Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-05-27, 21:20
Medlem
Nu vet jag att det redan finns väldigt många trådar om just detta... men min fråga är om Boot Camp gör att allting på datorn försvinner?

Och är det möjligt att "ta bort" Boot campen från datorn när man vill?
Vet inte hur det fungerar riktigt...

Men jag har iaf nyaste verisionen "Mac OS X Lion 10.7.4" på min MacBook Pro.

Undrar om CrossOver är smidigare än BootCamp? För jag har ingen Windows skiva om man behöver ha det?

Vissa säger att CrossOver laggar sönder(?)

Vad tycker ni jag ska välja för alternativ?
Citera
2012-05-27, 21:25
Medlem
tzjs avatar
Boot Camp tar inte bort någonting på datorn.

Du kan ta bort Boot Camp-partitionen närhelst du själv önskar.

Jag använder Parallells Desktop när jag kör windows på min Mac. Är nöjd med det. Crossover har jag ingen erfarenhet av.

Boot Camp är bra på det sättet att du bara kör windows och inte Mac OS parallellt med windows.
Mac tillsätter de resurser som behövs för det operativsystemet som används för stunden, men Boot Camp är att föredra om du skall spela. Enligt mig.
Citera
2012-05-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Boot Camp tar inte bort någonting på datorn.

Du kan ta bort Boot Camp-partitionen närhelst du själv önskar.

Jag använder Parallells Desktop när jag kör windows på min Mac. Är nöjd med det. Crossover har jag ingen erfarenhet av.

Boot Camp är bra på det sättet att du bara kör windows och inte Mac OS parallellt med windows.
Mac tillsätter de resurser som behövs för det operativsystemet som används för stunden, men Boot Camp är att föredra om du skall spela. Enligt mig.

Okej tack! Men vad gör jag om jag inte har någon cd till windows 7?
Citera
2012-05-27, 21:49
Medlem
SevMs avatar
Virtual box? Vet inte om det funkar på mac dock. Använder inte sånt skräp
Citera
2012-05-27, 21:54
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarekbf
Okej tack! Men vad gör jag om jag inte har någon cd till windows 7?

Mig veterligen så går det hitta windows på nätet som du kan bränna till en bootbar skiva.
Citera
2012-05-27, 22:14
Medlem
Du måste ha ett exemplar av Windows. Om du vill ha Windows både lagligt och gratis kan du skaffa Windows 8 Release Preview som släpps om ca en vecka. I stort sett en färdig version och CS borde funka (Windows 8 är i princip Windows 7 fast med annorlunda startmeny).
Citera
2012-05-27, 22:15
Medlem
Okej, men bootcamp sket sig... för jag har ingen Windows 7 skiva och kan heller inte hitta någon att "cracka" ---> Då jag inte är den bästa på detta.

CrossOver verkar krångligt, och eftersom att tzj kör på Parallels, så tänkte jag att jag kan testa det jag med..

Får se hur det går, återkommer snart.
Citera
2012-05-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Du måste ha ett exemplar av Windows. Om du vill ha Windows både lagligt och gratis kan du skaffa Windows 8 Release Preview som släpps om ca en vecka. I stort sett en färdig version och CS borde funka (Windows 8 är i princip Windows 7 fast med annorlunda startmeny).

Okej, i övrigt skiter jag i hur startmenyn ser ut. Så länge jag kan lira CS 1.6 på Macen
Citera
2012-05-27, 22:18
Medlem
Tycker att både BootCamp och CrossOver verkar så krångligt, CrossOver kanske inte är krångligt på samma sätt.. Men det förstnämnda är ju tidskrävande och eftersom man behöver ha en CD för att fixa Windows 7 så känns det ju lite waste att inte bara köra på typ CrossOver...

Problemet är att: När jag väl laddar ner CrossOver så tar det 1-2minuter att starta upp programmet, och när jag väl har det uppe så hittar jag inte ens Steam som ett alternativ att ladda ner. Och om man nu redan ska ha det nerladdat.. Hur fan laddar man då ner CS 1.6?
Citera
2012-05-27, 22:21
Medlem
Snöjs avatar
Bootcamp må vara krångligt att fixa om man saknar skiva, men det är det bästa alternativet, och det enklaste när man väl installerat windows.
Citera
2012-05-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarekbf
Okej, i övrigt skiter jag i hur startmenyn ser ut. Så länge jag kan lira CS 1.6 på Macen
Du kan redan nu ladda ner Windows 8 Consumer Preview, dvs. beta-versionen. Den är rätt buggig men åtminstone kan du testa om CS 1.6 funkar. Sen är det bara att radera partitionen när RP kommer.

Jag brände 64-bitsversionen på en dvd:

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/download

Installerade sedan via Bootcamp. Väldigt enkelt, funkar med drivrutiner och allt.
Citera
2012-05-27, 22:23
Medlem
@TZJ: Om man nu ska köra med Parallels, är det bara att ladda ner skiten från http://www.parallels.com/download/?

Och sen köra?

Eller hur funkar det egentligen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här