte gillar, det är halvkorkade kommentarer som denna som gör att folk behöver svara och säga att det är struntprat Och sen ser du det som att personen bara försvarar en produkt de egentligen inte gillar och du är tillbaka på ruta ett i ditt ekorrhjul.
Citera
2020-12-21, 15:54
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Ok snöflingan, jag antar att du gör samma värdegrundsresearch på företagen bakom dina frukostflingor, bredband och elbolag som du alla definitivt lägger mer pengar årligen på. För annars skulle ju du vara en hycklare? Nä lägg ned bara... håll dig till topic och spara alt-right yrseln till rätt forum.

Har haft en bugg som krävde omstart på 60h. Jag jämför det med RDR2 som var ospelbart på release. Så som sagt, mitt bästa lir i år.

Jag är inte särskilt intresserad av att syna sömmarna hos alla företag jag kommer i kontakt med. När det dock öppet kommuniceras att dessa står upp för en massa nonsens och idioti så är det lätt att välja bort företaget i fråga.
T ex så tänkte jag köpa cyberpunk fram till att det uppdagades att CDPR stöttar BLM.
Du får nog strunta i att svara på mitt inlägg om du vill hålla dig "till topic".

Att vara mot idioti är inte alt-right, det är bara vänsternissar som kommer med dessa epitet.
Det lustiga är om det stämmer med allt övriga snack om deras moraliska förkastligheter som tydligen ska råda, så är detta BLM-tjafset som de körde med inför releasen bara ett PR-trick för att BLM vad hett just då. Vet inte vad som är värst, att de säljer ut sig själva eller att de visar stöd för BLM?

Den största besvikelsen är ju dock som sagt att spelet inte levt upp till hypen, detta spel kommer bara att bli ett i mängden i framtiden.
Citera
2020-12-21, 16:16
Medlem
XtraXs avatar
Det är humor på hög nivå.

https://www.reddit.com/r/cyberpunkga...in_night_city/

https://www.reddit.com/r/cyberpunkga...but_alive_ps5/
Citera
2020-12-21, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Peak CDPR var 2015. Tro mig, de kommer att gå samma väg som alla andra "indie"-utvecklare. Det blir mikrotranskationer, loot crates och mobilspel för hela slanten.
Självklart, det är ju ett enkelt recept. Att irritera små barn så de spenderar pappas kreditkort för att naivt försökt bli mindre irriterade fungerar varje gång. Att spelen är tråkiga och frustrerande är ju då rent av inbyggt i modellen.

Att försöka bryta ny mark och göra häftiga spelupplevelser är bevisligen lite tuffare. Cyberpunk 2077 är ju till och med ett väldigt bra spel, men en knackig launch gör att gnället blir helt enormt.
Citera
2020-12-21, 19:00
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Det är humor på hög nivå.

https://www.reddit.com/r/cyberpunkga...in_night_city/

https://www.reddit.com/r/cyberpunkga...but_alive_ps5/
Som en av dom som inte är dum nog att köpa västerländska spel på releasedag längre så har jag nästan börjat uppskatta detta kaos. Finns hur mycket roligt som helst att gotta sig i från detta spel. När dom insåg hur dåligt spelet var på konsol och dom insåg att dom inte hade tid på sig att fixa det så kanske dom skulle bytt genre på det och kallat det för en open world comedy adventure istället för att gömma undan recensioner och hur dåligt det var.

EDIT: Den första videon dock. Var nog kanske den roligaste hittills.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2020-12-21 kl. 19:03.
Citera
2020-12-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
EDIT: Den första videon dock. Var nog kanske den roligaste hittills.
Topp 10 saker jag sett i år, alla kategorier. Den rankar in bland ett par scener från The Boys.
Citera
2020-12-21, 21:01
Medlem
AnOldBeginnings avatar
48 speltimmar på 11 dagar, det i sig är ett högt betyg.

Kört genom main story och alla sidemissions nu. Utom
1 cyberpsycho som inte går att klara på grund av en bug där jag det inte går att hitta ledtrådarna som krävs.
1 frågetecken i Japan Town där det inte går att ta sig in i byggnaden.
Beat on the Brat-uppdragen då alla one-hittar mig, och jag gör 1% damage per slag, trots att jag är på level 41, pallar inte grinda för att pumpa upp athletics som är på typ lvl4.
Och så klart alla köpa-bil...förstår fortfarande inte varför de räknas som uppdrag.
Eventuellt något mer uppdrag om det är någon som tänkt ringa mig. Orkar inte vänta och se.

