Resultat: .
0%
röster
2012-05-30, 11:52
Medlem
LXXVs avatar
Enligt Tz så är Dzeko och Bayern överenss om en deal. Lyckas de förhandla en aceptabel lösen med city så är transfern i stort sett klar.

wut? Jag vet inte men denna transfern känns om den nu går igenom förstås.

Vad säger ni andra?

Källa:http://www.tz-online.de/sport/fc-bayern/edin-dzeko-bericht-einig-mit-fc-bayern-muenchen-2337913.html
Citera
2012-05-30, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
Enligt Tz så är Dzeko och Bayern överenss om en deal. Lyckas de förhandla en aceptabel lösen med city så är transfern i stort sett klar.

wut? Jag vet inte men denna transfern känns om den nu går igenom förstås.

Vad säger ni andra?

Källa:http://www.tz-online.de/sport/fc-bayern/edin-dzeko-bericht-einig-mit-fc-bayern-muenchen-2337913.html

Jag tycker likadant, hans spelstil är väldigt lik Pizzaro och Gomez enligt mig. Skulle vilja ha någon snabb anfallare som kan löpa i djupled och kan således ändra en matchbild om det inte funkar med Gomez, typ en ny Olic?
Citera
2012-05-30, 12:09
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Jag tycker likadant, hans spelstil är väldigt lik Pizzaro och Gomez enligt mig. Skulle vilja ha någon snabb anfallare som kan löpa i djupled och kan således ändra en matchbild om det inte funkar med Gomez, typ en ny Olic?
Är inne på samma spår som dig. Finns ju rykten om Matías Suárez från Anderlecht och det är iaf. närmare den spelare man vill att Bayern ska köpa

http://www.transfermarkt.de/de/matias-suarez-zu-bayern-muenchen/topic/ansicht_500_990872_seite1.html

Man får väl se hur det blir i slutändan
Citera
2012-05-30, 13:21
Medlem
dippsis avatar
Dzeko, kul om han kommer tillbaka till BL! Även om jag förstår er, sådär med tre rätt lika anfallare! Dzeko har lite bättre teknik än Gomez men det har Pizzaro med eller?

Kagawa försvinner nog ifrån BL, 20 miljoner € är dock en bra peng för BvB då han kostade 350000 € när de köpte honom! Bra scoutat måste jag säga!

Van der vaart ryktas till Schalke, även fast jag vill se honom i BL igen så är det synd om han skulle gå dit
Citera
2012-05-30, 17:55
Medlem
xtroes avatar
Kul att se att tråden fylls på med läsvärda sidor och nya användare, gillas starkt! Har haft dålig koll på Bremen och silly, mer sett vilka som lämnat osv. Någon som läst om Lukalu på lån, eller var det bara ett rykte? Tycker det hade varit spännande Tycker dock det är tråkigt att vi behåller Arnautovic och skeppar iväg Rosenberg, visst är det en bättre fotbollsspelare om allt stämmer, men det gör det ju aldrig och pojken har ju en riktigt värdelös attityd och målsumpare av stor rang, det har visserligen Rosenberg varit också.

Någon som har koll på Lukimya's kvaliteter? Ända jag har koll på är att han är försvarare och att han kommer från Fortuna Düsseldorf

Kommer bli en spännande säsong!
Citera
2012-05-30, 18:45
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Kul att se att tråden fylls på med läsvärda sidor och nya användare, gillas starkt! Har haft dålig koll på Bremen och silly, mer sett vilka som lämnat osv. Någon som läst om Lukalu på lån, eller var det bara ett rykte? Tycker det hade varit spännande Tycker dock det är tråkigt att vi behåller Arnautovic och skeppar iväg Rosenberg, visst är det en bättre fotbollsspelare om allt stämmer, men det gör det ju aldrig och pojken har ju en riktigt värdelös attityd och målsumpare av stor rang, det har visserligen Rosenberg varit också.

