Resultat: .
0%
röster
2013-04-11, 07:35
Medlem
cyberkalles avatar
Har ni fest eller?

Skönt att börja jobba igen efter en lång tids ledighet och vilken bra dag att göra det på.

Vårsäsongen har varit magisk och frågan är ju bara hur länge klarar Bayern att rida på detta triumftåg.

Men i år ser allt så stabilt ut och gårdagens match var egentligen bättre genomförd än segern på hemmaplan, det var som att Bayern var ett lag från Italien för dom brukar vara mästare på detta med taktik men igår var det Bayern som från minut 1 gjorde en till 100% taktisk insats.

Alla var fan i mig lysande och såg att någon klagade på Schweini...lägg ner.
Synd på Mandzukic gula och avstängning till nästa match men det är sådant som tyvärr händer.

Kroos är väl annars den jag kommer sakna mest till en semi.

Nåväl det om CL men den viktigaste titeln är ju redan bärgad och på vilket sätt det går inte ens för dom värsta motståndarna att förneka att det har varit en enda orgie i fotbollsporr från Bayerns sida.

Bifogar en liten film.
http://www.youtube.com/watch?v=tsFoI_wn1OQ

Samt en till med sånger från läktaren så ni hänger med i allsången.
http://www.youtube.com/watch?v=44YJuPPO6cw
Citera
2013-04-11, 07:40
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willian
truppen är för tunn men vad har det med cl att göra? bayern, real, barca och bvb kommer i princip köra samma startelva som de spelat med under hela säsongen. spelarna kommer att få den vilan de behöver
Dels kan en skada eller avstängning sätta stopp för äventyret ganska snabbt, men det största problemet i min mening är att man inte har bredden att gå ifrån sitt grundspel.
Citera
2013-04-11, 07:47
Medlem
cyberkalles avatar
Fchansa@

Saxat från schickeria.

Der FC Bayern veranstaltet ein Benifizspiel gegen Hansa Rostock. Die Hanseaten sind finanziell angeschlagen. Am 14. Juli um 15:30 Uhr findet das Testspiel im Ostseestadion statt. Alle Einnahmen gehen an Rostock. Unter anderem wird dies das erste Spiel unter der Leitung von Pep Guardiola sein!

Wieder einmal hilft der FCB einem Verein vor der Insolvenz.
Dafür werden wir wieder als "arrogant" bezeichnet!

Respekt!

Som sagt motståndarna och många av deras fans kallar ofta Bayern för arroganta men här...ännu en gång så hjälper Bayern en klubb i nöd.

Detta möte blir alltså Pep Guardiolas första match som tränare och matchen kommer bli enormt upphaussad och riktigt kul för Hansa som får alla intäkter från matchen.
Citera
2013-04-11, 08:33
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Fchansa@

Saxat från schickeria.

Der FC Bayern veranstaltet ein Benifizspiel gegen Hansa Rostock. Die Hanseaten sind finanziell angeschlagen. Am 14. Juli um 15:30 Uhr findet das Testspiel im Ostseestadion statt. Alle Einnahmen gehen an Rostock. Unter anderem wird dies das erste Spiel unter der Leitung von Pep Guardiola sein!

Wieder einmal hilft der FCB einem Verein vor der Insolvenz.
Dafür werden wir wieder als "arrogant" bezeichnet!

Respekt!

Som sagt motståndarna och många av deras fans kallar ofta Bayern för arroganta men här...ännu en gång så hjälper Bayern en klubb i nöd.

Detta möte blir alltså Pep Guardiolas första match som tränare och matchen kommer bli enormt upphaussad och riktigt kul för Hansa som får alla intäkter från matchen.

Välkommen åter! (och grattis )

Ja, jo, jag har redan fått ett antal nyhetsbrev från Hansa om denna match och jag kan försäkra dig om att att det inte finns någon antydan till anklagelse om arrogans från Hansas eller deras fans sida. Jag tror alla Hansa fans är mycket tacksamma för detta ekonomiska tillskott. Redan förra sommaren var konkursen och regionalliga nära. Nu kan det ju redan till sommaren bli regionalliga ändå av rent sportsliga skäl. Vi tar ju inga poäng i Dritte

Pep får ju dessutom chansen att se östersjöns pärla och svepa en Lübzer Spelas ju för övrigt under min semester. Hmm... Ska kolla läget
Citera
2013-04-11, 08:52
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Har ni fest eller?

