• 1
  • 2
2012-05-29, 07:21
Medlem
Lostinasias avatar
Kolla in det har
http://www.dn.se/nyheter/varlden/kas...sentals-kronor

Ryska facebooks grundare vek papperplan av sedlar och kastade ut genom fonstret for att fira St;Petersburgs 309 ars dag.

vi var snabbt tvungna att sluta eftersom folk brjade bete sig som djur", skrev Durov sjlv p Twitter, efter att ha vikt pappersflygplan av 5.000-rubelsedlar och kastat ut dem frn sitt kontorsfnster.

Hans rena disrespekt mot pengar visar tydligt att han ar nyrik och inte vet hur han handskas med sin rikedom. Paminner mig om svarta hip hopare som "make it rain" pa nattklubbar
http://onlineslangdictionary.com/mea...f/make-it-rain
Och brattiga skitungar som vaskar champagne och koper 100 hamburgare ater en och kastar resten i vart eget land.

Diskussions underlag

Varfor beteer sig vuxna som barn i dessa situationer?

Forandrar pengar en sapass mycket att man blir ett klappmongo ifall man har for mycket av det?

Ar det kulturellt? Jag menar Warren Buffet och Bill gates skulle ju knappast make it rain pa nattklubbar omgivna av drinkluder. (Jag skulle dock kunna betala pengar for att kunna se Warren Buffet sippa Cristal ikladd en fet palsmossa med en fjader i och kasta pengar upp i luften, det vore kul och se.)

"Ar det bara easy come easy go" over hela penningtanket?
Citera
2012-05-29, 08:47
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinasia
Kolla in det har
http://www.dn.se/nyheter/varlden/kas...sentals-kronor

Ryska facebooks grundare vek papperplan av sedlar och kastade ut genom fonstret for att fira St;Petersburgs 309 ars dag.

vi var snabbt tvungna att sluta eftersom folk brjade bete sig som djur", skrev Durov sjlv p Twitter, efter att ha vikt pappersflygplan av 5.000-rubelsedlar och kastat ut dem frn sitt kontorsfnster.

Hans rena disrespekt mot pengar visar tydligt att han ar nyrik och inte vet hur han handskas med sin rikedom. Paminner mig om svarta hip hopare som "make it rain" pa nattklubbar
http://onlineslangdictionary.com/mea...f/make-it-rain
Och brattiga skitungar som vaskar champagne och koper 100 hamburgare ater en och kastar resten i vart eget land.

Diskussions underlag

Varfor beteer sig vuxna som barn i dessa situationer?

Forandrar pengar en sapass mycket att man blir ett klappmongo ifall man har for mycket av det?

Ar det kulturellt? Jag menar Warren Buffet och Bill gates skulle ju knappast make it rain pa nattklubbar omgivna av drinkluder. (Jag skulle dock kunna betala pengar for att kunna se Warren Buffet sippa Cristal ikladd en fet palsmossa med en fjader i och kasta pengar upp i luften, det vore kul och se.)

"Ar det bara easy come easy go" over hela penningtanket?

Man lever bara en gng, vad ska man annars gra? Ta med pengarna i graven?
Citera
2012-05-29, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Man lever bara en gng, vad ska man annars gra? Ta med pengarna i graven?

Jvla svammel!

Fr vrigt s r ryssana medeltida i skallen s dom kan man kanske frst. Bratsungar ska ha framtnderna utslagna nr dom kastar bort hamburgare p det sttet..

Det finns sker mnga hungriga dom skulle kunnat bjuda istllet. Det skulle ge lite respekt..

.
Citera
2012-05-29, 09:23
Medlem
pelegrins avatar
Nyrika.

Folk som haft det gott stllt under din uppvxt samt vars frldrar och far- och morfrldrar haft det gott stllt, i jmfrelse med omgivningen, upplever sitt vlstnd mer nyanserat.
Om man varit fattig under sin uppvxt eller har rdslan fr fattigdom inbakad i sin uppfostran s har man ofta nnu inte mognat i sin position.