Någon som har koll på Lukimya's kvaliteter? Ända jag har koll på är att han är försvarare och att han kommer från Fortuna Düsseldorf

Hört var Rosenberg hamnar? Var ju snack om Hertha men det lär ju inte vara intressant längre
Citera
2012-05-30, 18:57
Medlem
Citat:
Är inne på samma spår som dig. Finns ju rykten om Matías Suárez från Anderlecht och det är iaf. närmare den spelare man vill att Bayern ska köpa

http://www.transfermarkt.de/de/matias-suarez-zu-bayern-muenchen/topic/ansicht_500_990872_seite1.html

Man får väl se hur det blir i slutändan

Giroud är väl också ett rätt "stark" rykte? Vet inte mycket om hans spelstil men två i skytteligan är ju inte illa pinkat

Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Hört var Rosenberg hamnar? Var ju snack om Hertha men det lär ju inte vara intressant längre

Det enda jag läst är att han själv tycker sig vara för ung för att vända hem till Sverige.
Citera
2012-05-30, 19:06
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
fanns även snack om olympiakos, fast det ryktet kom in för en månad sedan så det kan man väl utesluta.
Dock är det rätt synd att det inte går bra för dom svenska spelarna i de tyska ligorna. Finns det någon svensk spelare som är framgångsrik i Tyskland just nu?
Citera
2012-05-30, 20:19
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe

Lukalu va tydligen bara något ryckte från några tidningar. Hetaste ryktena just nu är Nils Petersen, Alexander Merkel.

Citat:
fanns även snack om olympiakos, fast det ryktet kom in för en månad sedan så det kan man väl utesluta.
Dock är det rätt synd att det inte går bra för dom svenska spelarna i de tyska ligorna. Finns det någon svensk spelare som är framgångsrik i Tyskland just nu?
Det lär nog inte hända något med Rosenberg förens efter EM, Olympiakos är det enda "större" ryckte, men känns inte som något hett tipps som sagt.

Tysk EM-sång: http://www.bild.de/sport/fussball-em-2012-polen-ukraine/roger-cicero/video-premiere-singt-den-offiziellen-dfb-song-zur-em-24403036.bild.html
Citera
2012-05-30, 22:49
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:

Freddy Borg var väl lite av en stjärna under slutet av säsongen i Zweite?

Jag var och såg Dortmund för första gången i vintras för övrigt och det kommer definitivt bli minst en resa nästa säsong också. Otroligt mäktig upplevelse.
Citera
2012-05-31, 07:50
Medlem
cyberkalles avatar
Alles in ordnung, ich bin froh über dieses neue thema.

Jaha vi köpte Pizarro och då jublar alla utom jag.
Missförstå mig icke han är en bra spelare men inget att bygga på för framtiden han fyller ju 34 i år.
Då kunde man lika gärna haft kvar Petersen fast nu går han som det verkar på lån till Bremen och då lär han ju få mera speltid i alla fall.

Många intressanta namn i ryktesfloran till oss men personligen så tycker jag att det räcker med dom som anlänt, eller så måste vi köpa in en ersättare till Schweini som återigen är skadad och har inte deltagit i träningen.

Han har ju i ärlighetens namn inte kommit upp till den nivån han hade innan den första skadan mot Napoli, sedan den värre fotskadan mot Stuttgart i cupen så har han varit lite mindre delaktig i speluppbyggnaden tyvärr.

Otroligt att den vidriga grejen inte ens blev ett gult kort.

Man undrar ju lite varför Giroud är på tapeten till Bayern är det för att täcka upp för Bastian?

Dzeko...? Ja visst men med Gomez och nu även med Pizarro i truppen så känns det väl inte som prio einz.

p.s har varit tvungen att vara ledig ett tag för att reparera själen efter denna hemska säsong.
Citera
2012-05-31, 09:54
Medlem
cyberkalles avatar
Två artiklar om den Tyska fotbollen i dagens media.
http://www.transfermarkt.de/en/umsatz-ranking-bundesliga-1-verfolger-der-premier-league-/news/anzeigen_92093.html

På Svenska går det att hitta på Dagens Industri.se men det går inte att direktlänka därifrån. http://di.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in