Resultat: .
0%
röster
2013-04-03, 13:24
Medlem
Skranks avatar
Blir Kroos borta resten av säsongen? Måste vara ett ofantligt avbräck väl? Bayern har visserligen en bra bredd med Muller som kan spela centralt men om Muller skulle dra på sig en avstängning senare i turneringen så ser det ganska jobbigt ut. Kroos är dessutom en fenomenal spelare som var väldigt viktig för Bayern mot Real förra året, vill minnas att han spelade en nyckelroll och var Bayerns bästa spelare under dubbelmötena?
Citera
2013-04-03, 13:35
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Blir Kroos borta resten av säsongen? Måste vara ett ofantligt avbräck väl? Bayern har visserligen en bra bredd med Muller som kan spela centralt men om Muller skulle dra på sig en avstängning senare i turneringen så ser det ganska jobbigt ut. Kroos är dessutom en fenomenal spelare som var väldigt viktig för Bayern mot Real förra året, vill minnas att han spelade en nyckelroll och var Bayerns bästa spelare under dubbelmötena?
Det ser ut som om han blir borta 6-8 veckor, så det är väl resten av säsongen. Han lär ju inte hinna komma i form innan det är dags för sommaruppehåll. Givetvis är det väldigt tråkigt och ett stort avbräck, men det är nog på rätt position det sker. Som du själv säger kan man flytta in Müller, men annars kan man flytta upp Schweini och spela Martinez-Gustavo defensivt bakom. En nödlösning skulle väl även kunna vara att plocka ner Mandzukic och spela Gomez på topp. Den offensivt centrala positionen går alltså att fylla på många olika sätt vilket är betryggande, trist dock för Kroos som har gjort en jättesäsong!
Citera
2013-04-03, 13:42
Medlem
Trist för Kroos som varit strålande denna säsong. Ett stort avbräck som sagt, men i å med att Bayern har en så stor bredd på det centrala mittfältet så går det att experimentera och ändå vara i princip lika starka. Antingen flyttar man fram Schweini som någon skrev, eller flyttar in Muller i mitten(det mest naturliga). En skada på Lahm, Neuer, Ribery eller Schweini och de hade varit katastrof. Annars har man nästan lika bra spelare på bänken som i startelvan.
Citera
2013-04-03, 13:56
Medlem
G-spottornados avatar
Klart skadan på Kroos är ett avbräck, men om någon ska bli skadad så är det väl på just den positionen man har bäst täckning. Bayern kan köra så många varianter på det offensiva mittfältet så det är löjligt, egentligen.

Ribéry - Kroos - Müller har varit den föredragna uppställningen under säsongen, men;
Ribéry - Müller - Robben är minst lika bra, kvalitetsmässigt. Sen att Robben kanske har lite problem att synkronisera med spelsättet ibland gottgörs väl av hans fina form på sistone. Annars har man:
Ribéry - Shaqiri - Müller
Ribéry - Müller - Shaqiri
Shaqiri - Müller - Robben
Alaba - Shaqiri - Ribéry
Ribéry - Alaba - Müller
Shaqiri - BS31 - Robben

Ja, det är bara att välja... Mycket möjligt att även Manzu eller Pizarro kan spela tior också. Eller Martinez?

Annars finns inte mycket att säga om matchen igår. Strulade med kassa streams under hela matchen, så jag missade första målet och mycket mer. Men det jag såg var klockrent. Felfri insats av samtliga Bayernspelare. Dock förbannat dålig domarinsats, men det kanske man inte ska klaga på då det troligen benådade Ribéry ett rött kort.
Citera
2013-04-03, 17:47
Bannlyst
Fan vad trött jag är på Bayern (och tysklands landslag) som gått från sitt raka underhållande spel till att nu försöka spela någon tråkig jävla hålla i bollen fotboll, Matchen mot Arsenal var pinsam, en skam för fotbollen och CLs tråkigaste match, nu har man även lockat över Pep tvi!

