2012-05-27, 17:37
Medlem
Min bror är 14 år gammal och tränar ständigt på ett gym.
En dag mötte han en nysvensk person som vi kallar för Gammo.
Första gången Kalle (min bror) och den verbala Gammo träffades var för ungefär 3 månader sedan.
Då började han mingla med honom och frågade vardagliga frågor så som hur gammal han var, vad han hette var han bodde osv.
Kalle började ana onåd på direkten och berätta till mig vad som hade hänt när han kom hem.
Jag sa att han inte skulle göra det till en så stor grej av det.

Han följde självkart mina råd och tränade vidare utan några som helst problem.
Gången efter de träffades började han fråga om när han tränade (vilken tid, dagar osv) och om han ville ha skjuts till skolan.
Vem fan säger så, jo mina aningar en pedofil från första början.

Det gick några veckor utan att han stötte på Gammo.
Då startade Gammo ytterligare ett nytt samtals ämne, sex.
De satte själva i den heta bastun som överskred 70 grader.
Kalle satt längst upp medans Gammo satt en rad längre ner vänd mot Kalle.
Som sagt så var de själva i bastun, Gammo öppande upp konversationen genom att fråga.
- Har du en flickvän?
Min bror har ingen flickvän och sa därför nej.
Då började han berätta om att han var gift men att han sökte ny kärlek. Och börja konstatera att det var alldeles rätt att vara otrogen.

Han gav konkreta svar om hur han hade haft grupp sex med över 8 personer och att min bror Kalle borde testa det.

Han påstod att Kalle borde ligga runt mycket, för att det var skönt, och att runka framför porr inte är alls lika tillfredställande. Då började Gammo smeka sig själv och demonstrera om hur man runkade.

Han frågade sedan den ultimata frågan.
Gillar du killar?
Kalle sa självklart nej eftersom att han är hetero.
Då sa Gammo "det är bra".
Efter det har inte Kalle träffat Gammo.

Vad tycker ni att min bror ska göra?
Ska han spela in när han pratar om dessa saker eller vad tycker ni?
Kan man kräva något skadestånd?

För övrigt så hotade Gammo honom med att inte berätta det här till någon, och det strider mot lagen olaga hot om jag inte missminner mig.
Citera
2012-05-27, 17:43
Medlem
kalkys avatar
Det är nu du som storebror ska reagera och visa vart skåpet ska stå, anmäl inte såhär tidigt iaf utan vänta ett tag.
Om jag var du skulle jag ta ett snack med gammo. Det är ju trots allt din lillebror det handlar om.
Citera
2012-05-27, 17:49
Medlem
qivmocs avatar
Du ska ta ett "snack" med den där Gammo.
Citera
2012-05-27, 17:49
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudimentarperson
Min bror är 14 år gammal och tränar ständigt på ett gym.
En dag mötte han en nysvensk person som vi kallar för Gammo.
Första gången Kalle (min bror) och den verbala Gammo träffades var för ungefär 3 månader sedan.
Då började han mingla med honom och frågade vardagliga frågor så som hur gammal han var, vad han hette var han bodde osv.
Kalle började ana onåd på direkten och berätta till mig vad som hade hänt när han kom hem.
Jag sa att han inte skulle göra det till en så stor grej av det.

Han följde självkart mina råd och tränade vidare utan några som helst problem.
Gången efter de träffades började han fråga om när han tränade (vilken tid, dagar osv) och om han ville ha skjuts till skolan.
Vem fan säger så, jo mina aningar en pedofil från första början.

Det gick några veckor utan att han stötte på Gammo.
Då startade Gammo ytterligare ett nytt samtals ämne, sex.
De satte själva i den heta bastun som överskred 70 grader.
Kalle satt längst upp medans Gammo satt en rad längre ner vänd mot Kalle.
Som sagt så var de själva i bastun, Gammo öppande upp konversationen genom att fråga.
- Har du en flickvän?
Min bror har ingen flickvän och sa därför nej.
Då började han berätta om att han var gift men att han sökte ny kärlek. Och börja konstatera att det var alldeles rätt att vara otrogen.

