2014-01-28, 10:02
Medlem
Katzyns avatar
Just den familjen tyckte jag verkade sundare än en del andra. Sista säsongen jag såg hade dom ju köpt ett stort hus på landet så alla ungarna fick eget rum och som jag förstår det kunde dom försörja sig rimligt på pappans lön och alla barnbidrag. Mamman som såvitt jag minns är utbildad till läkare är hemma, vilket väl är nödvändigt.

Det som är skumt är väl hur dom orkar knulla till sig barnen tycker jag. Jag menar redan ett barn eller ett par brukar ju hämma de flestas sexliv åtminstone första åren när glina är små. Att du knulla fram tolvan med en liten ammande bebis i närheten och resten av flocken härjandes utanför är svårt att förstå, hur orkar man efter en dag av att ta hand om alla ungarna?
Citera
2014-01-29, 16:13
Medlem
Så sjukt att det finns så många på detta forum som är så mycket bättre än alla andra. Jag kan tycka att det är stört. Olika tycker vi men vem säger att just jag har rätt? Jag själv skulle aldrig påstå något dyligt. Jag skulle inte skaffa 12 barn själv, men skulle aldrig säga att det var fel. Det är upp till var och en hur många eller få barn man vill ha. Ingenting är rätt eller fel så länge barnen mår bra och inte far illa.

Jag missade första programmet men ska se det för jag har gillat dom övriga säsongerna.
Tror tyvärr att det vinklas lite för nog bryter varje förälder ihop någon gång, för barn, de mest härliga i denna värld kan vara lika jävliga som just härliga.

Kram till stora familjen.
Citera
2014-01-29, 21:26
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20rules
Helvete, vissa gillar sängkammaren mer än andra om man säger så.

Nej, vissa har kondom och andra inte.
Citera
2014-01-29, 21:56
Medlem
Fy fan vad äckligt ..
Citera
2014-01-30, 03:43
Medlem
SLYNA28s avatar
Tycker de är sjukt själviskt och idiotiskt att skaffa så många barn.
1. Barnen får inte lika mycket uppmärksamhet som andra barn får då deras föräldrar får en ny bebis stup i kvarten så de måste växa upp fort och ta mer ansvar än andra i deras ålder. Detta kan skada barnen psykiskt. Hur orkar man ta hand om skolan när man har en massa syskon att passa/ är ungar runt om kring överallt? 2. Släktingar kan tycka detta är jobbigt och därför ta avstånd från familjen. 3. De kan bli mobbade i skolan(?) 4. Föräldrarna kan bli asfattiga eller bara bli less på allt/ gå in i väggen. 5. Synd för alla i affärer osv de kommer en hel dagisgrupp samtidigt in i butiken = massa stimm o skrik.
Usch.
Citera
2014-01-30, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Kan ju meddela att pappan i familjen inte är så trevlig mot sina ungar som det verkar i programmet.
Tycker ni han har ovårdat språk i programmet så är det ingenting mot vad språket är när inga kameror är där.

Dessutom tycker jag det borde vara lag på hur många barn man får avla. Dessa familjer bidrar till överbefolkningen i världen. I Kina får man föda 1 barn per familj, snart kommer det bli samma visa här.

Låt oss säga att Norrström's har 15ungar , varje unge skaffar 15 ungar när dom blir vuxna. Då bidrar endast en enda familj med 225 nya framtidsföräldrar.
I nästa generation om dom framtidsföräldrarna skaffar 5 barn per skalle så har vi 3 generationer som består av 1125 individer.
I 4e generationen om alla skaffar 3 barn var som består mormorsmor, mormor , mamma, barn utav 3375 individer plus ett gäng farfarsfar, farfar & far.
Då pratar vi en enda familj.
Det är lite så det ser ut bland syrianer, där man kan se hela familjer utspridda över hela Europa och där dom måste hyra Scania rinken vid bröllop för att 4000 personer ska få plats.

Jag tycker inte det är ok alls att skaffa 15 ungar, och i Norrströms fall lär det blir fler.

det är sjukt att du blivit så indoktrinerad genom tv och skola att du självmant frånsäger dig rätten att skaffa en stor stark familj.

oavsett om det kom en lag som sa att man bara fick skaffa ett visst antal barn så skulle jag aldrig följa den,

det är varje medborgares plikt att bryta mot orättvisa lagar!
Citera
2014-01-30, 13:02
Medlem
Galen!
Citera
2014-01-31, 13:37
Medlem
Mycket bra initiativ då svenska kvinnor i allmänhet föder för få barn.
Citera
2014-01-31, 13:50
Medlem
flashbackcreatives avatar
Bra TRÅD!