Ge det tv eller tre generationer s blir det nog folk av de nyrika ocks, om de klarar att behlla frmgenheten frsts.
Citera
2012-05-29, 10:07
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Ryssar och negrer blir nnu vidrigare n vanligt nr de fr pengar, fotbollspelare r ocks ganska vidriga som WT Beckham.
Citera
2012-05-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Ryssar och negrer blir nnu vidrigare n vanligt nr de fr pengar, fotbollspelare r ocks ganska vidriga som WT Beckham.

Lustig gruppering av folk det dr. Men vi har vl alla haft en sturm und drang-period av flejmbejtande.

I Ryssland anses det viktigt -- i hgre grad n i mnga andra lnder -- att visa upp sin rikedom. Det r inte ovanligt att man kper en stor MB eller BMW samtidigt som man bor i en skitig tva i en sunkig frort. Det r inte lika vanligt i Sverige.
Citera
2012-05-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske

Det r vad 100 r av kommunism gr med ett folk, det har inte funnits rika i Ryssland(nja) som fregtt med gott exempel fr den stora massan. Nr en ny verklass vxer framskapar de d en ny kultur d marken r mer eller mindre orrd.
Samma med Afrika, de har aldrig funnits pengar och nr det kommer vet man inte vad man ska gra de nyfunna rikedomarna
Citera
2012-05-29, 12:25
Medlem
remixutoheavens avatar
Fr att det r kul. Vad annars? Kul att sossar som du och resten av packet tar sig illa vid nr man vaskar lite och har det allmnt roligt
Citera
2012-05-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Nyrika.

Folk som haft det gott stllt under din uppvxt samt vars frldrar och far- och morfrldrar haft det gott stllt, i jmfrelse med omgivningen, upplever sitt vlstnd mer nyanserat.
Om man varit fattig under sin uppvxt eller har rdslan fr fattigdom inbakad i sin uppfostran s har man ofta nnu inte mognat i sin position.

Ge det tv eller tre generationer s blir det nog folk av de nyrika ocks, om de klarar att behlla frmgenheten frsts.

Warren Buffett vxte vl upp under magra frhllanden och ven mnga andra p Forbes-listan ver miljardrer och de uppvisar ju inte heller beteendet TS beskriver.

Jag tror mer att det handlar om graden av personlig mognad och intelligens hos dessa individer.

Personligen tycker jag att folk fr gra vad de vill med sina pengar. Har aldrig sett ovanstende fenomen men jag skulle knappast bli imponerad om jag sg det. Mer patetiskt r vl om det finns tjejer dr ute som faller fr det hela och gr sig till groupies. Men i en viss lder kanske det r ok att balla ur lite och prova grnserna. Om en vaskar-kvll avslutas med att man drar linor p nakna artonrsbrudars ryggar och har orgier s kanske det kan vara vrt det.
Citera
2012-05-29, 18:53
Medlem
Anser verkligen att det finns bttre stt att spendera sina pengar p!
Citera
2012-05-29, 20:02
Medlem
VemAnnarss avatar
Hade ltt gjort samma sak, bara fr att man kan! Hade nog testat att bde torka rven och snyta mig i pengar ocks.
Sedan saknar man vl moral men det r ett annat forum!

Frgan r vl mer varfr man inte skulle? Fr att bevisa att man visst kan s fint ha hand om sina pengar och inte gr vad man vill fr dem?
Dock kan det vl ha lite med hur man tidigare haft det. Jag som mer r t fattiga hllet skulle agera som jag tidigare nmnt om jag pltsligt hade en obrukbar frmgenhet. Hade man dock haft cash sedan dvrgsben skulle man inte se pengarna som ngon big deal och fortsatt leva som om allt vore normalt.
Citera
2012-05-29, 20:18
Medlem
cytrezs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=VbxQGUBGcQ4
Knns p ngot stt relevant. Det finns alltid vrre liksom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in