Resultat: .
0%
röster
2013-12-15, 18:15
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburgo
Finns det någon lista som visar BL-spelarnas löner ? Väldigt nyfiken på "topplagen"/storlagen, Leverkusen, Dortmund, Hamburg och Bremen...

Den här sidan har lite om tyska klubbars ekonomi. Har för mig att det finns något att hitta om lönerna också. Men sådana är ofta spekulationer, är inga uppgifter som är offentliga i Tyskland.

http://fussball-geld.de/

Och den är på tyska, givetvis.
Citera
2013-12-15, 20:32
Bannlyst
Tycker ändå vi får vara rätt nöjda med den höstsäsong vi har fått uppleva. BVB har trots allt inte tappt så värst, måste medge att Bayern gör det bra, och i cuperna har vi alla möjligheter att gå hela vägen.

Vi är en klubb som släpper fram våra egna talanger för att visa upp sig. Om 1-2 säsonger kan vi säkert hota om ligatiteln, men just nu är jag rätt nöjd med hur vi presterar med tanke på skadeläget.. Det hade känts riktigt trist om vi hade åkt ur CL däremot..

--

Vi har tagit 32 poäng på 16 matcher, vilket enligt följande jämförelse som jag tagit från ett inlägg på schwatzgelb.de är det näst bästa efter 16 matcher under Klopps samtliga säsonger i klubben. Och om man tar hänsyn till skadeläget för oss som sagt så är det riktigt bra.

08/09 26 Punkte
09/10 27 Punkte
10/11 43 Punkte
11/12 31 Punkte
12/13 27 Punkte
13/14 32 Punkte

Dessutom är vi vidare i CL och i DFB-Pokal.
Citera
2013-12-16, 06:35
Medlem
cyberkalles avatar
Vafan missade fotbollen igår och ser att Leverkusen vek ner sig.
Hur var den matchen?

Dortmund har inte långt ner till trion som skuggar dom jag tror dom missar Europaspel och det är säkert Bayerns fel allt ihop.

Hur kul är detta klubblags-VM istället för en bortamatch mot Stuttgart?

Det är nästan februari när det blir riktigt fotboll igen.
Citera
2013-12-16, 10:52
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Vafan missade fotbollen igår och ser att Leverkusen vek ner sig.
Hur var den matchen?

Dortmund har inte långt ner till trion som skuggar dom jag tror dom missar Europaspel och det är säkert Bayerns fel allt ihop.

Hur kul är detta klubblags-VM istället för en bortamatch mot Stuttgart?

Det är nästan februari när det blir riktigt fotboll igen.
Eintracht Frankfurt slet och kämpade hela matchen, Leverkusen kom inte riktigt fram som de brukar och så fanns Trapp i målet. En match där inställning och vilja slog klass helt enkelt. Ett kryss hade varit mer rättvisande, men inte klagar man.

Larvig turnering detta klubblags-VM. Bayern ska spela semifinal mot Guangzhou Evergrande FC för att sedan troligen få möta Atletico Mineiro i en final. Två sketna matcher där bara en är mot kvalificerat motstånd. Men det är väl mysigt att få komma till lite sol och värme.
Citera
2013-12-16, 12:43
Medlem
marc0p0l0s avatar
PSG - Leverkusen (55/45)
Visst är det så att PSG är riktigt starka nu, speciellt med en Zlatan i högform. Tror dock inte att mötet blir så pass lätt för fransmännen, Leverkusen har erfarenhet ifrån slutspel och har varit i de här situationerna tidigare. Sen håller jag självklart PSG för favoriter, men blir nog snarare ett jämnt 2:1 avancemang än en 5:0 utklassning.

Schalke - Real Madrid (15/85)
Här har gruvarbetarna nog inte någon riktig chans alls. Visserligen har Schalke överraskat förut, men Keller har ingen erfarenhet av spel på den här nivån och de båda trupperna kan inte jämföras alls. Real är helt enkelt bättre på varje position. Förhoppningsvis går dock Schalke ut med flaggan i topp och håller resultatet på en rimlig nivå.

Zenit - Dortmund (35/65)
Klopp kan skratta gott nu, mycket bättre möte hade nog Dortmund inte kunnat hoppas på. Ett Zenit som inte har imponerat under CL, men som visserligen leder den ryska ligan. Efter dödens grupp kan jag dock inte se Dortmund förlora detta möte, får en trevlig väg till kvartsfinalen.

Arsenal - Bayern (45/55)
Möjligt att 40/60 hade varit ett mer rättvist odds här, kan dock bli ett tufft möte för Bayern. Båda lagen är bättre än förra säsongen och även om Peps Bayern har imponerat med resultaten finns det mer att önska. Motivation blir alltid en faktor i sådana här situationer, Bayern kommer som regerande trippelmästare mot ett Arsenal som ser sin största chans att gå hela vägen på många år.

Brukar bli en del skrällar, tippar på att Leverkusen blir den "skrällen" i år.
Senast redigerad av marc0p0l0 2013-12-16 kl. 12:51.
Citera
2013-12-16, 12:50
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
PSG - Leverkusen (55/45)
Visst är det så att PSG är riktigt starka nu, speciellt med en Zlatan i högform. Tror dock inte att mötet blir så pass lätt för fransmännen, Leverkusen har erfarenhet ifrån slutspel och har varit i de här situationerna tidigare. Sen håller jag självklart PSG för favoriter, men blir nog snarare ett jämnt 2:1 avancemang än en 5:0 utklassning.

Här har gruvarbetarna nog inte någon riktig chans alls. Visserligen har Schalke överraskat förut, men Keller har ingen erfarenhet av spel på den här nivån och de båda trupperna kan inte jämföras alls. Real är helt enkelt bättre på varje position. Förhoppningsvis går dock Schalke ut med flaggan i topp och håller resultatet på en rimlig nivå.

