2012-05-28, 06:02
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001

O.T. Börjar bli mycket trött nu; har det framkommit vad rattfylloaset heter, bild, adress etc?

https://www.flashback.org/sp37567958
Citera
2012-05-28, 08:27
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Har jag sagt det? Det har jag inte, jag menar att pojken måste leva med det. Ett helvete har han framför sig som för många inte går att föreställa sig. Han får dock ingen sympati, utan han ses som en mördare och kommer göra det av alla som vet detta om honom i all framtid.

Det var hans val att sätta sig i bilen fast han hade druckit, han och ingen annans. Alltså är det inte mer än rätt att han tvingas leva med det i resten av hans liv, hon kan inte det för hans val tog hennes liv i från henne.
Det finns en anledning till varför det finns en lag som säger att man inte får köra bil när man har druckit alkohol, han valde att strunta i det och hon var den som fick lida för det hon hade inget val.

Man kan försöka skydda sig själv så mycket det bara går, men så länge det finns andra idioter i världen som gör idiotiska val så är man ganska chanslös ändå. Man får bara hoppas att man inte kommer i vägen för någon som gör ett dåligt val utan att tänka på hur det kan påverkar andra.
Citera
2012-05-28, 10:37
Medlem
730221s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWT
Framåt natten skulle Sandra Wennerström få skjuts hem av föräldrarna. Hon begav sig till fots mot nedlagda Sörbykiosken. I mörkret hade 16-åringen sällskap av en 23-årig Stockholmsbo, på besök i hembyn.
Vännerna beskriver de båda ungdomarna som ”lyckligt nyförälskade”.
http://nwt.se/hagfors/article1113966.ece

Namnet på offret som vi har här i tråden är nu bekräftad. Synd att media inte gör som i USA publicerar namn på den gripna också, begärs han häktad så kommer de handlingarna bli offentliga och vi kan få även hans namn ordentligt bekräftat. Erkänner han så kommer han ganska troligt inte bli begärd häktad om inte det åligger risk för fortsatt brottslighet, de brukar sällan bli häktade när det gäller såna här typer av brott och misstanken grovt rattfylleri och vållande till annans död.
Senast redigerad av 730221 2012-05-28 kl. 10:40.
Citera
2012-05-28, 10:41
Medlem
johnsson87s avatar
Det finns inget, absolut inget som gör det GM gjorde till en okej handling...

ALLA som försvarar hans agerande är enligt mig (MIN ÅSIKT) totalt hjärndöda!

Hur jävla svårt ska det vara att inse, en öl = kör inte bil. Har man det som regel så händer detta aldrig!

Sen kan denna olycka ha hänt även om han inte druckit, MEN hans reaktionsförmåga hade varit bättre och definitivt alla hans sinnen.

Hur fan kan man dessutom säga att man drack efter olyckan!!! Det måste ju finnas 25 pers minst på festen i lokalen som kan intyga att han drack.

R.I.P lilla tjej...
Citera
2012-05-28, 11:13
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Nu vet jag förvisso inte hur olyckan gått till, men förstår inte varför det är så mycket hat mot bilföraren i tråden. Han ska förvisso ha varit alkoholpåverkad, men är inte övertygad om att det är nödvändigtvis är den avgörande faktorn i fallet.

Det är exakt den typen av resonemang som gör att folk fortsätter att köra på fyllan.
Du försöker få det till att det är OK att köra berusad, du försöker föra ett resonemang om att fylla inte nödvändigtvis är bidragande till olyckan, du vill få det till att olyckan hade haft exakt samma utgång oberoende om föraren var i toppform eller aspackad.

I mina och lagens ögon är det solklart.
Alkohol gör dig till en mycket sämre bilförare. Alltid.