Det jag undrar över som frågades i början om det inte går att få stopp på detta vansinne!

Jag vet en familj som har 12 barn, de har 20 tusen i barnbidrag och socialamyndigheter köpte ett hus till dem för att barnen skulle få ett drägligt liv med eget privat utrymme....

Om man skaffar så många barn skall man inte själv se till att försörja dem, skall sociala gå in och fixa för en då? hur fan kan det vara möjligt.

Sedan ser jag det sjukt med att det går aldrig att ge alla barnen samma individuella kärlek som man kan göra med 2-4 barn. Semesterresor är bara att glömma och att pyssla med idrott så som andra barn gör är bara att glömma.

Skulle vara intressant att göra en undersökning om hur det går för barn i stora familjer 10+. Blir det några vettiga människor med bra utbildningar eller blir det socialfall och missbruk. Skulle vara mycket intressant.
Senast redigerad av flashbackcreative 2014-01-31 kl. 13:54.
Citera
2014-01-31, 15:32
Medlem
notabenes avatar
Tvivlar starkt på att mamma Mirka är LÄKARE eller för att vara lite dryg - källa på det #49!

Varför de skaffar barn på barn är väl inte så svårt att förstå? Mamma Mirka lär ju aldrig få ett jobb i resten av sitt liv - vem anställer en 12 barnsmorsa tänk bara på antalet VAB dagar!?! Och dessutom hur ska man som människa hinna med all hämtningar, lämningar, utvecklingssamtal, läxläsningar, tvättar, städningar, handlingar etcetc samtidigt som man jobbar? Nä det skeppet är bränt för länge sedan... När f-ledigheten går ut så har hon ju i princip ingen inkomst (förutom barnbidrag X flerbarnstillägg för alla efter 2:a barnet = säkert över 20 papp). Har man redan så många barn lär ju inte en till mer eller mindre spela någon roll - så på't igen bara så har man ju föräldrapenning i ytterligare ett år plus ett flerbarnstillägg till!

Jag skulle inte vilja varken ha så många ungar eller växa upp i en så stor familj. Det måste vara helt omöjligt att se varje barn som en unik individ med unika behov - det måste bara vara stordrift som gäller (lite så är det faktiskt redan i min familj med tre barn)! Har själv ett barn med särskilda behov och under det barnets första år i skolan satt jag varje dag i två tre timmar och hjälpte till med läxorna. Hur skulle man klara det om det fanns 11 till som ville ha hjälp med något?
Citera
2014-01-31, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackcreative
Bra TRÅD!

Det jag undrar över som frågades i början om det inte går att få stopp på detta vansinne!

Skulle vara intressant att göra en undersökning om hur det går för barn i stora familjer 10+. Blir det några vettiga människor med bra utbildningar eller blir det socialfall och missbruk. Skulle vara mycket intressant.

Jag känner en familj som har tio barn. Alla är vuxna nu, har körkort, högskoleutbildning, arbete och många av dem dessutom egna barn. Flera har dessutom fyra barn eller fler. Deras uppväxt kan alltså inte ha varit ett trauma pga barnrikedomen. Så visst kan det gå bra.

Ibland roar jag mig med att läsa bloggar av mammor med många barn och jag tycker faktiskt Mirka verkar hyfsat sund. Om man nu kan bilda sig en uppfattning av en blogg.
Citera
2014-01-31, 21:41
Medlem
flashbackcreatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellint
Jag känner en familj som har tio barn. Alla är vuxna nu, har körkort, högskoleutbildning, arbete och många av dem dessutom egna barn. Flera har dessutom fyra barn eller fler. Deras uppväxt kan alltså inte ha varit ett trauma pga barnrikedomen. Så visst kan det gå bra.

Ibland roar jag mig med att läsa bloggar av mammor med många barn och jag tycker faktiskt Mirka verkar hyfsat sund. Om man nu kan bilda sig en uppfattning av en blogg.

det är en familj, skulle vilja veta hur det ligger till över lag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in