• 1
  • 2
2012-05-28, 17:51
Bannlyst
Det är ju knappast 18-års gräns på listerine så om den nu innehåller alkohol 22 % som vissa påstår, varför köper inte kidzen den då? Är det en myt eller kan man bli full om man dricker en flaska ?
2012-05-28, 17:52
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleCroc
Det är ju knappast 18-års gräns på listerine så om den nu innehåller alkohol 22 % som vissa påstår, varför köper inte kidzen den då? Är det en myt eller kan man bli full om man dricker en flaska ?

Kan inte vara hälsosamt, jag tror man kan bli full på rakvatten och sånt också haha.
2012-05-28, 17:53
Medlem
Caxzs avatar
Hahah, kanske för att det är en jävla massa kemikalier i det och att det är giftigt?
2012-05-28, 17:54
Medlem
jag tror att det kan vara farligt att dricka listerine i mängder
Medlem
O Dirlewangers avatar
Skulle nog hellre köpa en flaska T-röd, om jag måste välja.
Medlem
Svartpixlads avatar
Sköljde med det i någon vecka och tappade känsel och smak i tungan, skulle alltså inte komma på tanken att dricka skiten.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Kan inte vara hälsosamt, jag tror man kan bli full på rakvatten och sånt också haha.
Du menar man får i sig för mycket flour och mint eller ? Man måste ju känna sig ganska trött på mint efter en flaska, men skulle det vara mer farligt än vanlig grogg alltså? Jag är bra nyfiken på att prova om det stämmer , hur full man skulle bli av en flaska, är det 22 % lär man bli lite dragen om man dricker på mindre än 5 min
2012-05-28, 17:56
Medlem
contemptuss avatar
Nu är det ju så att bara för att något innehåller etanol kan man ju inte dricka det hur man vill. Finns förmodligen en hel del andra, mindre hälsosamma, alkoholer i lösningen.

EDIT: Aqua, Propylene Glycol, Sorbitol, Poloxamer 407,Sodium Lauryl Sulfate, Eucalyptol, Benzoic Acid, Sodium Benzoate, Methyl Salicylate, Thymol, Sodium Saccharin, Sodium Fluoride, Menthol, Sucralose, Aroma, CI 42053. Innehåller: Natriumfluorid 0,05% (225 ppm F).

Orkar inte kolla upp alla, men det är inget jag vill svälja i stora mängder.
Senast redigerad av contemptus 2012-05-28 kl. 18:01.
2012-05-28, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av contemptus
Nu är det ju så att bara för att något innehåller etanol kan man ju inte dricka det hur man vill. Finns förmodligen en hel del andra, mindre hälsosamma, alkoholer i lösningen.

EDIT: Aqua, Propylene Glycol, Sorbitol, Poloxamer 407,Sodium Lauryl Sulfate, Eucalyptol, Benzoic Acid, Sodium Benzoate, Methyl Salicylate, Thymol, Sodium Saccharin, Sodium Fluoride, Menthol, Sucralose, Aroma, CI 42053. Innehåller: Natriumfluorid 0,05% (225 ppm F).

Orkar inte kolla upp alla, men det är inget jag vill svälja i stora mängder.

Munvatten innehåller skadliga ämnen, man kan ju knappast låta bli att svälja lite....
Isåfall skulle ju hela poängen med munskölj försvinna , man sköljer ju med munvatten för att stärka tänderna och ta bort matrester som fastnat mellan tänderna
2012-05-28, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swapz

Jo men rakvatten kostar ju säkert 100ggr mer än vodka
ibland kan man få två listerine för 60 sek
2012-05-28, 18:07
Medlem
Prollus avatar
Om du dricker det så kommer det bli svårt o dricka fish shot senare : )
2012-05-28, 18:13
Bannlyst
på tal om listerine, tips för finlandskryssningar (vanlig grön karamellfärg i vodka)
risken är att de känner till detta knep och smakar i tullen, vad tror ni, kan detta fungera?
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=24HlK6IXkoc
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in