2020-12-22, 11:46
Medlem
SalamonDiEs avatar
lirade några timmar igår på PC, fullt kapabel till 4K, spelar på en LG 38'' UltraGear 38GL950G(3840 x 1600)... en del buggar naturligtvis, men har 20 saves, så det går alltid att ladda om när man fastnat eller så. Får i a f 100fps, med dippar till 40 - Gsync gör underverk

HDR:en är helt fucked up, ser fan bättre ut i SDR

jag skulle inte vilja kalla det rpg, kvittar vafan man väljer i dialoger, alla side-missions påverkar inte ett skit, alla s k "hacking" är helt meningslös... antingen smyger man eller sniepar från avstånd...

AI:n är som sagt helt CP < hmm CyberPunk, ahh fattar

att framföra ett fordon... suck

mitt betyg på 5/10 kvarstår, man kan ha rätt kul pga alla buggar, tex stå i en hiss & knäpp någon på avstånd... helt magiskt står 3 snutar bakom dig, i hissen!!

det går inte att interagera med 99% av folket som springer runt

jag köpte det till Xbox, men vi väntar på Series X, så jag laddade ner pirat till PC

skiter egentligen i dom 497:- jag betalade på elgiganten, är inte så hysterisk som många verkar vara

minns Fallout76... spelade väl 2 timmar & jag är ett stort fan av Fallout-serien, men FO76 var skit & livet går vidare.

tråkigt för CDPR att totalt sjunka i dyn, men lite QA hade nog gjort susen

edit: kom på att vad du än väljer i skillträdet, så finns det alltid en annan lösning att tex komma in bakom en låst dörr

och sen hela inventory systemet är ju helt borkat, kan jag bara crafta 1 fucking sniperskott åt gången?

min reservation är jag spelat ca 15 timmar, så ta min "recension" hur du vill
Senast redigerad av SalamonDiE 2020-12-22 kl. 12:06.
Citera
2020-12-22, 15:40
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag tycker detta är ett väldigt bra sätt i spel att få folk att faktiskt spela igenom de viktigaste side-missions. Det funkade bra i ex. ME2 med suicide-mission, där jag minns vid dagarna efter release då människorna som rushar började bli klara och påpekade att alla minsann dör, senare visade det sig att om man lägger ner lite tid och tar sig igenom innehållet, som utvecklarna faktiskt lagt ner tid på att skapa, så kunde man visst rädda alla och få ett "bra" slut.
Speciellt i spel som detta, där innehållet runt omkring är betydligt större än main mission kedjan.
Ja, enig.
Men behövde googla det bara för att jag var nyfiken på att se vad som hände om man valde att bli en relic, och såg då att det var 5 olika slut och 3 olika sätt att spela de, så var nära att missa det. Samtidigt pushar de för att man ska spela genom mainstory först genom att automatiskt välja mainstory-mission när man klarat av ett mission. Heller inget jag förstod förrän jag spelat klart mainstory och aktivt skulle göra alla side-missions och gps:en ställde in sig på Hanako efter varje side-mission.

Inget som stör mig dock, för mig blev det bara en glad överraskning.
Citera
2020-12-22, 23:44
Medlem
negerapans avatar
Citera
2020-12-23, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Som en av dom som inte är dum nog att köpa västerländska spel på releasedag längre så har jag nästan börjat uppskatta detta kaos. Finns hur mycket roligt som helst att gotta sig i från detta spel. När dom insåg hur dåligt spelet var på konsol och dom insåg att dom inte hade tid på sig att fixa det så kanske dom skulle bytt genre på det och kallat det för en open world comedy adventure istället för att gömma undan recensioner och hur dåligt det var.

EDIT: Den första videon dock. Var nog kanske den roligaste hittills.

Spelet är inte så jättedåligt egentligen. Det är bara konsol snubbar som inte fattat än att det börjar bli dags att uppgradera sin programvara.

O det har det varit länge nu. Redan när dark souls 3 släpptes, så var det slött och små laggade på xbox one..

Och ja visst, problem såsom bilar som flyger genom marken o t posande randoms, eller lustiga händelser är en annan femma. Det är ju sånt dom lätt nu kommer fixaz

Däremot allt som har med story delen har dom nailat.

Vad folk behöver fatta är att det är en ny era nu med ny programvara.. Jag ser Cyberpunk lite som ett startskott på den eran..

”Men man ska ju inte släppa ett spel när det laggar!”

Asså.. alla spel på senaste tiden har laggat på en xbox one. Har ni inte märkt det? Till o med Warzone är segdraget o typ 60 fps efter alla andra..

