Resultat: .
0%
röster
2012-08-22, 19:03
Medlem
Germanofils avatar
Gäsp vilket sömnpiller till match mellan Stuttgart och Dynamo Moskva. Vfb skapar inte mycket.
Citera
2012-08-22, 19:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.brockheim
Senaste jag hörde var att Bayern inte skulle behöva betala skattekostnaderna och att det snart är färdigt. Men hur många gånger har pressen sagt att det snart skulle vara färdigt?

Jaja, han kommer innan transferslutet nu i augusti iallafall. Kan inte se stolta Bayernbossarna missa en till spelare de behöver andra året i rad. De har kommit för långt för att backa ur nu.
Hoppas dom drar sig ur affären.
Visst han skall enligt många vara överjävulskt duktig men någon måtta får det väl ändå vara.
Nu verkar det som om Baskerna ställer till lite oreda men det är ju helt klart att dom är rädda om sina egna spelare speciellt när dom helst bara har Basker i laget.

För er som kan Tyska så finns det mer att läsa om varför det inte är så lätt: http://www.sueddeutsche.de/sport/martnez-transfer-zum-fc-bayern-komplizierter-geht-es-kaum-1.1447897-2
Citera
2012-08-22, 19:31
Medlem
Ewrus avatar
Nu har även jag lämnat in mitt tips, så nu behöver ingen vara orolig över att komma sist jag är urusel på att tippa:

1 Bayern München
2 Dortmund
3 Leverkusen
4 Mönchengladbach
5 Schalke 04
6 Stuttgart
7 Werder Bremen
8 Hannover
9 Hamburg
10 Hoffenheim
11 Mainz
12 Wolfsburg
13 Greuther Fürth
14 Düsseldorf
15 Augsburg
16 Freiburg
17 Nürnberg
18 Frankfurt

2. Vem vinner skytteligan: Klaas-Jan Huntelaar
3. Vem vinner assistligan: Franck Ribery
4. Flest hållna nollor: Manuel Neuer
5. Flest antal gjorda mål (lag): Bayern München
6. Flest antal insläppa mål (lag): Greuther Fürth
7. Minst antal gjorda mål (lag): Frankfurt
8. Minst antal insläppta mål (lag): Bayern München
Citera
2012-08-22, 20:17
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Gäsp vilket sömnpiller till match mellan Stuttgart och Dynamo Moskva. Vfb skapar inte mycket.

De vann till slut i alla fall. Ibisevics andra mål (den enda jag såg då jag inte kollade på hela matchen) ändrar utgångsläget stort. Nu har Stuttgart råd att spela defensivt i Moskva.
Citera
2012-08-22, 21:08
Medlem
motvalls avatar
Ett tips inför bundesliga säsongen (för er som inte vet eller glömt bort) är att skaffa Kickers BL-nummer, som finns ute nu. Mycket information och läsning om alla lag t o m BL3, personligen tycker jag det är den bästa guiden som finns för någon liga. Numret verkar också numera vara ganska ”enkelt” att få tag på i Sverige, tyder på att intresset klart har ökat för tysk fotboll. Mitt ex köpte jag i en vanlig Pressbyrå för 80 kr, visserligen vid Globen, men inte någon specialbutik direkt. (Det går också att beställa direkt via Kickers hemsida.)
Citera
2012-08-22, 22:08
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Ett tips inför bundesliga säsongen (för er som inte vet eller glömt bort) är att skaffa Kickers BL-nummer, som finns ute nu. Mycket information och läsning om alla lag t o m BL3, personligen tycker jag det är den bästa guiden som finns för någon liga. Numret verkar också numera vara ganska ”enkelt” att få tag på i Sverige, tyder på att intresset klart har ökat för tysk fotboll. Mitt ex köpte jag i en vanlig Pressbyrå för 80 kr, visserligen vid Globen, men inte någon specialbutik direkt. (Det går också att beställa direkt via Kickers hemsida.)
Köpte förra årets, men hade glömt bort det iår, så tackar för påminnelsen.

Bara drygt 1 dag kvar nu innan det drar igång!
Citera
2012-08-22, 22:25
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Köpte förra årets, men hade glömt bort det iår, så tackar för påminnelsen.

Bara drygt 1 dag kvar nu innan det drar igång!

Köpte också förra årets på presstop/pressbyrån vid gallerian i sthlm. Hade också, precis som föregående talare glömt det i år, så nu får det inköpas imorgon! Ska ta ett par fredagsöl på mitt lokala hak när arbetsveckan är slut och då blir det perfekt lektyr till det inför premiär-matchen!
Citera
2012-08-22, 22:56
Medlem
Javi Martinez:
"23-åringen vill själv så gärna till Bayern att han nu sänker sin lön för att få igenom affären."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article15296235.ab
Citera
2012-08-22, 23:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN
Javi Martinez:
"23-åringen vill själv så gärna till Bayern att han nu sänker sin lön för att få igenom affären."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article15296235.ab

Jag tror att affären kommer bli av till slut..Det har gått så långt nu.
Citera
2012-08-22, 23:17
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Köpte det förra veckan och precis som du säger är det mycket intressant läsning. Brukar inte köpa Kicker så ofta annars men specialutgåvan inför säsongsstarten är guld värd!
Citera
2012-08-23, 00:03
Medlem
dippsis avatar
Citat:

Tack för tipset, brukar ofta ha betydligt bättre koll än om man köper aftonbladet version av alla ligor!

Sjukt svårt och tipsa i år faktiskt, sitter och funderar ännu men imorgon kommer mitt tips in!
Citera
2012-08-23, 06:09
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Tack för tipset. Det skall bli kul och se om den finns i en Pressbyrå-kiosk på min ort.

Känns skönt att BL-starten är riktigt nära nu, kan bli en jobbig upplevelse att möta en nykomling i premiären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in