Skönt att börja jobba igen efter en lång tids ledighet och vilken bra dag att göra det på.

Vårsäsongen har varit magisk och frågan är ju bara hur länge klarar Bayern att rida på detta triumftåg.

Men i år ser allt så stabilt ut och gårdagens match var egentligen bättre genomförd än segern på hemmaplan, det var som att Bayern var ett lag från Italien för dom brukar vara mästare på detta med taktik men igår var det Bayern som från minut 1 gjorde en till 100% taktisk insats.

Synd på Mandzukic gula och avstängning till nästa match men det är sådant som tyvärr händer.

Nåväl det om CL men den viktigaste titeln är ju redan bärgad och på vilket sätt det går inte ens för dom värsta motståndarna att förneka att det har varit en enda orgie i fotbollsporr från Bayerns sida.

Bifogar en liten film.

Välkommen tillbaka!

Jag håller faktiskt med om att gårdagens match kändes bättre utförd och mer planerad på något sätt. Man var nog inte förberedda på att vara så överlägsna som man var i den första matchen och därför sumpades en hel del lägen i ren extas.
Gårdagen såg verkligen riktigt planerad ut. Att låta Juventus föra spelet till en början och därför flytta ner alla spelare till mer försvarande positioner och sedan sakta bygga sig in i matchen allt eftersom Juventus ork och tro sjunker.
I Andra halvlek var man klart överlägsna igen och för matchen läskigt bra för att vara på bortaplan mot ett jagande europeiskt topplag.

Schweinsteiger dålig? Vad är det för snack? Den som säger så kan inte ha sett samma match som mig. Schweinsteiger var överallt igår som han är sååå bra på. Nere och rensade bollar, uppe vid hörnflaggorna och slog inlägg, i straffområdet för avslut och mitt på banan och vann otroligt många dueller. Dessutom är det han som står för den magnifika frisparken med en riktigt banan-båge som landar perfekt framför Martinez och som sedan går till Mandzukic. Han jobbar sig sedan upp, visserligen mot ett ganska stillastående Juventus, och slår en bra genomskärare till Pizarro.

Dante var också en gigant igen igår. Hur många skottblockeringar och lyckade uppstötningar lyckades han inte med igår? En sådan enormt viktig försvarspjäs åter igen och det kommer bli väldigt intressant att se honom tillsammans med Badstuber eller Kirchhoff. Dante - Badstuber, vilken dynamisk och spelskicklig duo det kan bli.
Citera
2013-04-11, 09:37
Medlem
cyberkalles avatar
Kirchhoff kommer bli ett spännande nyförvärv och det lär väl bli på Teudaz (van Buyten) bekostnad.

Men nog måste väl alla hålla med om att han gör sin bästa säsong på jäkligt länge den gode Belgaren.
Han måste ha fått en rejäl smäll igår då han klev av för det gör han mycket sällan, dock så gjorde Boateng ett riktigt bra inhopp.

Edit: smäller in en liten hyllningsvideo till Bastian som tack för allt han gjort för klubben.
http://www.youtube.com/watch?v=2OIB8UlxSb0
Senast redigerad av cyberkalle 2013-04-11 kl. 09:45.
Citera
2013-04-11, 10:20
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Har ni fest eller?

Bifogar en liten film.

Kul att se dig tillbaka i tråden. (Vi har ju haft lite kontakt innan.)

Så mycket fest blev det inte igår, drack upp den mesta ölen dagen innan efter Dortmunds otroliga slutsekundforcering. Den var ju något i hästväg och så förbannat skön att uppleva efter allt skitsnack om att tyskar alltid viker ner sig i slutet av matcher numera samt saknar vinnarskallar. Detta trots att det var BVB som lyckades med bedriften.

Gårdagens match kändes redan på förhand ganska klar. Håller dock med att man, framförallt i andra, spelade riktigt bra, kanske den bästa halvleken i år under CL-slutspelet? Finns, som jag skrivit så många gånger, så mycket kvalitet och variation hos årets upplaga av Bayern att man nästan baxnar.

Ni ska därför inte vara så elaka mot dem som tyckte Schweini var lite blek i första, inte alla som ser alla matcher som vi. Igår hade han de arbetsuppgifterna och en annan match några andra. Skulle vilja påstå att det finns få fotbollsspelare som har ett så stort register som honom, både defensivt/offensivt, kortpass/kross, stänga/hitta ytor, hålla boll/öka speltempo, mm. Hans tillbakadragna och "säkrande" roll igår är kanske bytt till en offensivare i nästa match?

