• 1
  • 2
2012-05-28, 19:48
Medlem
Är för tillfället sjukskriven pga en fotskada , blir mest till att sitta hemma och dricka öl eller röka en gås. Trädgårdsarbetet är inget jag tänker bry mig om denna sommaren. Min granne har påpekat att min gräsmatta ser förjävlig ut och att det kanske är dags att jag sköter den? han menar att hans tomt dras ner av min "djungel"

Jag bad honom sköta sitt, och inte lägga sig i, och hyser ingen respekt för sådana som han, apajävel som han e.!

Nu kom jag hem idag efter att ha sovit över hos en polare som hade fest igår, och upptäcker att grannen har klippt min trädgård (måste ju vart han) det ser fint ut o och så , inget är förstört men misstänker att han gjort sig förtjänt till olaga intrång?

Hur går jag vidare med detta? kommer polisen ens att bry sig?
2012-05-28, 19:56
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHooker
Är för tillfället sjukskriven pga en fotskada , blir mest till att sitta hemma och dricka öl eller röka en gås. Trädgårdsarbetet är inget jag tänker bry mig om denna sommaren. Min granne har påpekat att min gräsmatta ser förjävlig ut och att det kanske är dags att jag sköter den? han menar att hans tomt dras ner av min "djungel"

Jag bad honom sköta sitt, och inte lägga sig i, och hyser ingen respekt för sådana som han, apajävel som han e.!

Nu kom jag hem idag efter att ha sovit över hos en polare som hade fest igår, och upptäcker att grannen har klippt min trädgård (måste ju vart han) det ser fint ut o och så , inget är förstört men misstänker att han gjort sig förtjänt till olaga intrång?

Vad är problemet?
2012-05-28, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Vad är problemet?

Att jag känner mig kränkt och förminskad, ungefär som om jag inte kan sköta min egen trädgård..

Hade du velat att din granne klippte din gräsmatta bara sådär??

Dessutom är det intrång på privat mark
2012-05-28, 20:00
Medlem
Fråga om det är han,och det är väll klart det är intrång och kanske går under nån form av "ofredande" för han fixade ju till din gård utan att du bad om det ?

Stäm djävlen.
2012-05-28, 20:01
Medlem
RutSvenssons avatar
Ska du inte skjuta honom för att han vattnade blommorna också?

Va tacksam. Har grannen gjort något som skadat dig tidigare?
2012-05-28, 20:01
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Att jag känner mig kränkt och förminskad, ungefär som om jag inte kan sköta min egen trädgård..

Hade du velat att din granne klippte din gräsmatta bara sådär??

Dessutom är det intrång på privat mark

Du sa ju att du inte kunde eller ville sköta din trädgård =P

Sluta vara så jävla grinig om han gjorde ett bra jobb varför starta massa tjafs

Eller är problemet att han är en blatte och du ogillar såna =P
2012-05-28, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elakjevel
Fråga om det är han,och det är väll klart det är intrång och kanske går under nån form av "ofredande" för han fixade ju till din gård utan att du bad om det ?

Stäm djävlen.

Jo men hur ska jag isåfall bevisa det? om han inte erkänner
2012-05-28, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
Du sa ju att du inte kunde eller ville sköta din trädgård =P

Sluta vara så jävla grinig om han gjorde ett bra jobb varför starta massa tjafs

Eller är problemet att han är en blatte och du ogillar såna =P

Spelar ingenroll, men när han sa att min tomt såg ut som en djungel så var det nära att säga något rasistiskt
2012-05-28, 20:05
Medlem
Citat:

Gå hem till han och va glad och fråga trevligt om det var han,spela in med mobilen samtidigt i fickan,Easy as that .
2012-05-28, 20:06
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Detta är det bästa hittills i denna tråd! Du har ju i princip redan sagt att du INTE kan sköta din egna trädgård.
2012-05-28, 20:06
Medlem
Wajis avatar
Citat:

Om du polisanmäler honom så anser jag du förnedrar dig själv och polisens arbete. Annars skulle jag rekommendera en hyreslägenhet i framtiden. Personligen så anser jag att din granne är en kanongranne
2012-05-28, 20:08
Medlem
SnorreDenStores avatar
Citat:
Ta en linjal och gå ut och mät gräset! Är det lika högt på båda sidorna så är det ju han som är banditen.
Att folk har mage till att klippa någons gräs bara sådär!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in