• 1
  • 2
2012-05-28, 19:10
Medlem
Hej, ska tatuera mig - hur som helst.
Vilken salva är den Absolut bästaste - hoppningsvis dyraste också.
Finns det någon riktigt dyr salva?

Helosan har jag hört inte är så bra - Ringblomssalva bra? Bepanthen bra ?
Ej hört eller hittat några andra salvor för tatueringar, har ni några tips på någon som är extremt bra -samt dyr?

Överklass salva som igentligen är onödig då det endast är Lite bättre. :P

Vilken av HELOSAN - RINGBLOMSSALVA och BEPANTHEN tipsar ni om (ifall jag ej får tips om någon bättre) ?
Citera
2012-05-28, 19:13
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerruti666
Hej, ska tatuera mig - hur som helst.
Vilken salva är den Absolut bästaste - hoppningsvis dyraste också.
Finns det någon riktigt dyr salva?

Helosan har jag hört inte är så bra - Ringblomssalva bra? Bepanthen bra ?
Ej hört eller hittat några andra salvor för tatueringar, har ni några tips på någon som är extremt bra -samt dyr?

Överklass salva som igentligen är onödig då det endast är Lite bättre. :P

Vilken av HELOSAN - RINGBLOMSSALVA och BEPANTHEN tipsar ni om (ifall jag ej får tips om någon bättre) ?

Anything without perfume will do and that goes for the soap as well.
Citera
2012-05-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBell
Anything without perfume will do and that goes for the soap as well.
Okej, är du kunnig inom detta?
Frågan: När man sedan använder tvålen - är det bara för att ta bort fuktkrämen ? Hur länge ska fuktkrämen vara på innan?
Bättre svar tack ;D
Citera
2012-05-28, 19:40
Medlem
Du ska försiktigt skölja och tvätta av tatueringen med Lactacydtvål. Gnugga inte på hud som fjällar under läkningen, den ska ramla av sig själv. Sedan efter varje tvättning smörjer du tateringen med fet oparfymerad salva; själv använder jag Helosan som funkar bra. Se till så tatueringen är mjuk hela tiden, du behöver smörja flera gånger per dag. Hur många gånger du ska tvätta beror lite på storlek och läkningsstadie, men åtminstone morgon och kväll.
Citera
2012-05-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crashandburngirl
Du ska försiktigt skölja och tvätta av tatueringen med Lactacydtvål. Gnugga inte på hud som fjällar under läkningen, den ska ramla av sig själv. Sedan efter varje tvättning smörjer du tateringen med fet oparfymerad salva; själv använder jag Helosan som funkar bra. Se till så tatueringen är mjuk hela tiden, du behöver smörja flera gånger per dag. Hur många gånger du ska tvätta beror lite på storlek och läkningsstadie, men åtminstone morgon och kväll.
Så man ska ej tvätta (delvis fuktkräm som är kvar) efter varje smörjning? Typ om man baddar på t.ex. Helosan 5 ggr per dag så tipsar du om att endast ta bort Allting (gamla rester från smörjor osv) morgon och kväll endast? När man sover då - bör man då smörja på innan man lägger sig eller låta det "luftas"?
Citera
2012-05-28, 19:54
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Okej, är du kunnig inom detta?
Frågan: När man sedan använder tvålen - är det bara för att ta bort fuktkrämen ? Hur länge ska fuktkrämen vara på innan?
Bättre svar tack ;D

1. Clean the piece with the soap and water
2. Dry it carefully with a clean towel or paper tissue.
3. Apply moisturizer, don't use too much.

Repeat this 3-5 times a day until the tattoo has healed properly. And remember to keep it out of the sun all summer.
Citera
2012-05-28, 19:58
Medlem
Citat:
1. Clean the piece with the soap and water
2. Dry it carefully with a clean towel or paper tissue.
3. Apply moisturizer, don't use too much.

Repeat this 3-5 times a day until the tattoo has healed properly. And remember to keep it out of the sun all summer.
Och om jag är i skollan mellan 09.00 - 16.00. Bör jag smörja in den innan jag går till skolan eller låta den vara (ingen kräm på)
Citera
2012-05-28, 20:02
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Och om jag är i skollan mellan 09.00 - 16.00. Bör jag smörja in den innan jag går till skolan eller låta den vara (ingen kräm på)

Do it in the morning and then again when you get back. Maybe bring the moisturizer to school and apply a little around lunch time.
Citera
2012-05-28, 20:05
Medlem
Citat:
Do it in the morning and then again when you get back. Maybe bring the moisturizer to school and apply a little around lunch time.
Thanks alot.
Citera
2012-05-28, 20:10
Medlem
Citat:
Thanks alot.
Någon som har förslag på helt enkelt någon Bättre salva? Som kan nås i affär (apoteket m.m och ej internet då det tar tid att beställa hem)
Citera
2012-05-28, 20:20
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Thanks alot.

You're welcome

Citat:
Någon som har förslag på helt enkelt någon Bättre salva? Som kan nås i affär (apoteket m.m och ej internet då det tar tid att beställa hem)

Ask the local pharmacy, seriously, anything without perfume will work.
Citera
2012-05-28, 20:54
Medlem
Jag har använt Epita2. Den kan finnas hos din tatuerare. Fungerar riktigt bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in