Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Knappt pengarna tillbaka på 'kusen-vinst imorgon. Dock håller jag, som har varit i D-dorf så många gånger (utan att köpa senap), på dem i derbyt imorgon. Kan inte se matchen dessvärre. Ska se AS.
Kul att åka med sönerna på fotboll och att de har liknande intressen som en själv. Jag var med min yngsta son på Olympiastadion i Rom denna vecka och ska med min äldsta son till Berlin i december för att se Babelsberg - Hansa Rostock i Dritte samt en Hertha match. Har dessutom gjort en del resor med kompisar där även de har haft sina fotbollsfanatiska barn med sig som sjunger med högt på läktaren även om de inte kan ett ord tyska

Visst är det kul att åka med söner på resor, speciellt ensam en och en. Gemensamma intressen kan man däremot inte alltid ha, gissar att jag förutom matchen i veckan kommer att få tillbringa ett par timmar på Glypoteket och studera grekiska reliker/statyer/vaser/mm. Den sonen kan klassisk grekiska och älskar att åka dit. Tyvärr är jag inte lika språkbegåvad eller antikintresserad, om man inte i antiken innefattar gamla fotbollsspelare. Går mycket hellre på konstmuseum, typ Pinakoteken, Brueghels i Munchen är underbara.
Livet är en evig kompromiss mellan det man vill och det andra vill, det man själv saknar och det andra saknar, det man har och det andra inte har. Ju fler år, ju fler livserfarenheter eller livssorger gör en inte bara klokare utan också mer ödmjuk. Ödmjuk utan att bocka för allt och inget, ödmjuk på ett klokt sätt, anfall inte väderkvarnen lite enkelt. Men ännu kan kobran hugga vid behov, eller hur kalle?
Nyckelmatch ikväll som gav de tre nödvändiga poängen. HSV är en svår motståndare och med en helt fenomenal Adler i mål så räckte det inte med ett vanligt FC Bayern. Det extra visades och gillades minst sagt.