Resultat: .
0%
röster
2012-07-12, 22:23
Medlem
dippsis avatar
SvenskaEliten, Inte gett upp ännu Klaus-Michael Kühne ska stå för sponsring som behövs för att ha råd med honom och VdV hör till en av hans favoriter (han är HSV-fan och har det som ett hobby)!
Citera
2012-07-12, 23:05
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
I år har nog BMG och Shalke varit i klass med Spurs. Skulle säga att Dortmund och Bayern är båda betydligt bättre klubbar än Spurs med Leverkusen och Shalke ligger på ungefär samma nivå rent klubbmässigt. Men det är vad JAG tycker hur som helst.

Nja, dessutom tycker jag att Tottenham har ett väldigt intressant projekt på gång nu när Gareth Bale förlängt, Villas-Boas har tillträtt som tränare och de kommer kunna satsa med Modric-pengarna (förutsatt han säljs för ett bra pris, det ryktas om €35-40m).

Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
SvenskaEliten, Inte gett upp ännu Klaus-Michael Kühne ska stå för sponsring som behövs för att ha råd med honom och VdV hör till en av hans favoriter (han är HSV-fan och har det som ett hobby)!

Har van der Vaart själv uttalat sig?
Senast redigerad av TKD_1337 2012-07-12 kl. 23:26.
Citera
2012-07-13, 00:56
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Nja, dessutom tycker jag att Tottenham har ett väldigt intressant projekt på gång nu när Gareth Bale förlängt, Villas-Boas har tillträtt som tränare och de kommer kunna satsa med Modric-pengarna (förutsatt han säljs för ett bra pris, det ryktas om €35-40m).

Har van der Vaart själv uttalat sig?

Enligt bild
„Es ist unglaublich, wie mein Name seit Tagen in Europa gespielt wird. Aber ich kann nur sagen, das sind alles Gerüchte. Ich werde wohl auch in der kommenden Saison für Tottenham spielen.“

Att alla otroligt vad många rykten som har spridit och att det är endast rykten, han kommer troligen spela för Tottemham nästa säsong enligt honom själv!
Citera
2012-07-13, 11:58
Medlem
Såg just att Goal.com skrivit en artikel utifrån en intervju med Rummenigge att Bayern inte kommer värva mer, dock stod det i kommentarerna att i intervjun sa han egentligen att Sammer och Jupp har fria tyglar om de vill.
Någon som är kunnig i det tyska språket och läst intervjun som kan bekräfta detta?

http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2012/07/11/3235240/rummenigge-no-further-arrivals-at-bayern-munich

http://www.bild.de/sport/fussball/karl-heinz-rummenigge/macht-druck-muessen-meister-werden-25138418.bild.html
Citera
2012-07-13, 12:45
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Såg just att Goal.com skrivit en artikel utifrån en intervju med Rummenigge att Bayern inte kommer värva mer, dock stod det i kommentarerna att i intervjun sa han egentligen att Sammer och Jupp har fria tyglar om de vill.
Någon som är kunnig i det tyska språket och läst intervjun som kan bekräfta detta?

http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2012/07/11/3235240/rummenigge-no-further-arrivals-at-bayern-munich

http://www.bild.de/sport/fussball/karl-heinz-rummenigge/macht-druck-muessen-meister-werden-25138418.bild.html

Titta nu bara på videon på bild men det stämmer det du säger, det ska värvas där det behövs!
Javi Martínez är ett thema ännu, men endast om priset blir lägre då 40 miljoner € är för mkt!
Citera
2012-07-13, 13:51
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten

Jag tror Rummenigge sa något i stil med;

- Transferfönstret är fram tills 31 augusti öppet. Om Jupp Heynckes och Matthias Sammer anser att det finns ett behov, kommer vi att hantera det. Du måste vänta för att se om det finns några intressanta saker.
Citera
2012-07-13, 14:36
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Som icke-tysktalande J-Södrasupporter skulle jag vara väldigt intresserad på de tyska reaktionerna på Branimir "Branne" Hrgotas debutmatch, i vilken han också lyckades måla. Något Mönchengladbachfan som har koll?
Citera
2012-07-13, 16:20
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Ska du handla fotbollssaker så är Subside Sports som ligger ganska nära KaDeWe (bakgatan Augsburger Straße) ett alternativ. Hur mycket saker riktade till Bremen-fans låter jag vara osagt.
Åh! Toppentips, hotellet jag bokade låg nämligen bara någon minut gång ifrån Kadawevaruhuset Sugen på att skaffa mig lite fler tyska halsdukar!

Edit: Är det någon här som vet en webbutik i Tyskland (eller något annat land) som skickar till Sverige med supporterprylar till alla olika bundesligalag?
Senast redigerad av xtroe 2012-07-13 kl. 16:36.
Citera
2012-07-13, 17:31
Medlem
therifs avatar
Tycker jag kan posta mitt inlägg från sillyseason tråden här också, eftersom det passar utmärkt i en tråd om tysk fotboll.

Milan är tydligen intresserade av Schalkes Kyriakos Papadopoulos om Thiago Silva lämnar för Paris St Germain. Kommer nog kosta en del att signa han eftersom hans kontrakt går ut först 2015 och då han varit en av Schalkes viktigaste defensiva spelare under såväl Europa League som Bundesliga 2011/12. Vill minnas att han var rätt bra under EM också.
Citera
2012-07-13, 17:42
Medlem
bottleofcracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif
Jag tror Rummenigge sa något i stil med;

- Transferfönstret är fram tills 31 augusti öppet. Om Jupp Heynckes och Matthias Sammer anser att det finns ett behov, kommer vi att hantera det. Du måste vänta för att se om det finns några intressanta saker.

Jag tror inte att München kommer värva något större mer, även om de har råd. Det känns som att de bygger på inför framtiden(orutinerade mittbackar?). Jag har inget att säga om anfallet och mittfältet, där håller de verkligen världsklass, men de skulle verkligen behöva byta ut Boateng eller Badstuber, då de båda känns lite smått instabila och de skulle väl behöva någon med mer rutin bredvid sig, inte bara Lahm. Och eftersom Badstuber verkar vara en favorit i både Bayern München och Tyska landslaget blir det vara Boateng som får en petning om en ny mittback köps in. En passande kandidat är Milans gigant Thiago Silva, eftersom han ofta visar bra klass på fotbollsplanen och eftersom Milan är i ett läge där de måste sälja flera av sina bästa spelare. De släpper ju bl.a. Zlatan som möjligtvis kan hamna i PSG. (Intressant affär för att gå lite OT )
Mina tankar kanske inte riktigt passar in i diskussionen men jag känner mig tvungen att dela dem med andra som är intresserade av tysk fotboll, då ingen i kompiskretsen är det!
Tackar för eventuella svar!
Citera
2012-07-14, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottleofcrack
En passande kandidat är Milans gigant Thiago Silva!

PSG har väl lagt ett gemensamt bud på både Zlatan och han.
Citera
2012-07-14, 09:16
Medlem
fchansas avatar
Ingen lugn start på försäsongen för HSV

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article15117858.ab

Hoppas Berg höll sig undan duellen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in