2012-05-30, 17:39
Medlem
1.
Någon som har mail till företaget zyxel? Gärna svenska delen.

2. Desto viktigare

Var skall numren för dessa saker skrivas in för adsl modemet?
-------------------------
VPI
VCI
Bridge mode
Encapsulation method
Dynamisk IP

-------------------------

Modemets namn:
"P-660H-D1".

Operativsystem:
XP
Citera
2012-05-30, 17:44
Medlem
EckiEckis avatar
VPI, VCI, Encapsulation och Dynamisk/Statisk-IP är info som du får av din ADSL-leverantör.

Bridge mode aktiverar du om du bara skall ha en enhet ansluten. Annars kör du inte i bridge, och då blir din burk en NAT/PAT-enhet som delar internet till flera datorer. (Det som många kallar för "router" trots att det inte riktigt är rätt benämning.)

Vad gäller email till zyxel... var det verkligen så svårt att gå in på www.zyxel.se och klicka på "Kontakta"?
Citera
2012-05-30, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
VPI, VCI, Encapsulation och Dynamisk/Statisk-IP är info som du får av din ADSL-leverantör.

Bridge mode aktiverar du om du bara skall ha en enhet ansluten. Annars kör du inte i bridge, och då blir din burk en NAT/PAT-enhet som delar internet till flera datorer. (Det som många kallar för "router" trots att det inte riktigt är rätt benämning.)

Vad gäller email till zyxel... var det verkligen så svårt att gå in på www.zyxel.se och klicka på "Kontakta"?

Alltså jag vet att det där är saker som jag får av min operatör. Jag har dem, men var skall jag skriva in dem/göra med dem?
Citera
2012-05-30, 17:59
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PublicTopix
Alltså jag vet att det där är saker som jag får av min operatör. Jag har dem, men var skall jag skriva in dem/göra med dem?

Ingenting. Om du har telia (eller ja, ungefär alla operatörer som går via Skanova) som leverantör så konfigurerar det sig automatiskt om du gör en återställning av modemet och kopplar in det.

Om inte sp kikar du på sidan 75 och framåt i ftp://ftp.zyxel.se/P-660H-D1/user_gu...1_3.40_Ed1.pdf
Senast redigerad av EckiEcki 2012-05-30 kl. 18:03.
Citera
2012-05-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Ingenting. Om du har telia (eller ja, ungefär alla operatörer som går via Skanova) som leverantör så konfigurerar det sig automatiskt om du gör en återställning av modemet och kopplar in det.

Om inte sp kikar du på sidan 75 och framåt i ftp://ftp.zyxel.se/P-660H-D1/user_gu...1_3.40_Ed1.pdf

Ok, jag har bahnhof.
Citera
2012-05-30, 18:08
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PublicTopix
Ok, jag har bahnhof.

..som går via Skanova.
Citera
2012-05-30, 19:54
Medlem
Troligen VPI 8 och VCI 35 det är standard i Sverige (Europa?)
Citera
2012-05-31, 05:17
Medlem
DennisOlofs avatar
Följande värden ska du använda.

VPI=8
VCI=35
Encapsulation: RFS-1483 (2684) Bridged LLC Encap
Modulation: G.dmt

Om du inte har detta inställt kommer det inte fungera.

Kan hela lite olika men dessa används av Telia och alla andra som kör ADSL modem i Sverige. Sedan vet jag inte hur det är för VDSL prylarna. Hittade detta i en äldre tråd här på FB genom att söka.
Citera
2012-05-31, 09:02
Medlem
PeterNosters avatar
PublicTopix har detta problem:
https://www.flashback.org/t1882901
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem