Citat:
Ursprungligen postat av therif
Jag tror Rummenigge sa något i stil med;
- Transferfönstret är fram tills 31 augusti öppet. Om Jupp Heynckes och Matthias Sammer anser att det finns ett behov, kommer vi att hantera det. Du måste vänta för att se om det finns några intressanta saker.
Jag tror inte att München kommer värva något större mer, även om de har råd. Det känns som att de bygger på inför framtiden(orutinerade mittbackar?). Jag har inget att säga om anfallet och mittfältet, där håller de verkligen världsklass, men de skulle verkligen behöva byta ut Boateng eller Badstuber, då de båda känns lite smått instabila och de skulle väl behöva någon med mer rutin bredvid sig, inte bara Lahm. Och eftersom Badstuber verkar vara en favorit i både Bayern München och Tyska landslaget blir det vara Boateng som får en petning om en ny mittback köps in. En passande kandidat är Milans gigant Thiago Silva, eftersom han ofta visar bra klass på fotbollsplanen och eftersom Milan är i ett läge där de måste sälja flera av sina bästa spelare. De släpper ju bl.a. Zlatan som möjligtvis kan hamna i PSG. (Intressant affär för att gå lite OT

)
Mina tankar kanske inte riktigt passar in i diskussionen men jag känner mig tvungen att dela dem med andra som är intresserade av tysk fotboll, då ingen i kompiskretsen är det!
Tackar för eventuella svar!