Resultat: .
0%
röster
2013-11-04, 09:37
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Hade tyvärr inga möjligheter att se någon tysk fotboll denna helg, förutom i fredags. Men det verkar var varit ett par sevärda matcher, kul att både Freiburg och Braunschweig tog trepoängare. Sakta men säkert börjar tabellen se ut som förväntat.

Nu kan man se eurosport i mobilen med sitt vanliga player abonnemang förut så var man tvungen att ha dubbla abonnemang så det kan vara en nödlösning om man inte har tillgång till en TV.

Jag kan tycka att det är lite småtrevligt att "svensklaget" Gladbach är uppe på en CL-kvalplats.
Citera
2013-11-04, 09:41
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nu kan man se eurosport i mobilen med sitt vanliga player abonnemang förut så var man tvungen att ha dubbla abonnemang så det kan vara en nödlösning om man inte har tillgång till en TV.

Jag kan tycka att det är lite småtrevligt att "svensklaget" Gladbach är uppe på en CL-kvalplats.
Däremot ville inte Eurosport player lira på plats i Tyskland. Antar att det har med sändningsrättigheter att göra men värdelöst att man inte kan utnyttja den tjänst man köpt utan bara får in snooker.
Citera
2013-11-04, 10:10
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Däremot ville inte Eurosport player lira på plats i Tyskland. Antar att det har med sändningsrättigheter att göra men värdelöst att man inte kan utnyttja den tjänst man köpt utan bara får in snooker.
Det var trist men antar att det är som du skriver något med rättigheterna att göra, det är väl Sky som har dom i Tyskland om jag inte minns fel.
Citera
2013-11-04, 11:23
Medlem
cyberkalles avatar
Özil svarar lite på Spanska om livet.
http://www.11freunde.de/video/flimmerkiste/jetzt-spricht-das-oezil-double

I Mars 2014 börjar rättegången mot Hoeneß.

Pep säger att han kommer ändra lite på lagets taktik framöver då spelet inte gått så där speciellt bra.
Tre raka matcher i underläge som dock vänts till segrar men inget bra spel.
Citera
2013-11-04, 14:15
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Özil svarar lite på Spanska om livet.
http://www.11freunde.de/video/flimmerkiste/jetzt-spricht-das-oezil-double

I Mars 2014 börjar rättegången mot Hoeneß.

Pep säger att han kommer ändra lite på lagets taktik framöver då spelet inte gått så där speciellt bra.
Tre raka matcher i underläge som dock vänts till segrar men inget bra spel.

Ja..Det kan ju vara bra..Anledningen till att man vinner trots hackigt spel är att detta är ett lag med så otroligt skickliga spelare..helt enkelt.

Sen tycker jag mig se..som jag sagt innan. Det verkar som under Pep att man går ner i något sorts "slow" tempo..och gör det som behövs. Laget verkar kunna spara och lägga i en extra växel i dom stora, svåra matcherna. Tex Schalke och City borta..I måste matcherna förlitar man sig på den offensiva individuella skickligheten så hittills löst allt..

Under Heynckes gick man som en turbo konstant...Skillnaden är ju förstås att det fokuseras på bollinnehav nu mycket mer..och inte på snabba omställningar...Inte fel tycker jag. Man måste utveckla sig i takt med samtiden. Förra säsongen är historia, och andra lag ska inte kunna läsa av det denna säsongen.
Citera
2013-11-04, 15:33
Medlem
afras avatar
Lång och underhållande intervju med Jürgen Klopp i dagens The Guardian:

Jürgen Klopp: Borussia Dortmund are 'worth falling in love with'

Jürgen Klopp on his similarities – and differences – with Arsène Wenger, his love of 'fighting football' and why the great Barcelona side are 'not enough for me'

http://www.theguardian.com/football/2013/nov/03/borussia-dortmund-jurgen-klopp-arsenal
Senast redigerad av afra 2013-11-04 kl. 15:37.
Citera
2013-11-04, 23:11
Medlem
Germanofils avatar
Har fått tag i biljetter till onsdagens match på Westfalenstadion! Blir alltså en resa till Dortmund för att se en CL-match live för första gången i mitt liv. Ska bli gul att uppleva "gula väggen" och framför allt att se Arsenal bli förnedrade.

Någon som har något hett tips att dela med sig av gällande staden Dortmund? Har förstått att den ska vara rätt ful men vill ändå dra in till stan först och kolla runt för att sedan anlända till areanan ca 2 timmar före matchstart.
Citera
2013-11-05, 12:01
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Bo i någon annan stad är mitt förslag, urtrist ort. Exempelvis Düsseldorf är fyllt av olika bierstuben i sin Altstadt. Åk så till Westfalenstadion i god tid, på våren brukar det finnas en hel del uteserveringar nära arenan eller i stadens mitt som är fyllda av BVB-idioter.

Edit; Notera en sak, matchdatum är inte exakt för de ändras m a p olika cupmatcher och annat. Er match kan vara på fredag, lördag eller söndag. När och klockslag bestäms några veckor eller någon månad innan.

Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Dortmund är bara fullt med folk, från det jag sett. Och inte alls lika fint som Baden-Würtemberg. Två pendeltåghållplatser från arenan ser det bara skit ut. Vet dock inget om pubar

Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Håller fullständigt med Motvall. Dortmund är urtråkigt. Runt Marktplatz finns några ställen. Annars, de gånger jag varit där, så har de flesta hemmafansen stått/hängt vid "hål i väggen-ställen" där man kan få en flaska billig pilsner. Altstad i Düsseldorf kallas "Norra Europas längsta bardisk". Tar en timme med billigt RE-tåg mellan dessa städer.

Citat:
Både du och jag glömde nämna att man åker gratis tåg/kollektivt till arenan vid uppvisande av sin matchbiljett i Tyskland. Som jag fattat det gäller denna regel inom det regionala kollektivtrafikbolagets område. Så här ser detta ut i Ruhr;
http://www.vrr.de/imperia/md/content/fahrten/verkehrsplaene/vrr_schienenschnellverkehr_2013.pdf

Väljer man rätt tåg (regionaltåg) så kostar alltså det ingenting att ta sig från Düsseldorf till Dortmund på matchdagen!

Så här lät det förra gången frågan kom upp i tråden (s. 525-526), jag har inget att tillägga...utom att jag hoppas att du får kul och det blir en bra match, ZDF sänder den live för oss andra.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2013-11-05 kl. 12:03.
Citera
2013-11-05, 14:12
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Har fått tag i biljetter till onsdagens match på Westfalenstadion! Blir alltså en resa till Dortmund för att se en CL-match live för första gången i mitt liv. Ska bli gul att uppleva "gula väggen" och framför allt att se Arsenal bli förnedrade.

Någon som har något hett tips att dela med sig av gällande staden Dortmund? Har förstått att den ska vara rätt ful men vill ändå dra in till stan först och kolla runt för att sedan anlända till areanan ca 2 timmar före matchstart.

Haha, angående Grus-Kalles inlägg. Min åsikt framgår väl tydligt.

Finns säkert mycket att se och uppleva i Dortmund just innan matchen, lär väl finnas en del Arsenalsupportrar på gatorna inte minst. Drick bara inte för mycket på väg till arenan, det brukar finnas lite utskänkningsplatser av allehanda slag. Om nu det inte är speciella regler då engelska lag kommer på besök? Inne på stadion säljs inget med alkohol, pga Champions Leagues bestämmelser. Så var där inte i för god tid!

Men akta dig för att bo över där, urtrist stad!
Citera
2013-11-05, 14:59
Medlem
marc0p0l0s avatar
På tal om något helt annat, DFB sparar inte på krutet gällande träningsmatcher inför VM. Redan nu i November får vi Italien - Tyskland i Milan och England - Tyskland i London. Som vi alla är medvetna om spelar landslaget dåligt många träningsmatcher och speciellt mot Italien är statistiken inte den bästa. Kul trots det med sådana "värdemätare", alla matcher mot England (och Holland) får den extra gnistan.

I övrigt är en hemmamatch mot Chile bokad i Mars och det har varit tal om att även Polen skall bokas upp. Finns sedan tid för två träningsmatcher till, Löw har mycket kvar att göra under de här 6 matcherna.

Har ni sett Klopps senaste överfall på en domare förresten? Ingen hejd på honom helt enkelt.
http://www.youtube.com/watch?v=pwErFrm_pBg
Senast redigerad av marc0p0l0 2013-11-05 kl. 15:22.
Citera
2013-11-05, 15:36
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Finns säkert mycket att se och uppleva i Dortmund just innan matchen, lär väl finnas en del Arsenalsupportrar på gatorna inte minst. Drick bara inte för mycket på väg till arenan, det brukar finnas lite utskänkningsplatser av allehanda slag. Om nu det inte är speciella regler då engelska lag kommer på besök? Inne på stadion säljs inget med alkohol, pga Champions Leagues bestämmelser. Så var där inte i för god tid!

Dortmund är väl lite småmysig..men för att vara en storstad på typ 600.000 invånare (Tyskland åttonde största stad just nu) så visst. Men då pratar vi med tyska/kontinentala mått mätt..

För en svensk/nordbo är dock det helt OK, beroende på vad man är van vid.
Senast redigerad av Steff83 2013-11-05 kl. 15:45.
Citera
2013-11-05, 15:58
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Så här lät det förra gången frågan kom upp i tråden (s. 525-526), jag har inget att tillägga...utom att jag hoppas att du får kul och det blir en bra match, ZDF sänder den live för oss andra.
Tack!
Citat:

Jag kör dit och tillbaka från Hannover över dagen så det blir varken övernattning eller supande. Min polare kommer nog att hälla i sig en del men själv får jag nöja mig med 1-2 öl innan match så att jag är körbar sedan.

Blir nog kul att betrakta både hemma- och bortafans på stan under eftermiddagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in