• 1
  • 2
2012-05-27, 12:34
Medlem
en vänn till mig har en skuld på 100.000 från olika spel, skulden är inte till ett företag utan till en privatperson och behöver betalas tillbaka senast tisdag!
han har testat ringa alla möjliga banker om lån men då han saknar fast arbete har inget fungerat någon som har något förslag på hur man kan skrapa ihop pengar snabbt, behöver inte vara hela 100.000 belopp direkt men en del av det iaf?
Citera
2012-05-27, 12:41
Medlem
Sälja sina ägodelar.
Citera
2012-05-27, 12:41
Medlem
Diablo1118s avatar
Vafan tror ni?

100k på en vecka??

Finns endast två sätt som jag ser det!
1. Låna ev en annan vän,släkting privatperson
2. Rån,stöld etc.
Citera
2012-05-27, 12:44
Medlem
Antar att det är typ poker osv.
Det han borde göra är att stänga av sig från allt spel så han aldrig mer kommer kunna spela om pengar igen.
Har personen inga föräldrar som kan låna honom 100.000kr eller gå i borgen för honom sen lova att aldrig mer spela om 1 enda öre i resten av sitt liv.
Det finns gott om ställen som lånar du pengar. Har ni hört med typ Lendo, Bluestep, freedomfinance osv?
Citera
2012-05-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morx
Antar att det är typ poker osv.
Det han borde göra är att stänga av sig från allt spel så han aldrig mer kommer kunna spela om pengar igen.
Har personen inga föräldrar som kan låna honom 100.000kr eller gå i borgen för honom sen lova att aldrig mer spela om 1 enda öre i resten av sitt liv.
Det finns gott om ställen som lånar du pengar. Har ni hört med typ Lendo, Bluestep, freedomfinance osv?

enligt han så har hans föräldrar skulder och betalar fortfarande av sitt hus vad jag förstått det, sen har dom inte svensk bakgrund så det försvårar att låna av släktingar då han ses ner på och tittas bort ifrån om det skulle komma fram.
lendo & bluestep har han redan testat utan framgång, vet dock inte vad freedomfinance är men det är ju värt ett försök, tack på förhand!
Citera
2012-05-27, 12:52
Medlem
thinkagains avatar
Sälj bilen, datorn, cykeln, soffan, TV:n, kaffemaskinen, gräsklipparen, grillen etc.

Det är nog det bästa sättet.
Citera
2012-05-27, 12:54
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Vafan tror ni?

100k på en vecka??

Finns endast två sätt som jag ser det!
1. Låna ev en annan vän,släkting privatperson
2. Rån,stöld etc.

Haha ja vad tror vi? 100 000 är ju ingen makalös summa direkt?
Är man gymnasieelev så kan jag förstå att tanken är svindlande iofs
Citera
2012-05-27, 12:55
Medlem
--censur--s avatar
Låna pengar av HA.
Problem solved
Citera
2012-05-27, 13:00
Medlem
han har gått ur gymnasiet och är gift och bor tillsammans med sin fru i en hyresrätt för tillfället, men då hon inte vet något om skulderna eller får veta något då hennes sida av familjen aldrig skulle acceptera det så måste det lösas i smyg
Citera
2012-05-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --censur--
Låna pengar av HA.
Problem solved

han har fått det tipset av andra, men det är inget jag rekommenderade honom att göra
Citera
2012-05-27, 13:02
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanCarter
han har gått ur gymnasiet och är gift och bor tillsammans med sin fru i en hyresrätt för tillfället, men då hon inte vet något om skulderna eller får veta något då hennes sida av familjen aldrig skulle acceptera det så måste det lösas i smyg

Då får han sälja det han äger av värde, problem löst.
Citera
2012-05-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanCarter

Sitter man i en sån sits som han gör så tror jag man måste vara ärlig mot sin fru och mot sin familj.
Någon av dessa personer har kanske lösningen till problemet eller kanske kan belåna sitt hus på 100 000 så får han slita extra och försöka skrapa fram dessa lånade pengar och ränta med tidens gång.
Finns ju gott om folk som belånar sina hus för t.ex köpa bilar, åka på resa osv. Så hans föräldrar kanske är villiga till det.
Annars får han försöka med ställen som Cashbuddy, GEmoney osv så får man räkna med att räntan kan vara riktigt hög.
Om inget annat så kanske han kan låna en mindre summa av sina polare typ 20 000 av 5 polare och sen försöka betala av dom så fort som möjligt. Så kan ju dessa människor hålla koll på honom så han inte spelar eller slösar pengarna på något onödigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in