Jävligt bra spel kort och gott. Hoppas det kommer DLC:s gott med innehåll i samma höga klass.

edit:
Läste nu att det finns 7 olika endings.
Tyckte det var lite konstigt att Johnny pissade så mycket på en om ens "val" när man inte hade ett val. Men tydligen så kommer valen först när man kört genom en massa side-missions. Så jag har lite mer spelande att göra tydligen. Woho!
Senast redigerad av AnOldBeginning 2020-12-21 kl. 21:07.
Citera
2020-12-22, 04:30
Medlem
Medves avatar
Jag har spelat 50 timmar mest lallat runt. Men visst har man kommit över buggar där jag inte kan loota kroppar, slutfölja visa uppdrag och loot items som inte går att lotta och graphic buggar. Skq man sluta spela och vänta på mrr patches?
Citera
2020-12-22, 08:12
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Läste nu att det finns 7 olika endings.
Tyckte det var lite konstigt att Johnny pissade så mycket på en om ens "val" när man inte hade ett val. Men tydligen så kommer valen först när man kört genom en massa side-missions. Så jag har lite mer spelande att göra tydligen. Woho!

Jag tycker detta är ett väldigt bra sätt i spel att få folk att faktiskt spela igenom de viktigaste side-missions. Det funkade bra i ex. ME2 med suicide-mission, där jag minns vid dagarna efter release då människorna som rushar började bli klara och påpekade att alla minsann dör, senare visade det sig att om man lägger ner lite tid och tar sig igenom innehållet, som utvecklarna faktiskt lagt ner tid på att skapa, så kunde man visst rädda alla och få ett "bra" slut.
Speciellt i spel som detta, där innehållet runt omkring är betydligt större än main mission kedjan.
Citera
2020-12-22, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag tycker detta är ett väldigt bra sätt i spel att få folk att faktiskt spela igenom de viktigaste side-missions. Det funkade bra i ex. ME2 med suicide-mission, där jag minns vid dagarna efter release då människorna som rushar började bli klara och påpekade att alla minsann dör, senare visade det sig att om man lägger ner lite tid och tar sig igenom innehållet, som utvecklarna faktiskt lagt ner tid på att skapa, så kunde man visst rädda alla och få ett "bra" slut.
Speciellt i spel som detta, där innehållet runt omkring är betydligt större än main mission kedjan.

Tycker väl tvärtom att ME2 är ett dåligt exempel. Handlade ju enbart om att grinda ihop resurser för att få ett bra slut.

Själv skakade jag på huvudet åt att utvecklarna gått så lågt och lät besättningen dö.
Mycket bättre med sidouppdrag som bär sin egen vikt.
Citera
2020-12-22, 09:55
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Tycker väl tvärtom att ME2 är ett dåligt exempel. Handlade ju enbart om att grinda ihop resurser för att få ett bra slut.

Själv skakade jag på huvudet åt att utvecklarna gått så lågt och lät besättningen dö.
Mycket bättre med sidouppdrag som bär sin egen vikt.

Ok, det var inte den upplevelse jag hade, nu är det iofs några år sedan jag spelade igenom ME triologon sist, dock spelade jag aldrig ME2 som stand alone, och hade därmed alltid mängder av resurser från ME1 i mina spel. Det jag syftade på var Loyalty missions, vilka exempelvis Talis var ett av de bättre uppdragen i hela serien. Tror många utvecklare vill "tvinga" så många som möjligt att spela så mycket av innehållet som möjligt, och jag kan se två sätt de senaste åren, antingen kör man Rockstars koncept och och låter alla större missions ingå som delar i main storyn, sen har man lite mindre stranger missions vid sidan av som mest är till för att göra världen levande. Alternativt kör man CDPR:s metod från witcher 3 och helt enkelt låter side-missions flyta in i världen och i main missions serien nästan utan att spelaren märker det. Jag tror CDPR försökte utveckla detta koncept i CP2077, men man kommer inte alls upp i samma klass som man gjorde i wticher 3.
Citera
2020-12-22, 11:31
Medlem
liddens avatar
Nu har problemen till och med uppmärksammats av DN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in