2012-07-09, 21:20
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
ursäkta bumpen, men var inne på Mirkas blogg nu och det verkar som att det inte blev någon 12:a.
iallafall inte denna gången.

http://blogg.loppi.se/elvabarnsmamman/

Det var ju tur, så att alla rättrådiga FB:are slipper bekymra sig så f*rbaskat.

Men för dem var det naturligtvis tråkigt. Att få missfall är fruktansvärt...
Citera
2012-07-09, 22:06
Medlem
Tiberius.s avatar
Livserfarenhet, emotionell mognad och ekonomiska förutsättningar bör väga tyngst i de sammanhang då ett potentiellt barn kommer på tal, då det är dessa faktorer som krävs för att skapa en god, ansvarsfull och stabil uppväxtmiljö...

Hyser man som familj dessa förutsättningar så ser jag inget hinder med att skaffa många barn, men handlar det enbart om en irrationell längtan samtidigt som man saknar de viktiga och aktuella faktorer som enligt mig krävs, då bör man kanske tänka till både en och två gånger innan man sätter ännu ett barn till världen...

/ Tiberius
Citera
2012-07-10, 06:15
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Det var ju tur, så att alla rättrådiga FB:are slipper bekymra sig så f*rbaskat.

Men för dem var det naturligtvis tråkigt. Att få missfall är fruktansvärt...

Ja, att få missfall och så sent är fruktansvärt. Been there done that.

Var det inte så att läkarna har avrått henne från fler barn på grund av att hennes kropp inte klarar av att varken bära eller föda fler?
Citera
2012-07-15, 14:24
Medlem
Goseklumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Jag tror att hela Mirkas identitet sitter i att vara mamma, vara gravid, få leverera bra budskap (plus på stickan) samt ha många barn.

Hon blir någon, får synas och bli sedd. Dessutom så är det snudd på affärsidé med tanke på hennes blogg och den spons hon får av den. Dessutom får hon åka på olika events etc som hon förmodligen aldrig annars hade kommit iväg på.

Såg att hon hade försvarat sig på bloggen och i andra forum. Visst, man gör exakt som man vill. Men någonstans så tror jag att det också är ett beroende. Likväl som vilket annat beroende som helst.

Det behövs inte att man har 12 barn det finns fler kvinnor som har den attityden.
Känner folk som har mycket färre barn än så och allt de snackar om är barn.
Då kan man ställa sig frågan är en sådan person vettigare ?

Måste dock säga kul med många syskon.
Citera
2013-01-15, 20:17
Medlem
farlings avatar
*BUMP*

Nu är det bekräftat via Mirkas´s blogg att barn nr 12 är på väg, igen, för andra gången.
Att dom inte ger sig snart?
Citera
2013-01-16, 13:57
Medlem
Citat:
*BUMP*

Nu är det bekräftat via Mirkas´s blogg att barn nr 12 är på väg, igen, för andra gången.
Att dom inte ger sig snart?

I vilken vecka fick hon missfall sist?
Citera
2013-01-16, 16:15
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de400
En mamma som blivit beroende av att vara gravid?

Kan man faktiskt bli det? Alltså fysiskt, typ hormoner etc? Trodde annars de flesta brudar mest tyckte det var jobbigt, men det kanske vänder efter tillräckligt många?

Killar kan ju bli "rätt" torska på manligt könshormon liksom

Eller är hon bara en sån där överdriven facebookmorsa som helt enkelt inte fick nog av gulliga bilder efter bara ett par tre småkottar?

Citat:
Ursprungligen postat av de400
Skummade igenom lite bloggsidor och ungarna verkar ha kommit tätt, dom får alltså ingen möjlighet att vara riktigt barn utan blir storasystrar eller storebröder direkt

Sant, men å andra sidan måste det vara rätt fett att ha så många syskon. Sen vet jag inte om det är enbart negativt att de större syskonen (antar jag) får ta mer ansvar än storasyskon i en vanlig familj, de lär ju inte bli så jävla curlade iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Hört talas om Læstadianism?

Det enda jag har hört är att de har typ syndorgier tillsammans för att "synda av sej". Fast det läste jag i en seriebok av simon gärdenfors tror jag. Är det sant?

Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Är tatueringar något som annars skulle hindra någon från att vara god mor? Eller far?

Är väl som vanligt på flashback, dvs en "wt-markör" som stämmer in på en väldigt stor del av befolkningen. Kan ju ge vissa fingervisningar dock.

__________________________________________________ ______________

Framgår det förresten i tv-serien (ej sett, obv) vem som är den mest drivande, farsan, morsan, båda? Många som hoppar på morsan i tråden, själv får jag lite feeder-vibbar av farsan, vet inte riktigt varför

Finns det någon tydlig "biologisk" gräns för hur många ungar man kan skaffa innan "kvaliteten" på de sistfödda blir lidande s a s? Är inte direkt insatt, men missfall i det läget är väl lite av ett tecken? Om man nu bryr sej om sånt alltså, finns ju många som skaffar barn trots att förutsättningarna inte är de bästa (typ ålder, ärftliga sjukdomar etc)

På nåt sätt är det ändå cred tycker jag, är själv uppvuxen i en lite större familj och vet att det kan vara jobbigt för föräldrarna, inte minst ekonomiskt, hur fan har dom råd? Och man lär ju bli JÄVLIGT trött på folks åsikter och tyckanden kring det. Enda haken som jag ser det är väl att vi måste börja terraforma mars illa kvickt om gemene man börjar hålla på så här

Morsan såg ju dock _rätt_ mycket bättre ut än vad jag trodde.
Citera
2013-01-16, 22:33
Medlem
aghaks avatar
Citat:
Mirka är nu gravid igen, bara ett par månader efter sin senaste förlossning och nu är det unge 12 som ska klämmas ut till världen.
Pappan i familjen som har barn sedan tidigare förhållanden blir pappa för 15:e gången!
Jag tycker att detta är lite sjukt, hur många barn får man egentligen skaffa?
Finns det inget stopp?

Min kompis har typ 11 syskon, men hennes familj är mormoner också så...
Citera
2013-01-18, 19:42
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladder
I vilken vecka fick hon missfall sist?

Om jag inte missminner mig så var det vecka 7, samma som hon är i nu.
Citera
2013-01-18, 20:13
Bannlyst
Vet inte vem denna Mikka är, men varför angår det andra hur många barn hon har?
Citera
2013-01-19, 11:36
Medlem
touchtoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjarnglans

Det angår inte andra, men det intresserar andra i och med att familjen är exponerade: både genom tv-serien och hennes sponsrade blogg. Seriens syfte var väl dessutom att väcka uppmärksamhet på bästa sändningstid.
Citera
2014-01-28, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stjarnglans
Inte jag heller. Däremot vet jag vem Mirka är och såg henne i nyhetsmorgon för någon dag sedan. Barnen såg väldigt trötta ut eller så var de medicinerade.

Visst att man kan få tycka om att få föda barn, men det borde fan finnas en gräns. Spelar ingen roll om man är moder Teresa och tar hand om sina barn som om de vore porslinsdockor; skulle alla familjer skaffa 12 barn så får vi snart börja använda dynamit för att spränga bort berg och täppa igen sjöar för att få plats med alla.

Dessutom, så som världen ser ut idag; vem med sitt sunda förnuft intakt vill sätta en ny människa i skiten? Jag är själv skeptisk mot att skaffa barn. Jag hade inte velat växa upp nu iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in