2005-03-01, 19:08
Medlem
tjoffemans avatar
.om det nu stavas s.
Jag har druckit ganska mycket i mina dar, s jag vet vad ett kramp/EP-anfall r (inte specielt lustigt) men en sak vet jag inte, vad fan r delirium tremens fr ngot, snlla r det nn som orkar frklara. r det psykiskt eller psykiskt och fysiskt eller..............hur botar man, eller gr det ver av sig sjlvt
Citera
2005-03-01, 19:12
Medlem
Nemesis1s avatar
Det r ett psykotiskt tillstnd som man kan f av kraftig alkoholabstinens... Om du r full ngra veckor i strck och sedan slutat tvrt kan du hamna i detta tillstnd... Dessutom r abstinensen fysiskt skadlig och kan faktist ta kl p dig... Men det finns mediciner som lstoppar hallucinationerna och de vrsta hlsoriskerna...
Citera
2005-03-01, 19:19
Medlem
tjoffemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Det r ett psykotiskt tillstnd som man kan f av kraftig alkoholabstinens... Om du r full ngra veckor i strck och sedan slutat tvrt kan du hamna i detta tillstnd... Dessutom r abstinensen fysiskt skadlig och kan faktist ta kl p dig... Men det finns mediciner som lstoppar hallucinationerna och de vrsta hlsoriskerna...

Ja dom gnger som jag har ramlat ihop i kramp, d har jag ftt Stesolid bde i armvecket och i tablettform p recept. Vad fr en deliriumstackare fr medicin d, mste man lggas in, r man inte komtaktbar eller vad r det som hnder, gr det ver av sig sjlvt eller........mnga dumma frgor dr, om du inte orkar s svara inte.(ja r frvrigt nykter efter 15 rs kraftigt missbruk), inte har det varit s ovanligt med 2 Marinella efter jobbet, inget man nskar nn annan direkt.
Citera
2005-03-01, 21:59
Medlem
Kung Kisstanks avatar
Det finns en ganska stark och rtt s god belgisk l som heter Delirium Tremens. Den har skra elefanter p etiketten.
Lite off topic kanske, men jag kunde inte lta bli...........
Citera
2005-03-01, 22:16
Medlem
RigorMortiss avatar
Delirium tremens botas med nring, vtska och smn.

Smnen frambringas med gngse lugnande medel, t ex Stesolid och Heminevrin. Funkar inte detta, vilket det lngt ifrn alltid gr, rullas man upp p intensiven och svs.

DT leder i frlngningen till cirkulationskollaps, s vrd r p sin plats.
Citera
2005-03-02, 08:25
Medlem
Franss avatar
Vad i helvete.. Jag har druckit en del senaste veckan och just nu knner jag att jag har skitsvrt fr att somna. I frrgr natt hade jag just hallisar. Inte svra men det e ju lite lskigt. Kan det vara s att jag har detta problem? Jag har sovit skitdligt sen jag "gick av" krken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in