Citat:
Ursprungligen postat av Badnad
Som ung bodde jag i nossebro, född i svea , men av indiska föräldrar.
Eftersom i min skola så var det säkert 3-5 utlänningar , hörde vi dagligen Svart skalle, blatte.. typ under varje rast. Det var också under den period som VAM var starkast i bonn trakterna.
Vi blev jagade av raggare och nassar, men vi höll ihop ... Var väldigt påfrestande.. Fick en del stryk tills en dag vi gav igen.. Vad hände.. Jo dessa nasse svin kom hem till oss , krossade våra fönster och hotade familjen.. Polisen gjorde inte ett skit...
Nu är jag äldre men mycket arg, om grabbarna hoppade på dessa raggarare så kan jag nog förstå varför
Efterssom jag minns sena 80-talet och tidiga 90-talet så ska du ha flera poäng här. Så var det då på vissa ställen i landet, riktigt uselt, men sant. Så är det dock inte nu. Den sortens invandrarhat finns bara inte längre (kanske i norrland), jag har aldrig sett tillstymmelse till den på 2000-talet eller under lång lång tid jag lyssnade på polisradio hört något om den. En stor förklaring är nog att nazigängen ändrat taktik och inte slåss i onödan på gator och torg längre, en annan är ju givetvis att det inte finns nån skola kvar med bara 3 invandrare (om det går mer än 50 pers på skolan vill säga).
I alla fall, det du talar om existerar inte längre, däremot kan säkert raggarna varit killar som körde det stuket då och är likadana idag, men att stå flera pers och sparka på en av dom som ligger under kören "knylla honom knylla honom" det är något som ökat och ökat och ökat sen den tiden.