Han gav konkreta svar om hur han hade haft grupp sex med över 8 personer och att min bror Kalle borde testa det.

Han påstod att Kalle borde ligga runt mycket, för att det var skönt, och att runka framför porr inte är alls lika tillfredställande. Då började Gammo smeka sig själv och demonstrera om hur man runkade.

Han frågade sedan den ultimata frågan.
Gillar du killar?
Kalle sa självklart nej eftersom att han är hetero.
Då sa Gammo "det är bra".
Efter det har inte Kalle träffat Gammo.

Vad tycker ni att min bror ska göra?
Ska han spela in när han pratar om dessa saker eller vad tycker ni?
Kan man kräva något skadestånd?

För övrigt så hotade Gammo honom med att inte berätta det här till någon, och det strider mot lagen olaga hot om jag inte missminner mig.

Skadestånd för vad?,kanske opassande samtal men ser inget som skulle vara olagligt,man får ju prata sex och det verkar som gammo håller sig inom gränsen på vad som exakt är acceptabelt enligt lagen
Citera
2012-05-27, 18:13
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Sök upp den hära Gammo och verka lite småintresserad av honom, försök att starta ett samtal angående din bror (nämn inte att det är din brorsa)

Sen när gubbfan börjar avslöja lite så går du rakt på sak och börja hota honom, då blir det kaos!
Hota? Nigga please. Gammo kommer ta hans anala oskuld.

Nej, ett snack är på sin plats.
Citera
2012-05-27, 18:36
Medlem
Ring polisen och berätta allt det här och be om råd ?
Citera
2012-05-27, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalky
Det är nu du som storebror ska reagera och visa vart skåpet ska stå, anmäl inte såhär tidigt iaf utan vänta ett tag.
Om jag var du skulle jag ta ett snack med gammo. Det är ju trots allt din lillebror det handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av qivmoc
Du ska ta ett "snack" med den där Gammo.

Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
Skadestånd för vad?,kanske opassande samtal men ser inget som skulle vara olagligt,man får ju prata sex och det verkar som gammo håller sig inom gränsen på vad som exakt är acceptabelt enligt lagen

Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Sök upp den hära Gammo och verka lite småintresserad av honom, försök att starta ett samtal angående din bror (nämn inte att det är din brorsa)

Sen när gubbfan börjar avslöja lite så går du rakt på sak och börja hota honom, då blir det kaos!

För det första så bor jag inte i samma stad som honom då jag pluggar i en annan, och då kan ju han ta mig för olaga hot om jag hotar honom.
Citera
2012-05-27, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elakjevel
Ring polisen och berätta allt det här och be om råd ?

Polisen har inte tid med hur man ska gå tillväga, de hinner ju knappt lösa mord..
Citera
2012-05-27, 19:01
Moderator
Gordon Blixts avatar
För de av er som har svårt att greppa Juridik-forumets krav på juridisk relevans i inlägg upplyses om att förslag om åtgärder som spö, olaga hot och liknande dumheter inte uppfyller detta krav och därför kan rendera varning.

/Mod
Citera
2012-05-27, 19:06
Medlem
Tycker att din bror alternativt du går till gymmets ägare och förklarar vad den här Gammo har för sig. Säg att det inte är första gången han ofredar sig och att ni vill ha honom portad från gymmet.
Citera
2012-05-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Degis
Tycker att din bror alternativt du går till gymmets ägare och förklarar vad den här Gammo har för sig. Säg att det inte är första gången han ofredar sig och att ni vill ha honom portad från gymmet.
Fast hur ska han kunna bevisa det, jag tror att man måste ha ett tekniskt bevis för att kunna övertyga ägaren att stänga av honom.
Citera
2012-05-27, 21:00
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudimentarperson
Fast hur ska han kunna bevisa det, jag tror att man måste ha ett tekniskt bevis för att kunna övertyga ägaren att stänga av honom.
Nej, det räcker att vara trovärdig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in