Måste personligen säga att det fått vara en ynnest att följa FC Bayern denna säsong. Inte enbart för det fotbollsmässiga resultatet utan också för just den ständiga variationen och utvecklingen av sitt spel. Varje match har varit sevärd ända till slutsekunderna, eftersom man inte vet vad de kommer att hitta på. Att få följa hur laget kontinuerligt utvecklats och varieras under matcherna har varit en upplevelse och inte verkar det vara färdigt ännu. Enormt imponerande arbete av Heynckes, men också den övriga klubbledningen som värvade så klokt i somras.

Tack för länken om läktarsånger med text, inte alltid så lätt att höra vad de sjunger. Den andra har jag givetvis kollat på ett antal gånger redan, bra moralhöjare inför årets CL-matcher.

(Va, har du skaffat en spagetti-gnagare som avatar?? )
Citera
2013-04-11, 11:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

(Va, har du skaffat en spagetti-gnagare som avatar?? )

Han är ju född där jag nu bor och skall hyllas av mig ett tag framöver.

Fan att jag in kan vara med den 11/5 då säsongens sista hemmamatch spelas då anordnar Club nr 12 från Südkurve en gigantisk grillfest på kvällen med start kl 21.00 om ni kan var där för det kommer bli en jäkla fest.
http://www.clubnr12.org/

På deras hemsida kan man också läsa om deras missnöje angående den infekterade läktardebatten.
Dom vill ha mycket fler ståplatser som på gamla Olympiastadion: http://www.youtube.com/watch?v=1ikAG-joRA0

På tal om läktarsånger så har ju FC Bayern en egen liten rappare som gör skitmycket låtar med Bayerntema bland annat denna mästarrapp. http://www.youtube.com/watch?v=hxDFGLjcXHg
Citera
2013-04-11, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Nu får du väl ändå ta och kamma dig? Du kan inte på allvar mena att du ser Dortmund som favoriter i ett möte med någon av de två spanska giganterna?

Vad gäller sympatier så hoppas jag personligen att BvB tar hemma hela skiten men om man ska analysera läget på ett nyktert sätt så är Klopps mannar det sämsta av de fyra kvarvarande lagen.

håller inte med
Citera
2013-04-11, 13:01
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willian
håller inte med
Vilket av de andra tre lagen skulle vara sämre? I mina ögon har de både bättre topp och bredd.
Citera
2013-04-11, 13:06
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
-------

Välkommen tillbaka, du livar alltid upp i tråden!

Var nog jag som klagade på Schweinsteiger och under första halvlek i går gjorde jag det med allt rätt. Från hans sida handlade det där inte om något taktiskt, utan han slog en rad felpassar, gjorde dåliga brytningar och så vidare. Tycker självklart att han är en fantastisk spelare, men alla kan ha dåliga matcher och kan behövas bytas ut då och då, även Schweinsteiger.

För övrigt nästan lite besvikelse över Juventus. Nog för att Bayern till stor del gjorde dem dåliga - men med tanke på allt snack det var kring hur Bayern "inte skulle underskatta Juventus" att "Juventus kan orsaka stora problem för Bayern" och dylikt så var det fantastiskt lite som kom från italienarnas sida.
Citera
2013-04-11, 13:16
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Välkommen tillbaka, du livar alltid upp i tråden!

Var nog jag som klagade på Schweinsteiger och under första halvlek i går gjorde jag det med allt rätt. Från hans sida handlade det där inte om något taktiskt, utan han slog en rad felpassar, gjorde dåliga brytningar och så vidare. Tycker självklart att han är en fantastisk spelare, men alla kan ha dåliga matcher och kan behövas bytas ut då och då, även Schweinsteiger.

För övrigt nästan lite besvikelse över Juventus. Nog för att Bayern till stor del gjorde dem dåliga - men med tanke på allt snack det var kring hur Bayern "inte skulle underskatta Juventus" att "Juventus kan orsaka stora problem för Bayern" och dylikt så var det fantastiskt lite som kom från italienarnas sida.

Jag är väl allt för färgad som vanligt men jag tyckte han spelade riktigt bra visst någon felpassning men i stort så spelade han så jäkla taktiskt smart och förstörde mycket av deras uppspel.

Tack förresten alla för välkomnandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in