• 1
  • 2
2012-05-27, 22:28
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarekbf
@TZJ: Om man nu ska köra med Parallels, är det bara att ladda ner skiten från http://www.parallels.com/download/?

Och sen köra?

Eller hur funkar det egentligen?

Du behöver fortfarande ha en windowsskiva för att kunna installera windows.
Parallells använder jag av den anledningen att jag inte behöver boota om datorn för att komma in i windows.

När du väl skaffat en windowsskiva, så rekommenderar jag att du först fixar en Boot Camp-partition som du installerar windows på, sedan kan du använda Parallells Desktop med om du vill.

Parallells Desktop kan du ladda hem som en trial här: http://www.parallels.com/download/desktop/
Jag köpte programmet efter att ha testat det i en vecka ca, och tycker det är grymt smidigt.

Men som sagt, först behöver du en version av windows. Du kan titta på youtube om du är intresserad av hur man går tillväga och vilka alternativ det finns. Sök bara på "windows on Mac" t ex.
Citera
2012-05-28, 11:22
Medlem
Till spel skulle jag verkligen köra bootcamp. Då blir det precis som att spela på en PC och det är inga mellanlager eller annat som kan sabba.
Citera
2012-05-28, 17:08
Medlem
Jag har laddat ner Parallels nu och gjorde som någon tidigare nämnde och tipsade om: Köra på Windows 8.

Hittills verkar det riktigt grymt. Jag har laddat ner Steam på Parallels nu. Men när jag stoppar in CD-skivan för CS 1.6 så dyker den inte upp på Parallels Desktop, utan bara på Mac Desktop.

Vad ska jag göra för att ladda ner CS 1.6?
Citera
2012-05-28, 18:37
Medlem
Har nyligen laddat ner Parallels och trialverisionen av nya Windows 8 (som för övrigt verkar fungera mycket bra!)

Däremot har jag haft lite problem med att installera just CS på Parallels. Dels för att det är ett nytt Steamkonto (och jag har även köpt CS i CD-fodral) vilket gör det krånligt med tanke på att CD-skivan enbart syns på Mac Desktop och inte på Parallels Desktop.

Hur ska jag göra för att få CS 1.6 att fungera på Parallels?
Jag har Steam nedladdat, och Windows 8 fungerar som sagt galant på Parallels. Mitt enda problem är alltså hur jag ska få CS 1.6 nedladdat?

Tips och svar tas emot tacksamt!
Citera
2012-05-28, 18:59
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarekbf
Har nyligen laddat ner Parallels och trialverisionen av nya Windows 8 (som för övrigt verkar fungera mycket bra!)

Däremot har jag haft lite problem med att installera just CS på Parallels. Dels för att det är ett nytt Steamkonto (och jag har även köpt CS i CD-fodral) vilket gör det krånligt med tanke på att CD-skivan enbart syns på Mac Desktop och inte på Parallels Desktop.

Hur ska jag göra för att få CS 1.6 att fungera på Parallels?
Jag har Steam nedladdat, och Windows 8 fungerar som sagt galant på Parallels. Mitt enda problem är alltså hur jag ska få CS 1.6 nedladdat?

Tips och svar tas emot tacksamt!

Kolla i verktygsmenyn i parallels så cd/dvdläsaren är åtkomlig i parallells.
Citera
2012-05-28, 20:23
Medlem
I princip värdelöst att spela i paralells, sensen på musen blir helt efter iom. att man kör i virtuell maskin.
Citera
2012-05-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av five.
I princip värdelöst att spela i paralells, sensen på musen blir helt efter iom. att man kör i virtuell maskin.
Japp, Bootcamp är det som gäller för spel.
Citera
2014-09-25, 21:18
Medlem
har mac book pro o har 1.6 via steam.. men kan inte lägga till botar.. försökt med bot_add osv men funkar inte, ngn som vet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in