Resultat: .
0%
röster
2012-07-14, 09:57
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Åh! Toppentips, hotellet jag bokade låg nämligen bara någon minut gång ifrån Kadawevaruhuset Sugen på att skaffa mig lite fler tyska halsdukar!

Edit: Är det någon här som vet en webbutik i Tyskland (eller något annat land) som skickar till Sverige med supporterprylar till alla olika bundesligalag?

Ska du ha rena Tysklands-prylar så är nästan den stora Adidasbutiken brevid KaDeWe också längst Tauentzienstraße men tre övergångsställen mot Kurfürstendamm
Citera
2012-07-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottleofcrack
Jag tror inte att München kommer värva något större mer, även om de har råd. Det känns som att de bygger på inför framtiden(orutinerade mittbackar?). Jag har inget att säga om anfallet och mittfältet, där håller de verkligen världsklass, men de skulle verkligen behöva byta ut Boateng eller Badstuber, då de båda känns lite smått instabila och de skulle väl behöva någon med mer rutin bredvid sig, inte bara Lahm. Och eftersom Badstuber verkar vara en favorit i både Bayern München och Tyska landslaget blir det vara Boateng som får en petning om en ny mittback köps in. En passande kandidat är Milans gigant Thiago Silva, eftersom han ofta visar bra klass på fotbollsplanen och eftersom Milan är i ett läge där de måste sälja flera av sina bästa spelare. De släpper ju bl.a. Zlatan som möjligtvis kan hamna i PSG. (Intressant affär för att gå lite OT )
Mina tankar kanske inte riktigt passar in i diskussionen men jag känner mig tvungen att dela dem med andra som är intresserade av tysk fotboll, då ingen i kompiskretsen är det!
Tackar för eventuella svar!

Bara Schweini kan komma tillbaka i fin form igen så behövs inga nya mittbackar även fast man redan värvat Dante. Innan Schweini blev skadad så hade försvaret knappt släppt in ett enda mål.

Citat:
Ursprungligen postat av C00RN
PSG har väl lagt ett gemensamt bud på både Zlatan och han.

OT
Silvas agent har påpekat några gånger att det inte är en paketdeal utan det är två individuella värvningar.
Citera
2012-07-14, 21:08
Medlem
Mastodontishs avatar
Dortmunds fans var tydligen inte helt nöjda med att klubben förlorade med 3-1 borta mot Club Brugge...

http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/571807/artikel_bvb-verliert-nach-fan-tumulten---hsv-enttaeuscht.html

http://www.bild.de/sport/fussball/borussia-dortmund/randale-bei-testspiel-pleite-in-bruegge-25158136.bild.html
Citera
2012-07-14, 22:38
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Silvas agent har påpekat några gånger att det inte är en paketdeal utan det är två individuella värvningar.

Något som inte minst bekräftades tidigare idag när Thiago Silva blev klar för PSG, men inte Zlatan.

Lite on topic då. Cacau kan efter 9 år och 200 matcher lämna Stuttgart.

Citat:
"I spoke with Bruno Labbadia and he could not promise me a regular place in the side," Cacau told Bild. "I am open to offers from other clubs.

Källa

Jag skulle tro att det är Vedad Ibisevic, nyförvärv inför säsongen 2011/12, som tagit Cacaus plats. Ibisevic gjorde åtta mål på 15 matcher, lika många mål som Cacau gjorde på 33 matcher. Dessutom så har Stuttgart värvat Tunay Torun gratis från degraderade Hertha Berlin, som även han är forward och som dessutom är yngre än både Cacau och Torun.
Citera
2012-07-15, 02:13
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif

Lite on topic då. Cacau kan efter 9 år och 200 matcher lämna Stuttgart.

Källa

Jag skulle tro att det är Vedad Ibisevic, nyförvärv inför säsongen 2011/12, som tagit Cacaus plats. Ibisevic gjorde åtta mål på 15 matcher, lika många mål som Cacau gjorde på 33 matcher. Dessutom så har Stuttgart värvat Tunay Torun gratis från degraderade Hertha Berlin, som även han är forward och som dessutom är yngre än både Cacau och Torun.

Som jag också har förstått det är Cacau rätt lätt irriterad på medspelare, något som hände under våren vid par matcher!
Sen kan jag tycka att han varit överskattat relativt länge och även fast HSV behöver en anfallare så tar jag gärna en annan.
frågan är vart han nu går, spännande!
Citera
2012-07-15, 10:08
Medlem
fchansas avatar
Lite noteringar med Svensk-anknytning från igår:

Preußen Münster - Borussia Mönchengladbach 0-3. Oscar Wendt och Branimir Hrgota spelade andra halvlek och Branimir Hrgota satte 3-0 målet.

Allemania Aachen - RW Essen 2-0. Freddy Borg spelade 60 minuter och spelade fram till båda målen.
Citera
2012-07-15, 10:28
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Lite noteringar med Svensk-anknytning från igår:

Preußen Münster - Borussia Mönchengladbach 0-3. Oscar Wendt och Branimir Hrgota spelade andra halvlek och Branimir Hrgota satte 3-0 målet.

Allemania Aachen - RW Essen 2-0. Freddy Borg spelade 60 minuter och spelade fram till båda målen.

Underbart att se att Branne har en så bra inledning. Två mål på två matcher.
Citera
2012-07-15, 14:27
Medlem
Germanofils avatar
HSV sparkar Rajkovic efter slagsmål på träningen:
http://www.mopo.de/hsv/nach-trainings-keilerei-hsv-feuert-rambo-rajkovic,5067038,16623408.html
Citera
2012-07-15, 17:00
Medlem
Herr-Pumps avatar
Är det klart att Eurosport 2 sänder Bundesliga till hösten igen?
Citera
2012-07-15, 17:30
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
Är det klart att Eurosport 2 sänder Bundesliga till hösten igen?
Ja, Eurosport har rättigheterna tom 2014/15, http://www.svenskafans.com/tyskland/Eurosport-forlanger-kontraktet-for-Bundesliga-rattigheterna-388698.aspx
Citera
2012-07-15, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Ja, Eurosport har rättigheterna tom 2014/15, http://www.svenskafans.com/tyskland/Eurosport-forlanger-kontraktet-for-Bundesliga-rattigheterna-388698.aspx

Något som jag ändå ser positivt på då eurosportplayer blivit mycket bättre och eftersom jag håller på Bayern så sänds nästan alltid deras matcher med högsta prio och svenska kommentatorer.
Citera
2012-07-15, 21:12
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Något som jag ändå ser positivt på då eurosportplayer blivit mycket bättre och eftersom jag håller på Bayern så sänds nästan alltid deras matcher med högsta prio och svenska kommentatorer.
Eurosport är en klar fördel, framför allt är det mycket billigare än, Canal+ och Viasat. Ogillar dock att deras kommentatorer har lite väl dålig koll ibland (oftast?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in