Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Har ni fest eller?
Skönt att börja jobba igen efter en lång tids ledighet och vilken bra dag att göra det på.
Vårsäsongen har varit magisk och frågan är ju bara hur länge klarar Bayern att rida på detta triumftåg.
Men i år ser allt så stabilt ut och gårdagens match var egentligen bättre genomförd än segern på hemmaplan, det var som att Bayern var ett lag från Italien för dom brukar vara mästare på detta med taktik men igår var det Bayern som från minut 1 gjorde en till 100% taktisk insats.
Alla var fan i mig lysande och såg att någon klagade på Schweini...lägg ner.
Synd på Mandzukic gula och avstängning till nästa match men det är sådant som tyvärr händer.
Kroos är väl annars den jag kommer sakna mest till en semi.
Nåväl det om CL men den viktigaste titeln är ju redan bärgad och på vilket sätt det går inte ens för dom värsta motståndarna att förneka att det har varit en enda orgie i fotbollsporr från Bayerns sida.
Bifogar en liten film.
http://www.youtube.com/watch?v=tsFoI_wn1OQ
Samt en till med sånger från läktaren så ni hänger med i allsången.
http://www.youtube.com/watch?v=44YJuPPO6cw
Kul att se dig tillbaka i tråden. (Vi har ju haft lite kontakt innan.)
Så mycket fest blev det inte igår, drack upp den mesta ölen dagen innan efter Dortmunds otroliga slutsekundforcering. Den var ju något i hästväg och så förbannat skön att uppleva efter allt skitsnack om att tyskar alltid viker ner sig i slutet av matcher numera samt saknar vinnarskallar. Detta trots att det var BVB som lyckades med bedriften.
Gårdagens match kändes redan på förhand ganska klar. Håller dock med att man, framförallt i andra, spelade riktigt bra, kanske den bästa halvleken i år under CL-slutspelet? Finns, som jag skrivit så många gånger, så mycket kvalitet och variation hos årets upplaga av Bayern att man nästan baxnar.
Ni ska därför inte vara så elaka mot dem som tyckte Schweini var lite blek i första, inte alla som ser alla matcher som vi. Igår hade han de arbetsuppgifterna och en annan match några andra. Skulle vilja påstå att det finns få fotbollsspelare som har ett så stort register som honom, både defensivt/offensivt, kortpass/kross, stänga/hitta ytor, hålla boll/öka speltempo, mm. Hans tillbakadragna och "säkrande" roll igår är kanske bytt till en offensivare i nästa match?
Måste personligen säga att det fått vara en ynnest att följa FC Bayern denna säsong. Inte enbart för det fotbollsmässiga resultatet utan också för just den ständiga variationen och utvecklingen av sitt spel. Varje match har varit sevärd ända till slutsekunderna, eftersom man inte vet vad de kommer att hitta på. Att få följa hur laget kontinuerligt utvecklats och varieras under matcherna har varit en upplevelse och inte verkar det vara färdigt ännu. Enormt imponerande arbete av Heynckes, men också den övriga klubbledningen som värvade så klokt i somras.
Tack för länken om läktarsånger med text, inte alltid så lätt att höra vad de sjunger. Den andra har jag givetvis kollat på ett antal gånger redan, bra moralhöjare inför årets CL-matcher.
(Va, har du skaffat en spagetti-gnagare som avatar??

)