2012-05-30, 14:35
Medlem
På senare dagar har jag funderat på att skaffa mig ett betalkort. Tråkig som jag är kör jag mainstream och valde american express just för att jag hört bra saker och för att många har det. Så alla ni som säger att kortet är råkass undanbedes.

Till frågan - Jag tjänar lite drygt 400k kr om året, som sagt är jag ute efter det gröna kortet, men jag har en betalningsanmärkning. Kommer jag att nekas?
Citera
2012-05-30, 14:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonorefidelio
På senare dagar har jag funderat på att skaffa mig ett betalkort. Tråkig som jag är kör jag mainstream och valde american express just för att jag hört bra saker och för att många har det. Så alla ni som säger att kortet är råkass undanbedes.

Till frågan - Jag tjänar lite drygt 400k kr om året, som sagt är jag ute efter det gröna kortet, men jag har en betalningsanmärkning. Kommer jag att nekas?

Jag tror nog du är körd i och med det.
Citera
2012-05-30, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Ack, pratar du utav erfarenhet eller? Kan tillägga att den är tämligen gammal...
Citera
2012-05-30, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Ack, pratar du utav erfarenhet eller? Kan tillägga att den är tämligen gammal...
Citera
2012-05-30, 14:54
Medlem
NitGrits avatar
Jag tror tyvärr att du är körd när du har en betalningsanmärkning.

En annan fråga, Du tjänar 400k/året. Varför skaffa ett grönt kort när du kan skaffa dig Amex Guld? (orkar inte förklara varför, läs vad som skiljer korten)
Guldkortet låg innan när jag hade det på 375k/året men tror det är sänkt till 350k/år nu men ej säker.

Sist men inte minst, TÄNK EFTER. Jag skaffade mig ett guldkort när jag var 22 år gammal och har nu ett par år senare lyckas bli av med alla skulder jag fick då jag skaffade kortet (levde långt över mina tillgångar)..
Citera
2012-05-30, 14:56
Medlem
ikaros2008s avatar
Spelar ingen roll hur gammal den är. Det är kört. Du får vänta tills den försvinner.
Citera
2012-05-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NitGrit
Jag tror tyvärr att du är körd när du har en betalningsanmärkning.

En annan fråga, Du tjänar 400k/året. Varför skaffa ett grönt kort när du kan skaffa dig Amex Guld? (orkar inte förklara varför, läs vad som skiljer korten)
Guldkortet låg innan när jag hade det på 375k/året men tror det är sänkt till 350k/år nu men ej säker.

Sist men inte minst, TÄNK EFTER. Jag skaffade mig ett guldkort när jag var 22 år gammal och har nu ett par år senare lyckas bli av med alla skulder jag fick då jag skaffade kortet (levde långt över mina tillgångar)..

Jag tyckte det gröna räckte... Jo det gäller att kunna hantera kortet också.

Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Spelar ingen roll hur gammal den är. Det är kört. Du får vänta tills den försvinner.

Ok
Citera
2012-05-30, 20:48
Medlem
Varför ett Amex? Skaffa ett OKQ8-kort istället. Det är Visa och är mer gångbart. Gratis dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in