Citat:
Ursprungligen postat av de400
En mamma som blivit beroende av att vara gravid?
Kan man faktiskt bli det? Alltså fysiskt, typ hormoner etc? Trodde annars de flesta brudar mest tyckte det var jobbigt, men det kanske vänder efter tillräckligt många?
Killar kan ju bli "rätt" torska på manligt könshormon liksom
Eller är hon bara en sån där överdriven facebookmorsa som helt enkelt inte fick nog av gulliga bilder efter bara ett par tre småkottar?
Citat:
Ursprungligen postat av de400
Skummade igenom lite bloggsidor och ungarna verkar ha kommit tätt, dom får alltså ingen möjlighet att vara riktigt barn utan blir storasystrar eller storebröder direkt
Sant, men å andra sidan måste det vara rätt fett att ha så många syskon. Sen vet jag inte om det är enbart negativt att de större syskonen (antar jag) får ta mer ansvar än storasyskon i en vanlig familj, de lär ju inte bli så jävla curlade iallafall.
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Hört talas om Læstadianism?
Det enda jag har hört är att de har typ syndorgier tillsammans för att "synda av sej". Fast det läste jag i en seriebok av simon gärdenfors tror jag. Är det sant?
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Är tatueringar något som annars skulle hindra någon från att vara god mor? Eller far?
Är väl som vanligt på flashback, dvs en "wt-markör" som stämmer in på en väldigt stor del av befolkningen. Kan ju ge vissa fingervisningar dock.
__________________________________________________ ______________
Framgår det förresten i tv-serien (ej sett, obv) vem som är den mest drivande, farsan, morsan, båda? Många som hoppar på morsan i tråden, själv får jag lite feeder-vibbar av farsan, vet inte riktigt varför
Finns det någon tydlig "biologisk" gräns för hur många ungar man kan skaffa innan "kvaliteten" på de sistfödda blir lidande s a s? Är inte direkt insatt, men missfall i det läget är väl lite av ett tecken? Om man nu bryr sej om sånt alltså, finns ju många som skaffar barn trots att förutsättningarna inte är de bästa (typ ålder, ärftliga sjukdomar etc)
På nåt sätt är det ändå cred tycker jag, är själv uppvuxen i en lite större familj och vet att det kan vara jobbigt för föräldrarna, inte minst ekonomiskt, hur fan har dom råd? Och man lär ju bli JÄVLIGT trött på folks åsikter och tyckanden kring det. Enda haken som jag ser det är väl att vi måste börja terraforma mars illa kvickt om gemene man börjar hålla på så här
Morsan såg ju dock _rätt_ mycket bättre ut än vad jag trodde.