Resultat: .
0%
röster
2014-02-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Shaqiri funkar ju där med.

Har inte Robben spelat till vänster? Mot Dortmund började han i alla fall där.

En av Peps förtjänster är att laget inte är speciellt beroende av Schweinsteiger och Ribéry längre.
Senast redigerad av fortississimo 2014-02-09 kl. 19:26.
Citera
2014-02-09, 19:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Har inte Robben spelat till vänster? Mot Dortmund började han i alla fall där.

En av Peps förtjänster är att laget inte är speciellt beroende av Schweinsteiger och Ribéry längre.

Jo..Jag tycker inte man ska övedriva..Bayern har ett makalöst flexibelt mittfält..Det är starkt även utan Ribery.
Citera
2014-02-09, 21:00
Medlem
cyberkalles avatar
Ge er för fan Ribéry är outstanding på vänsterkanten.

Men visst är Bayern enormt starka utan honom men det var inte som det handlade om.
Citera
2014-02-09, 21:05
Medlem
csts avatar
Ribéry var ju kanske europas bästa spelare förra säsongen. Han skulle saknas i vilket lag som helst. Den genombrottsstyrkan han har är exceptionell och det är egentligen först mot riktigt bra motstånd man förstår hur överjävligt snabb och tekniska han är.
Citera
2014-02-09, 21:15
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Ribéry var ju kanske europas bästa spelare förra säsongen. Han skulle saknas i vilket lag som helst. Den genombrottsstyrkan han har är exceptionell och det är egentligen först mot riktigt bra motstånd man förstår hur överjävligt snabb och tekniska han är.
Just sådant som känns som det kommer behövas mot Arsenal. Tror tyvärr det kommer märkas..
Citera
2014-02-10, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Såg inte matchen igår, men Kroos fick inte spela? Inte ens hoppa in?

Nu har han klantat sig rejält. Pep har fryst ut spelare förr om det varit något problem. Även om värvningen kostat hundratals miljoner...

Han är tvungen, jag tror inte att nån i spelartruppen hade haft respekt för Pep om han inte markerat mot Kroos. Han lär nöta bänk ett bra tag nu.
Citera
2014-02-10, 06:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Just sådant som känns som det kommer behövas mot Arsenal. Tror tyvärr det kommer märkas..

Håller med det är självklart att ett avbräck av Ribéry kommer märkas.

Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Han är tvungen, jag tror inte att nån i spelartruppen hade haft respekt för Pep om han inte markerat mot Kroos. Han lär nöta bänk ett bra tag nu.

Jag tror att han spelar nu på onsdag i cupen mot Hamburg.

På tal om Hamburg är verkligen Magath den räddning som HSV behöver?
Citera
2014-02-10, 09:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Läste diskussionen om Kroos och dennes lön jämfört med Götze osv.

Jag kom då att tänka på Bayern-pågen själv Müller. Hur ligger han i lön i jämförelse med Kroos? Med tanke på att marknadsvärdet på Müller är samma som för Götze enligt Transfermarkt.de. Så det hade varit lite intressant att veta skillnaden mellan Kroos och Müller.

Kroos ligger på ungefär 4 miljoner € här hittar du några andra

http://www.ladda-upp.se/bilder/cuuubjfmmnkogt/
Citera
2014-02-10, 16:13
Medlem
410s avatar
En liten rekommendation till alla tyska fotbollsentusiaster här i tråden!

Stuttgarter Kickers! Där har ni en liten, trevlig, klubb som lirar på en mysig gammal arena, som jag lyckligtvis hann besöka innan jag åkte hem till Sverige igen efter två veckor i Tyskland. Om ni någon gång vill bort från allt vad fotbollskommersialisering och moderna arenor heter är de absolut värda ett besök. Igår mötte de Vfb Stuttgart II på hemmaplan och vann med 1-0. Tror drygt 4000 personer var på plats och stämningen var riktigt skön matchen igenom.

Det är lätt att tro att alla i Stuttgart håller på Vfb och att det mest är gubbar i skinnvästar som besöker Kickers matcher. Men så är inte fallet. Den med tyska mått lilla klacken på långsidan bestod mestadels av unga och entusiastiska tyskar som aldrig höll käften. Riktigt kul att se ett sådant engagemang även i de lägre divisionerna. Nu är visserligen Vfb överlägsna i Stuttgart och det var svårt att hitta någon där som bar något annat än en röd halsduk, men ute vid arenan på matchdag samlades dem blåa. All Kickers-graffiti i området gjorde besöket än mer mysigt också!

Kort & Gott: Stuttgart Kickers - För oss som tycker om tysk fotbollskultur men går på socialbidrag.
Citera
2014-02-10, 19:24
Medlem
afras avatar
Dortmund såg ut som ett nytt lag i senaste matchen. Verkar som Klopp har tränat killarna bra, Reus och Schmelzer såg båda bra ut, och Miki gjorde nog sin bästa match, har stor potential. Kanske inte motståndet gjorde en bra insats, men spelet var långt bättre än i hinrunde och det nya(?) bortamatchstället var topp. Bitarna ser ut att falla långsamt på plats, men aj... Reus skadad igen... och Bender också...
Citera
2014-02-10, 19:30
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe

Jag tror Arsenal ska vara glada om de klarar sig undan ett debacle mot Bayern. Vem Bayern än ställer upp med är de storfavoriter. Och om jag inte har fel har väl Arsenal ett par tre stycken av sina nyckelspelare skadade.

Annars tror jag Bayer 04 har en god chans att utmana Paris, som jag inte upplever som ett harmoniskt kollektiv med utsikter att vinna CL.

S04s chanser är väl rätt små, om nu inte Madrid har skapat sig ett tyskt komplex efter de senaste åren. Kanske kan det bli en ny Eurofighter-generation?
Senast redigerad av afra 2014-02-10 kl. 19:34.
Citera
2014-02-10, 19:40
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

På tal om Hamburg är verkligen Magath den räddning som HSV behöver?

Tveksamt, det talas dock om att HSV tränar för lite under van Marwijk och Felix är väl känd som en av de tuffaste tränarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in