Resultat: .
0%
röster
2012-12-16, 14:51
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Magath är ledig.

vore något va!
Citera
2012-12-16, 15:15
Medlem
motvalls avatar
En trevlig nyhet, som förhoppningsvis ger Hoffenheim lite extra energi i eftermiddag är att Boris Vukcevic nu kan tala, eller rättare sagt, göra sig verbalt förstådd. 7 veckor i koma sätter dock sina spår.

Annars om själva matchen så kommer Dortmund att sakna Schmeltzer i eftermiddag.
Citera
2012-12-16, 15:27
Bannlyst
Citat:
En trevlig nyhet, som förhoppningsvis ger Hoffenheim lite extra energi i eftermiddag är att Boris Vukcevic nu kan tala, eller rättare sagt, göra sig verbalt förstådd. 7 veckor i koma sätter dock sina spår.

Annars om själva matchen så kommer Dortmund att sakna Schmeltzer i eftermiddag.
.. snarare två trevliga nyheter
Citera
2012-12-16, 15:35
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:

Har sett att domaren Wolfgang Stark har kritiserats kraftigt i tysk press och av BVB denna vecka. Visserligen beror mycket av denna mediakritik på att Stark varit i blåsväder förr, men en utomstående kan tycka att det har gått till klar överdrift. Felaktiga domslut råkar alla lag ut för och om han nu är så dålig varför ska då andra lag behöva stå ut med honom? Nu gynnas ju de facto BVB och deras gnäll.

Fast det kan ju ha varit i förebyggande syfte. Om han dömer dem och Dortmund får tveksamma domslut med sig, så kan det ju vara för att Stark har sitt misstag i bakhuvudet, även om han inte har det så kommer konspirationsteorier om att det är så uppstå och det kommer bli otroligt jobbigt för honom oavsett.

Dessutom, såg ni matchen? Dortmund fullständigt massakerade ju Wolfsburg innan det felaktiga röda/straffen och hade bud på 4-5 mål. Visst var Dortmunds straff otroligt tveksam, men det var ju just det röda kortet/straffen som gjorde att Wolfsburg kunde rycka upp sig och utan det är jag övertygad om att Dortmund inte hade behövt en straff för att göra sitt andra mål.

Apropå det, vad fan gjorde egentligen Weidenfeller i situationen som ledde till straffen?
Citera
2012-12-17, 16:02
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Flashbacks Bundesligatips säsongen 2012/13

Folkpark

Therif

SvenskaEliten

Germanofil

Mastodontish

Cyberkalle

Fchansa

Blutgratsche

Motvall

Srsbiz

Orangina

Xtroe

Ewru

Dippsi

Lycka till allesammans!

Då har vi vad alla tippade i början av säsongen, ändå rätt nöjd med mitt tips.

Leverkusen, trodde jag skulle gå sämre pga nya tränare men oj vad fel jag hade! Roligt tycker jag!
Hoffenheim och Wolfsburg trodde jag skulle vara betydligt högre upp för de såg starka ut på pappret. Wolfsburg kommer nog klättra i vår med lite tur kanske det blir EL för dem! Hoffenheim känns som de kommer få frukta 2 ligan hela våren.
Frankfurt och Mainz underskattade jag också!

Huntelaar har ju nog varit en överraskning för många att han inte gjort speciellt många mål, sen att Hoffenheim skulle ha flest insläppta mål trodde jag verkligen inte!
Senast redigerad av dippsi 2012-12-17 kl. 16:06.
Citera
2012-12-17, 20:44
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Då har vi vad alla tippade i början av säsongen, ändå rätt nöjd med mitt tips.

Leverkusen, trodde jag skulle gå sämre pga nya tränare men oj vad fel jag hade! Roligt tycker jag!
Hoffenheim och Wolfsburg trodde jag skulle vara betydligt högre upp för de såg starka ut på pappret. Wolfsburg kommer nog klättra i vår med lite tur kanske det blir EL för dem! Hoffenheim känns som de kommer få frukta 2 ligan hela våren.
Frankfurt och Mainz underskattade jag också!

Huntelaar har ju nog varit en överraskning för många att han inte gjort speciellt många mål, sen att Hoffenheim skulle ha flest insläppta mål trodde jag verkligen inte!

Så nöjd är jag väl inte med mitt tips, däremot med serieledningen.

Tabellen är lite för jämn för att man ska tro den ska stå sig till i sommar, men visst har du rätt i att Leverkusen nog förvånat alla. Sedan har ju både Fortuna och Frankfurt varit två överraskningar, inget av lagen var ju särskilt imponerande i Zweite förra säsongen. Två lag som man aldrig blir klok på är Stuttgart och Mainz, i princip slog jag täning om var de skulle hamna.

Ska försöka skriva något senare om höstsäsongen.

Så något helt annat, om ni missat den? Josues dobbar rätt på Occeans allra heligaste kroppsdel i matchen mellan Wolfsburg och Frankfurt. Finns i sammandraget nedan;
http://video.eurosport.se/fotboll/bundesliga-1/2012-2013/illrott-kort-for-josue-for-brutal-stampling-i-skrevet_vid256997/video.shtml

Ganska klart rött kort!
Citera
2012-12-17, 20:55
Medlem
motvalls avatar
Apropå Leverkusen, de har ju nyss värvat en spännande ung polack, anfallaren Arkadiusz Milik är bara 18 år och redan landslagsman. Priset ska vara €2,6M.

Dessutom har Werder plockat en kroatisk mittback, Mateo Pavlovic, han är 22 år och 1,96 lång. De kan nog behöva förstärka de delen av laget.
Citera
2012-12-17, 21:34
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Apropå Leverkusen, de har ju nyss värvat en spännande ung polack, anfallaren Arkadiusz Milik är bara 18 år och redan landslagsman. Priset ska vara €2,6M.

Dessutom har Werder plockat en kroatisk mittback, Mateo Pavlovic, han är 22 år och 1,96 lång. De kan nog behöva förstärka de delen av laget.
Det Bremen behöver är någon som kan lära spelarna att vara koncentrerade! Det är alldeles för mycket slarv som sabbar för dem, som igår mot Nürnberg. Borde varit en solklar vinst, men de slarvar bort det....
Citera
2012-12-17, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Det Bremen behöver är någon som kan lära spelarna att vara koncentrerade! Det är alldeles för mycket slarv som sabbar för dem, som igår mot Nürnberg. Borde varit en solklar vinst, men de slarvar bort det....

Kommer aldrig hända även om det skulle sättas i koncentrationsläger. Syftar på koncentration då alltså..

Men det är Bremen. Bremen har och kommer alltid ha som en förbannelse över sig

edit, fan lämnade jag aldrig något tips för hade lätt legat bäst till...
Citera
2012-12-17, 22:53
Medlem
Hakapelitas avatar
Union Berlins försvar var klantiga i dagens bortamatch mot Braunschweig. Först ger man bort en boll till deras spelare som gör mål sen orsakar ett träben straff.

Braunschweig ny serieledare.
Citera
2012-12-17, 23:53
Medlem
dippsis avatar
Marco Kurz ryktas att bli Hoffenheims tränare, gillar honom men får se om han blir rätt man! Magath hade varit mer spännande
Citera
2012-12-18, 02:02
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakapelita
Braunschweig ny serieledare.

Sovit fram tills igår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto