• 1
  • 2
2012-05-27, 23:21
Bannlyst
Dessa tidskrifter r sjlva essensen av det jag hatar mest hr i vrlden.

Det r en cklig knsla som infinner sig. En bunte jvla idioter sitter och tnker att nu ska vi dra in s mycket cash vi bara kan och vi ska vara helt jvla rtt i tiden. Resultatet blir allt mjligt som kan vara till slddrets nje, lite trningstips s bengan kan bli biff och lite stiltips till machokompis.

Det som dock r nnu vrre n den ytliga informationen dessa tidningar ger ut r alla dessa ckliga personer p omslaget.. Skms de inte?
Jag tnker mig att de kommer in och s sitter det en sliskig kille helt rtt i tiden (p stureplan) med helt rtt sikter (multikulti a la rtt i tiden politik) och gr det s himla bekvmt fr den som ska f pryda omslaget. Den lite oskra killen sger d att han alltid har velat framst som biffen eller den smarta killen och s posar han lite, spnd biceps r bra om man ska se stark ut.

Dekadensen hos dessa tidiningar och deras jvla redaktioner mste fan vara det mest perversa jag kan tnka mig. Blir fan cklad..

Vad r det fr jvla sldder som jobbar p dessa tidningar?

http://daniel.cafe.se/jc-jeans-clothes-hostvinter-2012/
Senast redigerad av Helsingborg2 2012-05-27 kl. 23:23.
Citera
2012-05-28, 00:33
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Det r samma skit som Cosmopolitan, Slitz, och alla andra tidningar av samma rang dr ute. Bara skrp. Som Hemmets Journal. Enda intressanta r veckans kriminalfall, ibland korsorden samt serierna. Eller cosmopolitan som r fyllt till bredden av "problem" samt "mode". SKRP!!!
Citera
2012-05-28, 13:49
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
Dessa tidskrifter r sjlva essensen av det jag hatar mest hr i vrlden.

Det r en cklig knsla som infinner sig. En bunte jvla idioter sitter och tnker att nu ska vi dra in s mycket cash vi bara kan och vi ska vara helt jvla rtt i tiden. Resultatet blir allt mjligt som kan vara till slddrets nje, lite trningstips s bengan kan bli biff och lite stiltips till machokompis.

Det som dock r nnu vrre n den ytliga informationen dessa tidningar ger ut r alla dessa ckliga personer p omslaget.. Skms de inte?
Jag tnker mig att de kommer in och s sitter det en sliskig kille helt rtt i tiden (p stureplan) med helt rtt sikter (multikulti a la rtt i tiden politik) och gr det s himla bekvmt fr den som ska f pryda omslaget. Den lite oskra killen sger d att han alltid har velat framst som biffen eller den smarta killen och s posar han lite, spnd biceps r bra om man ska se stark ut.

Dekadensen hos dessa tidiningar och deras jvla redaktioner mste fan vara det mest perversa jag kan tnka mig. Blir fan cklad..

Vad r det fr jvla sldder som jobbar p dessa tidningar?

http://daniel.cafe.se/jc-jeans-clothes-hostvinter-2012/
Ja, rena skiten. Den intellektuella nivn dessa tidningar r skrattretande lg.
Vilka lser dem? Antagligen samma idioter som lyssnar p Bandit Rock och
spelar luftgitarr nr deras favoritlt kommer.
Citera
2012-05-28, 18:50
Medlem
Haha det mest perversa du kan tnka dig? rligt? Vx upp.
Citera
2012-05-28, 20:53
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ja, rena skiten. Den intellektuella nivn dessa tidningar r skrattretande lg.
Vilka lser dem? Antagligen samma idioter som lyssnar p Bandit Rock och
spelar luftgitarr nr deras favoritlt kommer.
Det r mjligt, men Caf och liknande tidningar r ju tminstone rliga med vad de vill frmedla, vilket knappast gller fr exempelvis DN och Aftonbladet, dr det snarare handlar om frvrida sanningen till den milda grad att den passar journalistens politiska skdning. Om du frsker sl in ppna drrar och kritisera Caf fr att ha en lg niv och passar p att slnga in lite frscha WT-referenser som du har lst om p Flashback gr du bara dig sjlv till tlje.
Senast redigerad av bernanke 2012-05-28 kl. 20:57.
Citera
2012-05-28, 20:57
Medlem
Ok, nmn fyra tidningar du gillar d!
Citera
2012-05-28, 20:59
Medlem
Det r en tidning som gillar att mata p oskra killar.
Citera
2012-05-28, 21:02
Medlem
MrMjoelkes avatar

