2012-05-28, 20:08
Medlem
Hej, ska tatuera mig imorgon - den 29:e - på underarmen.
Hur som helst, kommer nog inte vara ute så specielt mycket inom dem närmsta 4 veckorna då jag ska sommarjobba i 2 veckor följt av att jag ska gå sommarskola då jag misslyckades på Matte E. Därefter så är det möjligtvis att jag kommer vistas ute en del.
Samt att den 3 augusti ska jag åka till cypern, dock allting annat än "solning" som kommer ske där, "spritresa"

Hur länge bör man vara undan solen innan man kan va i den? Om man ej solar - THAT IS
Citera
2012-05-28, 20:15
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerruti666
Hej, ska tatuera mig imorgon - den 29:e - på underarmen.
Hur som helst, kommer nog inte vara ute så specielt mycket inom dem närmsta 4 veckorna då jag ska sommarjobba i 2 veckor följt av att jag ska gå sommarskola då jag misslyckades på Matte E. Därefter så är det möjligtvis att jag kommer vistas ute en del.
Samt att den 3 augusti ska jag åka till cypern, dock allting annat än "solning" som kommer ske där, "spritresa"

Hur länge bör man vara undan solen innan man kan va i den? Om man ej solar - THAT IS

With the seasons and weather in Scandinavia, september is the best month to do it. It heals all winter and you can expose it the next summer with plenty of sunblock applied.
Citera
2012-05-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBell
With the seasons and weather in Scandinavia, september is the best month to do it. It heals all winter and you can expose it the next summer with plenty of sunblock applied.
Doesnt answer my question. Is it still OK if I tattoo tomorrow if I wont be exposed for any sunlight for perhaps 4 weeks?
Citera
2012-05-28, 20:28
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Doesnt answer my question. Is it still OK if I tattoo tomorrow if I wont be exposed for any sunlight for perhaps 4 weeks?

Yes it is, but it would turn out better if you kept it out of the sun completely until next summer. But it won't disappear or anything.
Citera
2012-05-28, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBell
Yes it is, but it would turn out better if you kept it out of the sun completely until next summer. But it won't disappear or anything.
"it would turn out better" you mean the tattoo or just that the idea of having later is better ?
Citera
2012-05-28, 20:37
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
"it would turn out better" you mean the tattoo or just that the idea of having later is better ?

Yes, the tattoo will fade faster if you expose it to sunlight this summer. But it won't make a huge difference either way.
Citera
2012-05-28, 20:40
Medlem
Kylklampens avatar
Tills huden har läkt och tatueringen inte är en sårskorpa längre....
Själv har jag samma dilemma då jag är mitt uppe i en laserborttagning.
Fundera noga igenom dina motiv!!
Citera
2012-06-06, 14:21
Medlem
Manboiiis avatar
Nej det är inte idiotiskt, bara idiotiskt att påste att det är dumt.

Jag tatuerade mig i början av rötmånaden, hela underarmen.
Jobbade utomhus hela dagarna inom anläggning.
Var väldigt noga med tvätta och smörja, dölja det för solljus. Så blir det bra.
Min läkte hur bra som helst och ser helt kanon ut än idag och det är 5 år sedan.
Citera
2012-06-06, 14:23
Bannlyst
jag har tatuerat mig i Asien flera gånger och badat och solat med tatueringen samma dag, inga problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in