Zenit - Dortmund (65/35)
Klopp kan skratta gott nu, mycket bättre möte hade nog Dortmund inte kunnat hoppas på. Ett Zenit som inte har imponerat under CL, men som visserligen leder den ryska ligan. Efter dödens grupp kan jag dock inte se Dortmund förlora detta möte, får en trevlig väg till kvartsfinalen.

Arsenal - Bayern (45/55)
Möjligt att 40/60 hade varit ett mer rättvist odds här, kan dock bli ett tufft möte för Bayern. Båda lagen är bättre än förra säsongen och även om Peps Bayern har imponerat med resultaten finns det mer att önska. Motivation blir alltid en faktor i sådana här situationer, Bayern kommer som regerande trippelmästare mot ett Arsenal som ser sin största chans att gå hela vägen på många år.

Brukar bli en del skrällar, tippar på att Leverkusen blir den "skrällen" i år.

Du överskattar inte Zenits procentchans lite?

Annars håller jag helt med dig.
Citera
2013-12-16, 12:51
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Du överskattar inte Zenits procentchans lite?

Annars håller jag helt med dig.

Skulle självklart vara omvänt på den.
Citera
2013-12-16, 12:53
Medlem
Skulle vara kul om Leverkusen slog ut PSG. Om Neverkusen inte skiter på sig så finns det hyfsade chanser.

Schalkes försvar är uselt och Ronaldo vill nog närma sig nya målrekord.

Zenit är nog drömlottningen. Ännu ett öststatslag som likt Sjachtar har långt vinteruppehåll. Kanske lite kallt bara (och hoppas att de har fixat sin spelplan då).

Bayern måste visa var skåpet ska stå efter plattmatchen på hemmaplan förra säsongen. Jag tror dock inte att det blir så många mål som skiljer lagen åt i slutändan.
Citera
2013-12-16, 13:01
Medlem
csts avatar
Citat:
PSG - Leverkusen (55/45)
Finns väl inte så mycket att säga. Viktigt att inte släppa in några mål på hemmaplan för Leverkusen men de får nog vara väldigt glada om de lyckas avancera.

Citat:
Med tanke på hur det har sett ut den här säsongen är det väl just ett sånt här möte som Keller skulle kunna avancera från om han får ha kvar jobbet till dess.

Citat:
Zenit - Dortmund (65/35)
Detta dubbelmöte ska Dortmund kunna jogga hem.

Citat:
Arsenal - Bayern (45/55)
Känns inte som om det spelar någon roll hur bra Arsenal har varit i år. Pep får inte åka ut såhär tidigt i turneringen. FCB går vidare.
Citera
2013-12-16, 13:06
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Med tanke på hur det har sett ut den här säsongen är det väl just ett sånt här möte som Keller skulle kunna avancera från om han får ha kvar jobbet till dess.

Känns inte som om det spelar någon roll hur bra Arsenal har varit i år. Pep får inte åka ut såhär tidigt i turneringen. FCB går vidare.

Hade helt klart varit typiskt om Keller avancerar, får ett 3-årskontrakt och fortsätter att plåga Schalke.

Självklart får Pep egentligen inte åka ut redan nu. Tror dock hans största nyckel nu blir att jobba på spelarnas motivation, gäller att inte se sig som säkra vid en viss tidpunkt och riskera att samma scenario som förra året inträffar, där ett bättre Arsenal hade kunnat göra ett till mål. Men visst är Bayern favoriter och måste gå vidare. Möjligt att jag överskattar Arsenals chanser kanske? Såg att Hyllman på FK gav Arsenal 20%.
Senast redigerad av marc0p0l0 2013-12-16 kl. 13:17.
Citera
2013-12-16, 13:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
PSG - Leverkusen (55/45)

Leverkusen kan gå vidare visst PSG är på pappret ett bättre lag men jag hoppas och tror på Leverkusen

Här har gruvarbetarna nog inte någon riktig chans alls. Visserligen har Schalke överraskat förut, men Keller har ingen erfarenhet av spel på den här nivån och de båda trupperna kan inte jämföras alls. Real är helt enkelt bättre på varje position. Förhoppningsvis går dock Schalke ut med flaggan i topp och håller resultatet på en rimlig nivå.[/quote]

Skulle nog sätta 5/95 i procent på detta möte för mig finns det absolut inget som talar för Schalke.

Zenit - Dortmund (35/65)
Klopp kan skratta gott nu, mycket bättre möte hade nog Dortmund inte kunnat hoppas på. Ett Zenit som inte har imponerat under CL, men som visserligen leder den ryska ligan. Efter dödens grupp kan jag dock inte se Dortmund förlora detta möte, får en trevlig väg till kvartsfinalen. [/quote]

Detta måste vara den ur Tysk synvinkel det säkraste mötet för avancemang.

Arsenal - Bayern (45/55)

Tufft men inte omöjligt då jag kan tänka mig att Arsenal är fulla av revanschlusta men det kommer bli knappt och Bayern går vidare.

Edit: Jag vetta fan hur ni gör så där snygga "QUOTE" svar men mitt inlägg får duga.
Senast redigerad av cyberkalle 2013-12-16 kl. 13:20.
Citera
2013-12-16, 13:23
Medlem
csts avatar
Citat:
Edit: Jag vetta fan hur ni gör så där snygga "QUOTE" svar men mitt inlägg får duga.
Du måste kopiera båda delarna av taggen före och efter varje del av det du vill citera.

[quote=cyberkalle ]1[/QUOTE ]
1
[quote=cyberkalle ]2[/QUOTE ]
2

Blir exempelvis utan mellanslag:

Citat:
1
1
Citat:
2