GM är vållande pga att han inte gjorde sitt yttersta för att minimera riskerna.
Han gjorde ett medvetet val att bli en sämre bilförare, tog en medveten risk och satte sitt och andra människors lev på spel.
Citera
2012-05-28, 11:18
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Vill ni diskutera rimligheten i straffen för rattfyllon eller jämföra brottsstatistik mellan olika länder så får ni ta det i något annat forum. Vill ni bara berätta vad ni rent allmänt tycker om rattfyllon och vad man bör göra med dessa, samt om en bil är ett vapen och en olycka som denna är ett mord så är även detta något ni får ta någon annanstans.

Den här tråden handlar om en specifik olycka. Se till att begränsa diskussionen till den.

Massor med OT raderat

// Mod
Citera
2012-05-28, 11:18
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det är exakt den typen av resonemang som gör att folk fortsätter att köra på fyllan.
Du försöker få det till att det är OK att köra berusad, du försöker föra ett resonemang om att fylla inte nödvändigtvis är bidragande till olyckan, du vill få det till att olyckan hade haft exakt samma utgång oberoende om föraren var i toppform eller aspackad.

I mina och lagens ögon är det solklart.
Alkohol gör dig till en mycket sämre bilförare. Alltid.

GM är vållande pga att han inte gjorde sitt yttersta för att minimera riskerna.
Han gjorde ett medvetet val att bli en sämre bilförare, tog en medveten risk och satte sitt och andra människors lev på spel.

Precis..och det var inte första gången han gjorde detta heller...men denna gång gick det åt helvete. Fyfan säger jag bara..stackars flickans föräldrar..kanske hon har syskon? Hoppas att bilförararen tar livet av sig.
Citera
2012-05-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Precis..och det var inte första gången han gjorde detta heller...men denna gång gick det åt helvete. Fyfan säger jag bara..stackars flickans föräldrar..kanske hon har syskon? Hoppas att bilförararen tar livet av sig.

Och hur vet du att det inte är första gången han kör rattfull?? Du vet ju inte ens om hon har syskon, så tror knappast du vet så mycket mer om R heller...
Citera
2012-05-28, 12:02
Medlem
xposures avatar
http://nwt.se/hagfors/article1113966.ece

Tragisk läsning, stackars ungdomar..
Citera
2012-05-28, 13:11
Medlem
Tandkolls avatar
Ni som känner till de inblandade, hur säkra är ni på att det är en ren olycka? Kan GM kört över 16-åringen och 23-åringen medvetet?

Det var någon tidigt i tråden som hintade om ett svartsjukedrama. Läser man den senast länkade artikeln i lokalbladet bekräftas det att 16-åringen och 23-åringen var nyförälskade. GM ljuger ju även för polisen i samband med gripandet att han varit nykter. Känns inte helt långsökt att tro att det inte var en olyckshändelse, eller?
Citera
2012-05-28, 13:17
Medlem
Flo-Ridahs avatar
Om det är R*lle som kört så är det inte första gången han fyllestyr. Skall ringa några gemensamma ytliga bekanta och höra lite - men jag tror mer på olycka. Någon som kommer ihåg vad som hände med hans gamla bil?
Citera
2012-05-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Ni som känner till de inblandade, hur säkra är ni på att det är en ren olycka? Kan GM kört över 16-åringen och 23-åringen medvetet?

Det var någon tidigt i tråden som hintade om ett svartsjukedrama. Läser man den senast länkade artikeln i lokalbladet bekräftas det att 16-åringen och 23-åringen var nyförälskade. GM ljuger ju även för polisen i samband med gripandet att han varit nykter. Känns inte helt långsökt att tro att det inte var en olyckshändelse, eller?
Nej det tror jag verkligen inte. Jag kände henne något sånär och jag tror inte att hon skulle ha velat ha en sju år äldre man. Det var med största sannolikhet en olyckshändelse som tog hennes liv. Mycket tragiskt på en trevlig tjej.

NWT hävdar att det var så. Skumt, det trodde jag inte.
Senast redigerad av hatasnigel 2012-05-28 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in