Flashback bygger pepparkakshus!
2012-05-28, 14:10
Köpte tre st folieformar med veckad botten och slitsar för att ställa på grillen när man gör småsaker, typ sparris o.s.v.
Funkar skitbra men det är ju tyvärr engångsgrejer (och igår smälte jag en t.o.m.).
Har sett att det finns sådana i dels rostfritt, dels med non-stick-skit och dels emaljerade.
Finns det någon här som har erfarenhet av dessa olika varianter? Jag är mest sugen på den emaljerade men hur klarar den temperaturerna som uppstår? Aluminium smälter ju vid 660 grader, visst formen smälte inte men den blev VÄLDIGT mjuk och vek ner sig mellan grillgallret så var nog uppe runt 500 grader iaf.
Citera
2012-05-28, 14:14
Medlem
Ettan^s avatar
500 grader? Hur fan grillar du, människa?

Jag brukar köra med ett grillnät, tror det är non-stick. Funkar hur bra som helst men naturligtvis är det vid lägre temperaturer då det oftast är tomater, sparris och liknande som ligger på.
Citera
2012-05-28, 14:38
Medlem
Backafalls avatar
Jag har också ett grillnät som jag använder ibland men mest blir det min "grillwok" som egentligen ser ut som en vanlig stekpanna men som har massa hål i botten... jag tror att det är ett weber-tillbehör...
Citera
2012-05-28, 16:00
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
500 grader? Hur fan grillar du, människa?

Jag brukar köra med ett grillnät, tror det är non-stick. Funkar hur bra som helst men naturligtvis är det vid lägre temperaturer då det oftast är tomater, sparris och liknande som ligger på.

Jag grillar hett som i helvetet!
Skämt åsido blev jag lite chockad själv...
Det jag gillar med dessa formar är att man kan köra dem på den heta delen utan att elda upp sparrisen, har en liten grill så är knepigt att ha olika temperaturer och fortfarande få plats med något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in