Citat:
Ursprungligen postat av MyMoney
Gummiankafb. Det verkar ju stå ganska klart att du har något emot Netonnets ägare eller dylikt då du redan fått svar på att företaget inte kan se om ett annat företag sysslar med momsfiffel.
Fast det är ju inte så att momsfiffel, eller möjlighet att kolla inbetald skatt, är det enda sättet hitta om ett företag är oseriöst eller inte.
Citat:
Och det gäller helt andra lagar för företag än privatpersoner så klaga hos regeringen i såna fall.
Nu var det ju inte det som var problemet, det är
ett problem. Men du hittar företag som åkt dit på precis det Netonnet slipper undan med, så uppenbarligen delar inte EBM den uppfattningen, generellt, att man kommer undan med att "det är krångligt att kolla".
Citat:
Kom med lite källor istället för att hitta på en massa historier.
Du vill ha en annan källa än EBM? Du kommer liksom inte högre, och det blir inte trovärdigare än så. Det du egentligen vill är att jag ska göra jobbet åt dig, jag ska inte bara hitta informationen för
mig jag ska ta reda på det
du vill veta också?
(jag hoppas att det var okej att jag korrigerade en del stavfel när jag citerade dig, du ser, jag är inte helt omöjlig, men du kan se det som en språkövning att ringa eller skriva till EBM, kör texten genom en stavningskoll först bara)