DU har helt rtt! Nr jag tnker p nmnda tidningar s tnker jag Martin Bjrk eller Mrten Andersson.
Dessa tv gossar frkroppsligar Cafe och Slitz!
Citera
2012-05-28, 21:50
Medlem
ArturoBandinis avatar
Sjlv uppskattar jag Caf och anser att man fr ta tidningen fr vad det r - nmligen ngot lagom hjrndtt att lsa i badkaret eller nr man sitter p toaletten. Det r inte alla som pallar att ppna upp S talade Zarathustra nr de ligger i badet dagen efter en lng utekvll. Jag tycker heller inte att intervjuerna med omslagspersonerna hller ngon lgre klass n andra tidningar, tvrtom r de lngre och mer innehllsfulla n vad andra tidningar i samma genre brukar kunna bjuda p.

Vem r den oskre killen som varit p omslaget p sistone frresten? Zlatan? John Guidetti? Moneybrother? Nicklas Lidstrm?
Senast redigerad av ArturoBandini 2012-05-28 kl. 21:54.
Citera
2012-05-29, 14:10
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Det r mjligt, men Caf och liknande tidningar r ju tminstone rliga med vad de vill frmedla, vilket knappast gller fr exempelvis DN och Aftonbladet, dr det snarare handlar om frvrida sanningen till den milda grad att den passar journalistens politiska skdning. Om du frsker sl in ppna drrar och kritisera Caf fr att ha en lg niv och passar p att slnga in lite frscha WT-referenser som du har lst om p Flashback gr du bara dig sjlv till tlje.
Jag har lst tidningen i frga och tycker helt enkelt att den r usel! Dock r det frsts inte
den enda tidningen som r det. En tjej p jobbet brukar ha med sig den kvinnliga
motsvarigheten till Caf (Har glmt namnet p den) och den ligger p nnu lgre niv.
Horoskop, "sknhetstips", massor av reklam och extremt ytlig.

Ta t.ex. Teknikens Vrd som motsatt exempel. En biltidning, men med enormt mycket
hgre niv p artiklarna eftersom de r skrivna av folk som vet vad de talar om.
I Caf och liknande tidningar verkar det mest vara idioter som skriver.
Jag dissar allts inte Caf som ett snobberi utan fr att den r kass!
Citera
2012-05-29, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jag har lst tidningen i frga och tycker helt enkelt att den r usel! Dock r det frsts inte
den enda tidningen som r det. En tjej p jobbet brukar ha med sig den kvinnliga
motsvarigheten till Caf (Har glmt namnet p den) och den ligger p nnu lgre niv.
Horoskop, "sknhetstips", massor av reklam och extremt ytlig.

Ta t.ex. Teknikens Vrd som motsatt exempel. En biltidning, men med enormt mycket
hgre niv p artiklarna eftersom de r skrivna av folk som vet vad de talar om.
I Caf och liknande tidningar verkar det mest vara idioter som skriver.
Jag dissar allts inte Caf som ett snobberi utan fr att den r kass!
Caf r vl en tidning fr smygfikusar. Glossigt magasin, massa trams om mod, en kille p omslaget osv. Smygbgtidning, ush!

Ls Flashback istllet, garanterat bgfritt
Citera
2012-05-29, 14:29
Medlem
ikaros2008s avatar
Caf r vl kanske att anse mer som en modetidning med reklam fr produkter som grabbarna vill ha men inte har rd med... Rkna antalet sidor med reklam och jmfr med antalet redaktionella sidor. Det blir inte mnga sidor per krona med redaktionellt innehll. Brjar likna engelska och amerikanska tidningar som oavsett gener r fyllda med reklam och r det en artikel om ngot s kan man ge sig den p att det ocks finns annonser om produkten ett par sidor bort.

Slitz och liknande slikontuttemodell-blaskor vet jag inte vart jag ska placera. En grabbig tidning som skriver om roliga saker frn teknikmagasinet och visar bilder p blondiner med fuskbrst?
Det om ngot knns lika smutsigt som morfars gamla En rolig halvtimme som var dtidens underhllning.

Livsstilsmagasin? Fr low lifes som inte har rd med Breitling, Boss eller ny BMW.

Den enda tidningen som skulle kunna kallas livsstilsmagasin som jag stundtals lser och fr i brevldan r Connoisseur. Kostar mig inget men avsaknaden av storbystade blondiner som inte r annat n drinkluder p tennisveckan eller stockholmsveckan r sknt befriande.

Det som r mest skrmmande r egentligen att det finns en marknad fr alla dessa tidningar. Frvisso gick vl Moore i konkurs, Steffe och Ville i Bromlla och Treboda kanske inte lngre hade rd med tidningen nr a+kassereglerna skrptes?
Men att det finns s mnga olika r frvnande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in