Resultat: .
0%
röster
2013-05-21, 13:21
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Flashbacks Bundesligatips säsongen 2012/13

Folkpark

Therif

SvenskaEliten

Germanofil

Mastodontish

Cyberkalle

Fchansa

Blutgratsche

Motvall

Srsbiz

Orangina

Xtroe

Ewru

Dippsi

Lycka till allesammans!

Nu väntar många tills lördag, i väntan kan man ju ta en titt hur man tippade hur allt skulle sluta
Citera
2013-05-21, 13:33
Medlem
Mastodontishs avatar
Petersen till Bremen för ungefär €3m.

Klopp säger också i intervjun med Guardian:
"It could not be our way to do things like Real and Bayern and not think about taxes – and let the next generation pick up our problems."

Bayern och skatteproblem?

Vilka var det som hade stora ekonomiska problem och ytterst nära konkurs nu igen? Snacka om dumt uttalande.
Senast redigerad av Mastodontish 2013-05-21 kl. 13:40.
Citera
2013-05-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Petersen till Bremen för ungefär €3m.

Klopp säger också i intervjun med Guardian:
"It could not be our way to do things like Real and Bayern and not think about taxes – and let the next generation pick up our problems."

Bayern och skatteproblem?

Vilka var det som hade stora ekonomiska problem och ytterst nära konkurs nu igen? Snacka om dumt uttalande.

Fattar inte heller vad han menade med det. Real är en av få klubbar i Spanien som inte har har några skatteskulder öht.

http://www.guardian.co.uk/football/2013/may/21/jurgen-klopp-borussia-dortmund-champions-league; här är hela intervjun om någon är intresserad, väldigt läsvärd. Klopp är riktigt skön.

Intressant att Hamburg ratade honom för att hans spelare kallade honom " Kloppo " och för att han inte bar någon kostym på intervjun. Istället valde de Martin Jol.
Senast redigerad av xeezer 2013-05-21 kl. 15:11.
Citera
2013-05-21, 16:43
Medlem
dippsis avatar
Jol gjorde ju det rätt bra enligt mig, sedan hade nog Klopp aldrig kommit överrens med styrelsen som verkar vara igång nu med att försöka byta ut Frank Arnesen. idioter!
Citera
2013-05-21, 19:14
Medlem
motvalls avatar
Hertha verkar göra ett försöka att kunna hänga kvar nästa säsong. Budgeten är €69M, tio högre än förra säsongen i BL1 och så börjar de värva. Nyss klar japanen Hosogai från Leverkusen.

Edit; Götze fick kliva av dagens träning, verkar som hans medverkan på Wembley är osäker.
Senast redigerad av motvall 2013-05-21 kl. 19:25.
Citera
2013-05-21, 20:24
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Nu väntar många tills lördag, i väntan kan man ju ta en titt hur man tippade hur allt skulle sluta

När man ser hur vi tippade så blir det ännu tydligare att både Freiburg och Frankfurt gjort en kanonsäsong, ingen kunde ana detta då.

Personligen så trodde jag mer om Fürth, tyckte att de spelade bra året innan i Zweite, men de hade inte alls klassen som behövdes och låg väl sist hela säsongen?

Att lag som Bremen eller Hoffenheim skulle dippa var väntat, men inte så mycket. Är förvånad över att Leverkusen gick så bra, trodde de skulle få problem med den nya tränarduon, trots många duktiga spelare, men det har Wolfsburg också. Och att jag för 5:e året i rad underskattade Mainz.

Ditt HSV hamnade lite högre än vad man trodde då, VdV effekten, H96 och VfB gjorde nog fler än Germanofil/Orangina besvikna.

Otroligt svårtippat var det i varje fall, utom att man kunde veta att vissa lag (Bayern, Dortmund & Schalke) skulle vara i toppen och andra i botten (Fürth, Augsburg, Düsseldorf).

Verkar som folkpark loggat ut, hör han inte av sig så får väl någon annan räkna ihop slutresultatet i tävlingen. Antagligen kom jag sist. (Men var vi inte fler?)
Citera
2013-05-21, 22:50
Medlem
TKD_1337s avatar
Jag kom nyligen hem från Swedbank Stadion. Kul att få se Schalke även om Draxler tyvärr inte var uttagen eftersom att han nyligen opererade sig.

Vissa i publiken hånropade på Pukki. Hans finska efternamn var väl inte så populär.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-05-21 kl. 22:52.
Citera
2013-05-22, 10:05
Medlem
dippsis avatar
Motvall, bra sammanfattat! Håller med vid alla punkter och måste säga att det är kul att man hade så många överraskningar i år!

TKD_1337, Ville så gärna se matchen men hade inte möjlighet! Hur slutade det?

HSV nyheterna forsätter som ny sportchef ryktas Magath, Rettig & Schmadtke! Sist nämnda känns ok om någon måste ny måste komma. Men snälla inte Magath!
Senast redigerad av dippsi 2013-05-22 kl. 10:32.
Citera
2013-05-22, 12:20
Medlem
fchansas avatar
Tungt för Badstuber:

http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/bayerns-tunga-bakslag---backklippan-borta-i-tio-manader/
Citera
2013-05-22, 12:22
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Tungt för Badstuber:

http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/bayerns-tunga-bakslag---backklippan-borta-i-tio-manader/

Som jag förstår det från tysk media är det inte ytterligare 10 månader utan 6 månader ovanpå de 4 som det nu gått?
Citera
2013-05-22, 12:22
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Tungt för Badstuber:

Otroligt tråkigt, speciellt för VM spelas nästa år!
Citera
2013-05-22, 12:30
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Som jag förstår det från tysk media är det inte ytterligare 10 månader utan 6 månader ovanpå de 4 som det nu gått?

Från www.wz-newsline.de:

"Die Ärzte bezifferten die Ausfallzeit des Münchner Innenverteidigers auf weitere zehn Monate"

Nuförtiden pratar jag ju inte tyska dagligdags men jag tolkar det som "ytterligare" 10 månader men kan ha fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in