Min arbetskamrat har det nyaste xboxet.. Det laggar inte ett dugg för han utan han kör det stabilt på 120 fps?
Vad du inte fattar nu är att det är DU som sitter på en odaterad programvara.

Egentligen borde dom ha skitit i helt att försöka släppa det här till alla gamla konsoler också. För folk är så jävla otacksamma..

Vill ni att spelet ska fungera bättre på er Xbox One.. Här är några tips..
1. Stäng av caption mode på er konsol.. den sitter o spelar in era senaste minuter då ni spelat utifall att ni skulle vilja trycka på ”spela in”.. Det drar ner prestandan så inni helvete att det där håller på att spela i bakgrunden.
2.. rensa hårddisken på allt... Xbox har alltid blivit segare ju mer ni har installerat på hårddisken. Pröva o rensa den helt så ska du se att det blir aningen bättre..
Ska du spela något annat så tar det en kvart att ladda ner något idag iaf.

Det är fortfarande lite lagg såklart och ibland störigt och ospelbart..
men det mesta utav det beror just på konsolen.. PC spelare kan spela. Folk på de nya konsolerna kan det.

Så köp en ny..

Tycker det är oerhört mycket gnäll idag.. Typ som konsol nissar är mer som förvuxna barn..
Här har dom gett ett grymt singleplayer lir... Dom ska patcha upp det utav helvete åt er och spendera kommande månader bara åt ER.. Vilket betyder noll utveckling utav resten av delarna i spelet som dom annars hade kunnat lägga tid på, enbart för att ni ska kunna spela på era gamla jävla piss konsoler..
Dom ska i framtiden fixa multiplayer åt er, det betyder att ni har en öppen värld i stil Borderlands och GTA 5 i ett..

Dvs om dom nu kommer så långt. För nu ska gråtmuppar försöka stämma skiten ur dem för något reklambranschen har suttit o lurat i er..

Folk är så jääävla korkade idag att det är helt sjukt!

Och då är jag en som var skeptisk till det här spelet hela vägen ifrån början till release. Jag sa till min polare att ”jag fattar inte vad du ser i den där skiten. Du kommer förmodligen bli jävligt besviken.”

Nu har jag spelat det här mer än han.. Med caption off såklart då jag vet att det gör att spelen laggar.

Vad fan är alla andras problem? Är ni hjärndöda? Har inte spelen 200 fps konstant under högtryck på en gameboy color så skiter ni ner er?

O nu menar jag inte dig asdfgh, utan jag snackar bara allmänt. Löjligt o kalla detta spelet för kasst. Skådespeleriet, scenariorna, uppdragen, är rena jävla hollywood.
Senast redigerad av therefore 2020-12-23 kl. 10:52.
Citera
2020-12-23, 10:58
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
O nu menar jag inte dig asdfgh, utan jag snackar bara allmänt. Löjligt o kalla detta spelet för kasst. Skådespeleriet, scenariorna, uppdragen, är rena jävla hollywood.

Central poäng för mig. Är verkligen fascinerad över hur man kan spela detta spel och inte vara imponerad.
Citera
2020-12-23, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Central poäng för mig. Är verkligen fascinerad över hur man kan spela detta spel och inte vara imponerad.

Jag med. Ansiktsrörelserna.. Sättet dom reagerar på när dom inte tycker om något.. Grafiken på vissa ställen. Hur dom har lagt upp alla quests..
Berättelserna..

Allt det där är verkligen så otroligt jävla cleant. 👍🏻
Citera
2020-12-23, 16:36
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:

Tycker det är oerhört mycket gnäll idag.. Typ som konsol nissar är mer som förvuxna barn..
Här har dom gett ett grymt singleplayer lir... Dom ska patcha upp det utav helvete åt er och spendera kommande månader bara åt ER.. Vilket betyder noll utveckling utav resten av delarna i spelet som dom annars hade kunnat lägga tid på, enbart för att ni ska kunna spela på era gamla jävla piss konsoler..

Dvs om dom nu kommer så långt. För nu ska gråtmuppar försöka stämma skiten ur dem för något reklambranschen har suttit o lurat i er..

Fast folk har all rätt att gnälla. Att CDPR vägrade lämna ut recensionsexemplar på konsol i syfte att dölja alla buggar är på gränsen till kriminellt. Om de inte kan få spelet att fungera på PS4 och XBO så kunde de väl ha skrotat den versionen och bara fokuserat på next gen?
Citera
2020-12-23, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carol043
Antar att CD Projekt Red var tvungna att släppa spelet nu. Hade skadat deras anseende om det hade blivit ännu en försening plus att de nog behövde att pengar börja strömma in. De har säkert gjort röda siffror väldigt länge nu.

