Resultat: .
0%
röster
2012-11-03, 14:23
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jo sannerligen ett lyxproblem och vem blir blir ny tränare?
Tar Bayern från dom egna leden så ligger väl Mehmet Scholl bra till tippar jag.

HSV 8ggr pengarna hemma eller 7ggr för remis....bra odds..

Ja, bra odds. Har lite HSV känsla idag. Blir nog att kasta in en peng på hemmavinst. Hur går det för Berg? Sitter han ens på bänken nuförtiden?
Citera
2012-11-03, 14:36
Medlem
nasdors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Hur går det för Berg? Sitter han ens på bänken nuförtiden?
Det går inte bra. Han får hoppa in lite då och då och spela 5-10 min per match. Annars var det hans stora chans i år att ta en startplats. Det var en 50/50 situation mellan han och Rudnevs inför säsongen men Rudnevs har verkligen kommit igång nu och är given som startman.
Citera
2012-11-03, 15:14
Bannlyst
Hur går det för Boris(?)?
Hoffenheim spelaren i koma...
Citera
2012-11-03, 17:01
Medlem
fchansas avatar
Skön eftermiddag. 2-0 vinst mot Saarbrücken, femte plats i dritte och fjärde matchen i rad utan baklängesmål. Många siffror blev det......

Ska bli kul med HSV-BM efter maten. Tror jag......
Citera
2012-11-03, 18:35
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nasdor
Det går inte bra. Han får hoppa in lite då och då och spela 5-10 min per match. Annars var det hans stora chans i år att ta en startplats. Det var en 50/50 situation mellan han och Rudnevs inför säsongen men Rudnevs har verkligen kommit igång nu och är given som startman.

Men startar inte idag?
Citera
2012-11-03, 21:01
Medlem
motvalls avatar
Klart styrkebesked av Bayern i kväll, speciellt kul att se både Kroos och Müller på ett sådant spelhumör. (Såg eg bara andra halvleken men det räckte.) Som kalle skrev i matchtråden, kan någon tvivla på Thomas Müller efter dagens match?

Målskillnaden nu efter 10 omgångar, 30-4, säger en del och till BVB är det nu 11 poäng.

Som kicker skriver; "Eine perfekte Runde für den FC Bayern".
Slår så Leverkusen Düsseldorf i derbyt så ligger Dortmund 5:a, sådant skulle gillas hos mig.
Citera
2012-11-03, 22:37
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Klart styrkebesked av Bayern i kväll, speciellt kul att se både Kroos och Müller på ett sådant spelhumör. (Såg eg bara andra halvleken men det räckte.) Som kalle skrev i matchtråden, kan någon tvivla på Thomas Müller efter dagens match?

Målskillnaden nu efter 10 omgångar, 30-4, säger en del och till BVB är det nu 11 poäng.

Som kicker skriver; "Eine perfekte Runde für den FC Bayern".
Slår så Leverkusen Düsseldorf i derbyt så ligger Dortmund 5:a, sådant skulle gillas hos mig.

Knappt pengarna tillbaka på 'kusen-vinst imorgon. Dock håller jag, som har varit i D-dorf så många gånger (utan att köpa senap), på dem i derbyt imorgon. Kan inte se matchen dessvärre. Ska se AS.

Kul att åka med sönerna på fotboll och att de har liknande intressen som en själv. Jag var med min yngsta son på Olympiastadion i Rom denna vecka och ska med min äldsta son till Berlin i december för att se Babelsberg - Hansa Rostock i Dritte samt en Hertha match. Har dessutom gjort en del resor med kompisar där även de har haft sina fotbollsfanatiska barn med sig som sjunger med högt på läktaren även om de inte kan ett ord tyska
Citera
2012-11-03, 23:04
Medlem
TKD_1337s avatar
Av de tio spelarna i Bundesliga som har bäst passningsprocent så är sju från Bayern München: Gustavo (bäst), Badstuber, Dante, Kroos, Lahm, Ribery och Schweinsteiger (89% till 94%). De som snittar flest passningar är Dante (högst), Lahm, Boateng och Schweinsteiger och dessa snittar mellan 69 och 74 passar och på femte plats kommer Neustädter i Schalke med sina 68.