Även Tysklands landslaget spelar väl de här jävla 4-6-0 skitet när klose inte är med
Citera
2013-04-03, 18:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damanHJK
Fan vad trött jag är på Bayern (och tysklands landslag) som gått från sitt raka underhållande spel till att nu försöka spela någon tråkig jävla hålla i bollen fotboll, Matchen mot Arsenal var pinsam, en skam för fotbollen och CLs tråkigaste match, nu har man även lockat över Pep tvi!

Även Tysklands landslaget spelar väl de här jävla 4-6-0 skitet när klose inte är med

Du menar att man riskerar gå i Spanien fotspår? Jag vet inte det...Men jag ger dig rätt i jag med reagerade på landslaget när man spelade utan forward i VM-kvalet senast. Sen behöver nödvändigtvis inte Tyskland/Bayern spela som Spanien/Barca framvöver.
Citera
2013-04-03, 19:16
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damanHJK

Håller delvis med. Mycket därför jag hellre ser andra tyska lag än just Bayern spela (om vi pratar BL). Dock kul att se Bayern spela internationellt, och att jämföra dem med tråk-Barca är väl ändå inte helt rättvist?

Ikväll är det Dortmund som gäller. Hoppas på en tät och kul match!
Citera
2013-04-03, 20:11
Medlem
motvalls avatar
Blir ingen Kuba ikväll, laget;

Weidenfeller - Piszczek, Subotic, Santana, Schmelzer - Gündogan, Kehl – Großkreutz, Götze, Reus - Lewandowski.
Bänk; Langerak, Bender, Sahin, Leitner, Kirsch, Schieber, Bittencourt
Citera
2013-04-03, 21:03
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Blir ingen Kuba ikväll, laget;

Weidenfeller - Piszczek, Subotic, Santana, Schmelzer - Gündogan, Kehl – Großkreutz, Götze, Reus - Lewandowski.
Bänk; Langerak, Bender, Sahin, Leitner, Kirsch, Schieber, Bittencourt

Kevin...

Vad tror du om dortmunds offensiva mittfält inför nästa säsong? Visst borde man köpa i alla fall en bra ytter så att man inte är lika sårbara vid skador som man är nu? Sebastian Rode kanske?
Moritz Leitner finns ju i klubben och får väl ses som en ganska stor talang men man hade behövt något mer rejält.
Citera
2013-04-03, 21:15
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Kevin...

Vad tror du om dortmunds offensiva mittfält inför nästa säsong? Visst borde man köpa i alla fall en bra ytter så att man inte är lika sårbara vid skador som man är nu? Sebastian Rode kanske?
Moritz Leitner finns ju i klubben och får väl ses som en ganska stor talang men man hade behövt något mer rejält.

Visst behöver de en ytter, men det räcker inte. En ytterback och en till forward, förutom Lewandowski-ersättaren, är ett måste om de ska hålla den nivån man vill. Rode är DM så honom behöver man egentligen inte om Sahin stannar.
Citera
2013-04-03, 22:02
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Visst behöver de en ytter, men det räcker inte. En ytterback och en till forward, förutom Lewandowski-ersättaren, är ett måste om de ska hålla den nivån man vill. Rode är DM så honom behöver man egentligen inte om Sahin stannar.

Juste Rode är DM...

Ang. forwards ryktas det väl en del om Dzeko. Watzke ska ju ha sagt att man är intresserade men att Dzeko då måste anpassa sig ganska mycket efter deras löner (Dzeko tjänar väl lika mycket som Gomez nu ungefär).
Ytterback är väl Sebastian Jung ett hett alternativ även fast man kanske vill ha en vänsterback egentligen?
Citera
2013-04-03, 23:19
Medlem
csts avatar
Svagt av Dortmund att inte lyckas peta in en boll idag även om jag tror att de grejar det på hemmaplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in