Spelet kommer bli bra med tiden efter ett antal patchar. Folk som inte fattar det kan noll om systemutveckling och i synnerhet gäller detta en så pass komplicerad och stor produkt som detta. Så många personer som spelar spelet nu kommer hitta fel som deras anställda utvecklare/testare aldrig skulle hitta.

Så håll ut, Cyberpunk kommer bli grymt med tiden...

8 Miljoner hade förbeställt spelet - bara där har du 5 miljarder kronor att betala dina räkningar med.

Med tid kommer 80 miljoner personer att ha köpt spelet - det är mera än 5 Miljarder EuroDollars.

Det kommer att bli ett mycket fett spel...

De Vodka drickande Polska programmerarna - vars släkte är närmaste inkompetenta handyman - har skapat ett spel som säljer som smör - och kommer göra Mercedes möjligt.
Senast redigerad av Tokarev 2020-12-23 kl. 17:26.
Citera
2020-12-23, 17:52
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Som en av dom som inte är dum nog att köpa västerländska spel på releasedag längre så har jag nästan börjat uppskatta detta kaos. Finns hur mycket roligt som helst att gotta sig i från detta spel. När dom insåg hur dåligt spelet var på konsol och dom insåg att dom inte hade tid på sig att fixa det så kanske dom skulle bytt genre på det och kallat det för en open world comedy adventure istället för att gömma undan recensioner och hur dåligt det var.

EDIT: Den första videon dock. Var nog kanske den roligaste hittills.
Fast västerländska spel brukar inte vara så buggiga vid release. Enda jag kommer på som är det är Bethesdas spel och Ubisofts.

Exempel på västerländska spel som inte är buggiga och knappt fungerar vid launch:
The Last of Us 2
Uncharted 4
God of War
Red Dead Redemption 2
Ghost of Tsushima
Spider-Man
DooM Eternal
Control
Titanfall 2
Divinity: Original Sin 2
Rocket League
Overwatch
Star Wars: Jedi: Fallen Order

Kommer säkert på några till om jag tänker lite.
Citera
2020-12-23, 18:08
Medlem
Just nu är jag netrunner med kapacitet att hacka motståndaren till "suicide" - det kostar ram - men jag har 17

lol "västerländska spel"...

Finns det Kinesiska spel? Och Japanska spel är bläckfiskar med svärd. Arabiska och Afrikanska spel?
Senast redigerad av Tokarev 2020-12-23 kl. 18:29.
Citera
2020-12-23, 19:25
Medlem
Markera-allts avatar
Citat:
Långt inlägg från en idiot

Seriöst är du på riktigt? Längesedan jag såg ett sådant dravel. Förstår du inte skillnaden på buggar och prestanda så bör du inte posta alls. Hela spelet är ju fullt av buggar oavsett vad man spelar det på.

Du måste verkligen påpeka i alla din inlägg hur smart och överlägsen du tycker du är för du spelar på PC va? Sorgligt.
Citera
2020-12-23, 19:34
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Just nu är jag netrunner med kapacitet att hacka motståndaren till "suicide" - det kostar ram - men jag har 17

lol "västerländska spel"...

Finns det Kinesiska spel? Och Japanska spel är bläckfiskar med svärd. Arabiska och Afrikanska spel?
Ja spelmarknaden har en gräns mellan väst och öst. Vet inte vad du finner lustigt med det ganska vanlig benämning. Europa/US vs Asien brukar man tala om ja. Aldrig hört talas om arabiska eller afrikanska spel. Och ja det finns flertalet Kinesiska spel. Genshin impact är ju ganska hett just nu. Vet inte var du får bläckfiskar med svärd ifrån men Japaner har betydligt mer kärlek till sina spel än vad västerlänningar visar upp därför ser du sällan spel fån Japan vara trasiga vid release som många västerländska spel är.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Fast västerländska spel brukar inte vara så buggiga vid release. Enda jag kommer på som är det är Bethesdas spel och Ubisofts.

Exempel på västerländska spel som inte är buggiga och knappt fungerar vid launch:
The Last of Us 2
Uncharted 4
God of War
Red Dead Redemption 2
Ghost of Tsushima
Spider-Man
DooM Eternal
Control
Titanfall 2
Divinity: Original Sin 2
Rocket League
Overwatch
Star Wars: Jedi: Fallen Order

Kommer säkert på några till om jag tänker lite.
Visst kan man göra en sån lista men gör istället en lista på trasiga spel så kommer 99% vara från västerländska studios. Man har ingen kvalitetskontroll alls där utan allt handlar bara om att tjäna pengar och få ut spelen snabbt.

Darksiders 3.
Just cause 3

För att nämna några utanför Ubisoft och Bethesda cirkeln. Och nu då Cyberpunk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in