Onekligen intressanta siffror, som jag förövrigt avrundade (går att få det mer precist om man kollar på WhoScored), även om det inte är förvånande då Bayern är ett spelskickligt lag.

http://www.whoscored.com/Regions/81/Tournaments/3/Seasons/3424/Stages/6576/PlayerStatistics/Germany-Bundesliga-2012-2013
Senast redigerad av TKD_1337 2012-11-03 kl. 23:21.
Citera
2012-11-03, 23:28
Medlem
Mastodontishs avatar
Nyss hemkommen men oj vilken match, Bayern visar hur starka man är. Fortfarande utan två yttersta nyckelspelare (Robben, Gomez) och trots det spelar man så vackert. Kroos är så iskall trots att han fortfarande är så ung, och Müller? Vilken underskattad spelare den killen är, tänka sig att han just nu har 7+7 i poäng bara i ligan...

Ein Schuss ein Tor die Bayern!
Citera
2012-11-03, 23:33
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Knappt pengarna tillbaka på 'kusen-vinst imorgon. Dock håller jag, som har varit i D-dorf så många gånger (utan att köpa senap), på dem i derbyt imorgon. Kan inte se matchen dessvärre. Ska se AS.

Kul att åka med sönerna på fotboll och att de har liknande intressen som en själv. Jag var med min yngsta son på Olympiastadion i Rom denna vecka och ska med min äldsta son till Berlin i december för att se Babelsberg - Hansa Rostock i Dritte samt en Hertha match. Har dessutom gjort en del resor med kompisar där även de har haft sina fotbollsfanatiska barn med sig som sjunger med högt på läktaren även om de inte kan ett ord tyska

Visst är det kul att åka med söner på resor, speciellt ensam en och en. Gemensamma intressen kan man däremot inte alltid ha, gissar att jag förutom matchen i veckan kommer att få tillbringa ett par timmar på Glypoteket och studera grekiska reliker/statyer/vaser/mm. Den sonen kan klassisk grekiska och älskar att åka dit. Tyvärr är jag inte lika språkbegåvad eller antikintresserad, om man inte i antiken innefattar gamla fotbollsspelare. Går mycket hellre på konstmuseum, typ Pinakoteken, Brueghels i Munchen är underbara.

Livet är en evig kompromiss mellan det man vill och det andra vill, det man själv saknar och det andra saknar, det man har och det andra inte har. Ju fler år, ju fler livserfarenheter eller livssorger gör en inte bara klokare utan också mer ödmjuk. Ödmjuk utan att bocka för allt och inget, ödmjuk på ett klokt sätt, anfall inte väderkvarnen lite enkelt. Men ännu kan kobran hugga vid behov, eller hur kalle?

Nyckelmatch ikväll som gav de tre nödvändiga poängen. HSV är en svår motståndare och med en helt fenomenal Adler i mål så räckte det inte med ett vanligt FC Bayern. Det extra visades och gillades minst sagt.
Citera
2012-11-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Hur går det för Boris(?)?
Hoffenheim spelaren i koma...

Han är inte längre i livshotande tillstånd är det senaste jag läst, tror jag sett något om att han vaknat upp också men det kan jag inte sätta mitt liv på.

Thomas Müllers mål idag gav mig rysningar, kanske inte säsongens snyggaste men fyfan vad kyligt. även Kroos, trodde målchansen var borta när han stannade upp nere vid kortlinjen sen när han bara lyfter bollen perfekt på schweinis panna kan man inte göra annat än att lyfta på hatten.

Roligt att Oscar Wendt fick starta idag och göra två assist på 90 minuter i sin första ligamatch för säsongen
Citera
2012-11-04, 00:36
Medlem
Mastodontishs avatar
Tips:
Nattens porr går på ES2 just nu! (Repris)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in