Citat:
Ursprungligen postat av rudimentarperson
Min bror är 14 år gammal och tränar ständigt på ett gym.
Han gav konkreta svar om hur han hade haft grupp sex med över 8 personer och att min bror Kalle borde testa det.
Han påstod att Kalle borde ligga runt mycket, för att det var skönt, och att runka framför porr inte är alls lika tillfredställande. Då började Gammo smeka sig själv och demonstrera om hur man runkade.
Jag är verkligen ingen jurist, men det här låter som ett solklart fall av sexuellt ofredande i mina öron. Det är inte alls inom vad man "får" göra - inte när han drar fram kuken och börjar runka inför en 14-åring i bastun!
Citat:
Ursprungligen postat av rudimentarperson
För övrigt så hotade Gammo honom med att inte berätta det här till någon, och det strider mot lagen olaga hot om jag inte missminner mig.
Det här är definitivt ett hot, men jag vill framförallt minnas att det finns ett särskilt begrepp som innebär just att hota en person för att denna inte skall koppla in polisen - övergrepp i rättssak kanske? Hoppas att en mer juridiskt kunnig person kan svara.
Detta innebär att det bästa kanske ändå är att koppla in polisen. Din bror har blivit utsatt för ett ganska allvarligt brott och det bör klaras upp. Å andra sidan har han inte så mycket "på fötterna" då det inte finns några fysiska bevis.
Vad du än gör, vänta inte in att något värre inträffar! Att prata med gymägaren låter som en bra idé, som enligt min åsikt bör ackompanjeras av en polisanmälan. Se till att dina föräldrar är informerade, även om din bror kanske inte vill det just nu, så att de kan hålla koll på honom om han skulle bli antastad på någon annan plats om nu mannen portas från gymmet. Självklart skall man inte överreagera, men i vissa lägen gäller definitivt better safe than sorry!