Citat:
Ursprungligen postat av
xeezer
Grymt bra presterat av Wolfsburg; imponerande att mangla ner Leverkusen så komfortabelt. Stortalangen Arnold kommer bli en gigant. Det är ett mycket starkt lag de har nu! fattas bara en anfallare till så kan de nog utmana Leverkusen och Dortmund över en hel säsong. Wolfsburg är nog mitt favoritlag i Tyskland just nu.
Offtopic; Visst är man imponerad av Redbull Salzburg? först krossade de Bayern i en träningsmatch med 3-0 och kort därefter Ajax med lika stora siffror i Europa League. Hur bra hade de kunnat stå sig i Bundesliga tror ni?
Jag tror att Salzburg hade hamnat i övre halvan av tabellen i BL. Flera intressanta spelare där, speciellt denne Kampl. Dortmundscouter ska ha varit på plats i Amsterdam, kanske kollade de in honom.
VfL är en favorit hos mig också, väldigt roligt att titta på tack vare hur stora ytor deras spelare täcker, det skarpa passningsspelet, de intensiva närkamperna, effektiviteten framför mål osv. Detta är Dieter Heckings verk.
Angående Rodriguez, så har han kontrakt till 2016. VfL kan erbjuda väldigt hög lön åt sina spelare (jag har för mig att Luiz Gustavo dubblerade sin lön från Bayern) och det är ett ambitiöst projekt, så jag tror att de har goda möjligheter att förlänga med honom.