Resultat: .
0%
röster
2012-08-25, 11:34
Medlem
fchansas avatar
Min fru tok-städar på vinden. Nu ryker alla mina tidningsurklipp från VM 1974 som jag vid låg ålder klippte ur dåtidens kvällstidningar. Bl a bilden på Gerd Müller med en segercigarr i munnen dagen efter finalen

Nån som är intresserad av en nostalgi tripp så hör av er senast ikväll. Det är inte fler än att de ryms i ett större kuvert.
Citera
2012-08-25, 13:05
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Min fru tok-städar på vinden. Nu ryker alla mina tidningsurklipp från VM 1974 som jag vid låg ålder klippte ur dåtidens kvällstidningar. Bl a bilden på Gerd Müller med en segercigarr i munnen dagen efter finalen

Nån som är intresserad av en nostalgi tripp så hör av er senast ikväll. Det är inte fler än att de ryms i ett större kuvert.

Jag har haft min rensning redan.

Från gårdagens match så tyckte jag att Dortmund såg ännu vassare ut med Reus än tidigare men nog hade dom rätt klara bekymmer från mitten och bakåt. Schmelzer bland annat kan ibland vara helt uppe på läktaren och irra.
Citera
2012-08-25, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa

Ett större kuvert måste du ju kunna få behålla? Väx dig ett par för fa-an !

Om du bor i Sthlm kan jag vara intresserad annars av att mötas upp. Om du vill förbli anonym kan vi göra något diskret och det lär se ut som att kriminella gjort en deal

Laddar just nu upp med FC Energie Cottbus - FC St. Pauli 1-0; Stiepermann. Rätt bra tempo i matchen. Syns i matchtråden sen
Citera
2012-08-25, 14:36
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Flashbacks Bundesligatips säsongen 2012/13
Såg en kul sak när jag kollade hur ni andra tippat, alla har gissat att Bayern gör flest mål!
Citera
2012-08-25, 16:35
Medlem
Jag älskar bundesliga och tittar varje helg men jag blir så förbannad på själva inramningen på eurosport 2. Jag har engelska kommentatorer och dom sitter typ och snackar och är inte alls "inne" i matchen. Dessutom är det precis som om ljudet från arenan är nedtonat för man hör inte alls mycket från publiken.

Om man jämför med PL/Serie A sändningarna.

Jag bodde i Tyskland under en tid och när man såg BL på TVn så fick man mycket bättre "känsla" från själva matchen. Jag gillar inte kvaliten från sändningarna.. är det något som känner samma sak?

Vet någon hur man kan få Svenska Kommentatorer? för dom engelska är förbannat oengagerade.. och helt ärligt dåliga (i min mening).

Någon som känner samma?
Någon som vet hur man byter till Svenska kommentatorer?
Någon som har en lösning på problemet?
Någon som vet hur länge Eurosport2 (som helt saknar kompetensen att få sända från Europas vackraste liga) kommer att sända BL?

Jag hade mått bra om en kompetent kanal tog över BL, typ canal+, tv4 eller liknande.
Citera
2012-08-25, 16:49
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Ett större kuvert måste du ju kunna få behålla? Väx dig ett par för fa-an !

Om du bor i Sthlm kan jag vara intresserad annars av att mötas upp. Om du vill förbli anonym kan vi göra något diskret och det lär se ut som att kriminella gjort en deal

Laddar just nu upp med FC Energie Cottbus - FC St. Pauli 1-0; Stiepermann. Rätt bra tempo i matchen. Syns i matchtråden sen

Okej okej, jag sparar dem.
Citera
2012-08-25, 17:31
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Såg en kul sak när jag kollade hur ni andra tippat, alla har gissat att Bayern gör flest mål!

Efter gårdagens och dagens matcher verkar det som alla har rätt.
Citera
2012-08-25, 17:41
Medlem
therifs avatar
Valde att bevittna Mönchengladbach - Hoffenheim idag framöver övriga omgångar och får väl konstatera att jag ångrar lite att jag inte slog igång Bayerns match istället. Det var en allmänt tråkig tillställning där väldigt lite skedde, bortsett från de tre målen. Hoffenheim hade perioder när man spelade bra i den andra halvleken, dock utan att skapa några farligare målchanser, och vice versa. Det känns såhär kort efter matchen bra att jag tippade båda lagen i topp.

Branimir Hrgota fick lite speltid för sitt Gladbach och var absolut inte sämst på plan. Hade gärna sett att han fick lite mer att göra på planen.
Citera
2012-08-25, 18:47
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHizz
Jag älskar bundesliga och tittar varje helg men jag blir så förbannad på själva inramningen på eurosport 2. Jag har engelska kommentatorer och dom sitter typ och snackar och är inte alls "inne" i matchen. Dessutom är det precis som om ljudet från arenan är nedtonat för man hör inte alls mycket från publiken.

Jag bodde i Tyskland under en tid och när man såg BL på TVn så fick man mycket bättre "känsla" från själva matchen. Jag gillar inte kvaliten från sändningarna.. är det något som känner samma sak?

Vet någon hur man kan få Svenska Kommentatorer? för dom engelska är förbannat oengagerade.. och helt ärligt dåliga (i min mening).

Någon som känner samma?
Någon som vet hur länge Eurosport2 (som helt saknar kompetensen att få sända från Europas vackraste liga) kommer att sända BL?

Jag hade mått bra om en kompetent kanal tog över BL, typ canal+, tv4 eller liknande.

Kan tyvärr inte ge dig något som helst bra svar på dina frågor, kör själv med Eurosport player och där är i allafall huvudmatchen med Svenska kommentatorer dom andra brukar bara vara med publikljud.
Citera
2012-08-25, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHizz

Någon som känner samma?

Använder du Playern eller ser du på TVn?
Avtalet som förlängdes i år var minst två år i alla fall.
Citera
2012-08-25, 21:15
Medlem
cyberkalles avatar
Kom på att i stugan har jag ju parabol med vanliga Eurosport 2 och där har jag tyvärr bara dom tråkiga engelska kommentatorerna som låter som dom läser upp något från bibeln hela tiden.

Det går inte att få Svenska.
Citera
2012-08-25, 23:17
Bannlyst
Tyska Cupen, 2:a omgången
En enda match emellan lag ifrån erste: Fortuna vs. 'gladbach.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in