2012-05-27, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcil436
Jo, det är ju tyvvär så att de allra flesta som kör grovt berusade har gripits för brott tidigare. Detta är inte heller så konstigt när man tänker efter. Om man kör grovt alkoholpåverkad saknar man all form av samvete och saknar man samvete finns det inget som hindrar en från att begå andra brott, speciellt inte i Sverige då vi har så låga straff. Om man införde hårdare straff i Sverige skulle många liv kunnat räddas genom att dessa idioter skulle ha varit inspärrade istället för att vara på våra vägar.
Vilket jävla skitsnack
Citera
2012-05-27, 23:51
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
ja hittar han inte, kan du skicka länk?
Det om Facebook var det alltså den person som skickade PM till mig som skrev, jag citerade bara PM rakt av.

Däremot länkade en annan person denna till mig, trolig GM:
http://sv-se.facebook.com/people/Rob...sson/688355905

Ratsit hittade jag själv, trolig GM:
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....gYD_skGn0ufOsY

Jag har själv inte Facebook, antar att man kan se mer info och födelsedata om man är inloggad, men någon annan här kan säkert kolla om det är samma person i Facebooklänk och Ratsitlänk.
Senast redigerad av emma80 2012-05-27 kl. 23:54.
Citera
2012-05-27, 23:55
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Det är just det som gör att jag känner mer för honom. Bristen på sympati.

Känner du inte ens medlidande till flickan? då har du ingen sympati!
Citera
2012-05-27, 23:58
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Känner du inte ens medlidande till flickan? då har du ingen sympati!
Har jag sagt det? Det har jag inte, jag menar att pojken måste leva med det. Ett helvete har han framför sig som för många inte går att föreställa sig. Han får dock ingen sympati, utan han ses som en mördare och kommer göra det av alla som vet detta om honom i all framtid.
Citera
2012-05-28, 00:02
Medlem
Gubbkepsens avatar
Uppdrag gransknings avsnitt "Rabattfyllan" känns passande i detta sammanhang.

Rättsväsendet ser väldigt milt på alkohol/drograttfylleri och notoriska pundare/alkisar riskerar i praktiken inget straff alls.

Se avsnittet ni som inte sett det än.

http://svt.se/ug/hela_program/201202...6/rabattfyllan
Citera
2012-05-28, 00:11
Medlem
Sparvars avatar
Jag tycker ni är väldigt hårda och fördomsfulla mot bilföraren. Att önska honom död är oansvarigt och omoget.
Visst, han ska stå sitt kast. Och det är ju inte så konstigt att han ljuger, han är ju chockad själv.

Han ska ha en rättvis rättegång, han ska behandlas lika så som alla andra rattfyllerister inför lagen.
Men tycker ni ska droppa dödsönskan.
Citera
2012-05-28, 00:33
Medlem
Sparvars avatar
Måste hålla med SeMeNoMore, känner sympati för flickan och respektive men också den skylldige. Stackars jävel att behöva bektraktas som mördare hela sitt liv.
Citera
2012-05-28, 00:41
Medlem
Oformads avatar
Nu vet jag förvisso inte hur olyckan gått till, men förstår inte varför det är så mycket hat mot bilföraren i tråden. Han ska förvisso ha varit alkoholpåverkad, men är inte övertygad om att det är nödvändigtvis är den avgörande faktorn i fallet.

Det verkliga problemet i mitt tycke är att 2 personer vistades på vägen klockan 01.30 på natten efter att ha festat. Det ingår i sunt förnuft att vara extremt försiktig som fotgängare på vägen när det är beckmörkt, tvivlar på att människorna bar reflexer, man syns nämligen inte särskilt bra...

Nu är det förvisso fruktansvärt tragiskt i vilket fall, men den här olyckan hade antagligen varit omöjlig (Ok, vet inte alla omständigheter, men tror jag har en hyfsad aning.) om offren använt sunt förnuft och varit extremt vaksamma.
Citera
2012-05-28, 00:46
Medlem
The.Princes avatar
Man blir så förbannad när man läser sånt här. Så fruktansvärt trött på att vissa människor inte klarar av att hantera alkohol. Nånstans går gränsen. "Hur blir jag när jag dricker?" Jävla människor............

EDIT: som ovan nämnde. På kvällarna när jag åker bil ser jag fotgängarna oftast när dom är inom 10-20 meters avstånd (Utan reflexer) Folk borde lära sig det också. Men det har ingen betydelse i det här fallet. Att dricka och köra bil funkar INTE.
Senast redigerad av The.Prince 2012-05-28 kl. 00:48.
Citera
2012-05-28, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparvar
Det gör ju dig lika dålig som människa om du önskar någon död.

Jasså? men du är en bra människa som lider med GM? Tycker du att vi ska även släppa ut han och ge honom ett pris för hans uppförande? Skrattar åt såna som dig...

Alla som känner sympati för GM är antingen inte normala eller är alkisar som kör påverkade. Säger ni annat så ljuger ni. För ingen normal människa har sympati för en sån jävel.
Citera
2012-05-28, 01:02
Citat:
Ursprungligen postat av Aftongladet88
Jasså? men du är en bra människa som lider med GM? Tycker du att vi ska även släppa ut han och ge honom ett pris för hans uppförande? Skrattar åt såna som dig...

Alla som känner sympati för GM är antingen inte normala eller är alkisar som kör påverkade. Säger ni annat så ljuger ni. För ingen normal människa har sympati för en sån jävel.

Varför vinklar du om hela historien? Han skriver ju inte att han ska få ett pris?

Det finns inga ursäkter för det han gjort. Men samtidigt han som körde har det nog inte så jävla lätt nu heller och han kommer bära med sig det resten av sitt liv.

Jäkla ledsam historia oavsett.... R.I.P!
Citera
2012-05-28, 02:23
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparvar
Måste hålla med SeMeNoMore, känner sympati för flickan och respektive men också den skylldige. Stackars jävel att behöva bektraktas som mördare hela sitt liv.
Det är näst intill det han är, så han kan gott leva med den stämpeln. Han får inte en droppe sympati från mig, i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in