• 1
  • 2
2012-05-30, 13:40
Medlem
judepacykels avatar
Jag ska till Tyskland om en vecka för att sedan stanna där i cirka 3 månader för att jobba. Själv tar jag cirka 3-5 prillor när jag går ut på en fredag/lördag och även några om man ser en film osv. Så det blir cirka 10 prillor i veckan.(festsnusare) Problemet för mig är att jag inte vill bli beroende från detta snusade, och därför lyder min fråga till er:
Bör jag ta med ett par dosor till Tyskland för att ta en prilla litet då och då? ska jag strunta i att ta med dosor i överhuvudtaget? eller kommer min abstinens öka och jag borde helt enkelt strunta i att ta med snus?
Edit: verkar luddigt, men kan vara skönt att veta.
Citera
2012-05-30, 13:43
Medlem
CristDaFists avatar
Ta inte med några alls om du inte vill bli beroende. Ganska dum fråga tycker du inte? 3månader av snusande kommer inte bidra till något annat än ett beroende och mer sug efter nikotin. Tar du inte med dig snus till tyskland så kommer du förhoppningsvis inte snusa överhuvud taget efter 3 månader när du kommer hem igen.
Citera
2012-05-30, 13:45
Medlem
judepacykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Ta inte med några alls om du inte vill bli beroende. Ganska dum fråga tycker du inte? 3månader av snusande kommer inte bidra till något annat än ett beroende och mer sug efter nikotin. Tar du inte med dig snus till tyskland så kommer du förhoppningsvis inte snusa överhuvud taget efter 3 månader när du kommer hem igen.
Jag tycker dessvärre inte att min frågeställning är dålig eftersom jag för tillfället kör några prillor per helg och fortfarande inte känner mig beroende. Det som kommer skulle vara trevligt är som nämndes någon prilla litet då och då... men tack för svar! håller med dig där
Citera
2012-05-30, 13:48
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judepacykel
Jag tycker dessvärre inte att min frågeställning är dålig eftersom jag för tillfället kör några prillor per helg och fortfarande inte känner mig beroende. Det som kommer skulle vara trevligt är som nämndes någon prilla litet då och då... men tack för svar! håller med dig där

Jag feströkte för snart 5 år sedan. 5 år senare är jag hooked och önskar jag aldrig rörde dom jävla cigaretterna. Tro mig man kan fastna lätt. Du vill inte bli beroende då bör du inte ta med dig några till tyskland. Du har inget behov av att snusa right? Då ska man inte göra det heller
Citera
2012-05-30, 13:53
Medlem
judepacykels avatar
Citat:
Jag feströkte för snart 5 år sedan. 5 år senare är jag hooked och önskar jag aldrig rörde dom jävla cigaretterna. Tro mig man kan fastna lätt. Du vill inte bli beroende då bör du inte ta med dig några till tyskland. Du har inget behov av att snusa right? Då ska man inte göra det heller
Förstår dig! hatar dock cigg mer än något annat nja, grejen är den att jag tar schnee för att jag får kick av det och sedan är det ju alltid kul att se dumma tyska försöka sig på en chili-snus med 1,6 mg nikotin haha!
Citera
2012-05-30, 13:55
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judepacykel
Förstår dig! hatar dock cigg mer än något annat nja, grejen är den att jag tar schnee för att jag får kick av det och sedan är det ju alltid kul att se dumma tyska försöka sig på en chili-snus med 1,6 mg nikotin haha!

haha jovisst är det de, men ville bara ge ett varningsfinger för det är inte roligt att vara hooked på snus/cigg.
Citera
2012-05-30, 13:58
Medlem
judepacykels avatar
Citat:
haha jovisst är det de, men ville bara ge ett varningsfinger för det är inte roligt att vara hooked på snus/cigg.
Nej, definitivt det vet jag - läste nyligen en tråd om försöken till att sluta. gick inte så bra haha. Därför jag nojjar för tillfället :/ började du med snus och övergick till cigg?
Citera
2012-05-30, 14:28
Medlem
Authenticators avatar
Vad anser du negativt med att fastna för snus?
Är det cashen som sviker eller?

Själv började jag smyg snusa för att testa och kom fram till att det är så jävla gött att bädda ner sig i soffan efter en stor måltid och ta sig en snusare!

OnT: Beroende på hur länge du har haft dom här vanorna kan du nog fortsätta. (Förutsatt att du hållt på länge)
Annars ska du nog inte ta med dig för att "avvänja" dig en stund, börja sedan igen när du kommit hem och se hur det känns!
Citera
2012-05-30, 14:37
Medlem
judepacykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Authenticator
Vad anser du negativt med att fastna för snus?
Är det cashen som sviker eller?

Själv började jag smyg snusa för att testa och kom fram till att det är så jävla gött att bädda ner sig i soffan efter en stor måltid och ta sig en snusare!

OnT: Beroende på hur länge du har haft dom här vanorna kan du nog fortsätta. (Förutsatt att du hållt på länge)
Annars ska du nog inte ta med dig för att "avvänja" dig en stund, börja sedan igen när du kommit hem och se hur det känns!
Där fick jag mig en tankeställare. jag har hållt på som jag gör i cirka 10 månader :/ nej, jag vill inte bli beroende. Känns så lamt att känna mig tvungen att snusa när jag egentligen inte vill - abstinens (alltså ont i huvudet osv) därför kan jag avstå från detta! så hur borde jag göra?
Citera
2012-05-30, 14:57
Medlem
Slingshots avatar
Fel forumsdel.

Ö D -> Tobak

//Moderator
Citera
2012-05-30, 16:22
Medlem
Snusa eller inte snusa, vilket dilemma

Tycker ts ska börja röka istället, det är häftigare!
Citera
2012-05-30, 20:24
Medlem
Känner du dig verkligen som en festsnusare när vill ha med snus till jobb? Du är nog redan i ett beroende tyvärr. Men läs lite i denna tråden och bestämd dig sen för om det är värt det.
https://www.flashback.org/t233650
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in