2012-05-27, 00:01
Medlem
Det ser ut som Sverige kommer vinna Eurovision songtest, och ifall detta skulle vara fallet, kommer tävlingen vara här i Sverige nästa år (Globen förmodligen). Jag antar att trycket på biljetter kommer vara extremt högt.

Jag tänkte därför köpa ett gäng biljetter för att sedan sälja de vidare, via blocket tex, för att tjäna en hacka. Efterfrågan bestämmer priset jag tänker sälja de för såklart.

Frågeställning:

Tror ni som mig, att efterfrågan på live-biljetterna, kommer vara väldigt högt?

Har ni tänkt göra samma sak?

Kommer det fungera att tjäna pengar på det här?

Tacksam för svar
Citera
2012-05-27, 00:22
Medlem
sven33s avatar
Jag skulle tro att det hålls på Friends arena som tar 65 000 åskådare och eftersom detta är slagertokiga Sverige så sätts det antagligen ett snittpris på 800-1000kr per biljett. Tror inte att du kommer kunna sälja biljetterna för särskilt mycket mer än så.
Citera
2012-05-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Jag skulle tro att det hålls på Friends arena som tar 65 000 åskådare och eftersom detta är slagertokiga Sverige så sätts det antagligen ett snittpris på 800-1000kr per biljett. Tror inte att du kommer kunna sälja biljetterna för särskilt mycket mer än så.

Ja, och eftersom de folk är så "slagertokiga" här i Sverige så är ju efterfrågan hög och därför biljetterna vara relativt dyra på andrahands marknaden
Citera
2012-05-27, 00:41
Medlem
Du verkar redan övertygad att det här är en superidé du kommit på, och så länge vi inte håller med kommer du käfta emot.

Så gör som du vill.
Citera
2012-05-27, 00:48
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pader piggelin
Ja, och eftersom de folk är så "slagertokiga" här i Sverige så är ju efterfrågan hög och därför biljetterna vara relativt dyra på andrahands marknaden

De som är mest fanatiska kommer se till att köpa en biljett från början, de andra kommer inte betala över tusen kronor per biljett. Precis som vi såg nu under hockey-vm så har svenska arrangörer börjat inse att de kan ta ut riktigt höga priser istället för att se på när sådana som du tjänar pengar som mellanhand. Därför tror jag att de är mer troligt att de sätter för höga priser och som en följd av detta får svårt att fylla arenan än att du kan tjäna pengar på att efterfrågan kraftigt överstiger utbudet.
Citera
2012-05-27, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallemander
Du verkar redan övertygad att det här är en superidé du kommit på, och så länge vi inte håller med kommer du käfta emot.

Så gör som du vill.

Tack för ett totalt huvudlöst inlägg.
Citera
2012-05-27, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
De som är mest fanatiska kommer se till att köpa en biljett från början, de andra kommer inte betala över tusen kronor per biljett. Precis som vi såg nu under hockey-vm så har svenska arrangörer börjat inse att de kan ta ut riktigt höga priser istället för att se på när sådana som du tjänar pengar som mellanhand. Därför tror jag att de är mer troligt att de sätter för höga priser och som en följd av detta får svårt att fylla arenan än att du kan tjäna pengar på att efterfrågan kraftigt överstiger utbudet.

Tack för dina tankar, ska definitivt tänkas på! Kanske kör ett säkrare kort o satsar på tomorrowland biljetter istället..
Citera
2012-05-27, 05:01
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Tack för dina tankar, ska definitivt tänkas på! Kanske kör ett säkrare kort o satsar på tomorrowland biljetter istället..

Tomorrowlandbiljetterna tog väl slut på några minuter? Eller har jag helt fel?

Din idé kommer inte funka, du är inte den enda som tänker så här. Ifall det är på Friends Arena så kommer det aldrig fyllas, kommer säkert vara ett jävla överpris redan innan.
Citera
2012-05-27, 19:37
Medlem
Muppers avatar
Citat:
Tack för ett totalt huvudlöst inlägg.

Han har ju slagit huvudet riktigt jävla hårt på spiken?
Allt handlar om biljetterna tar slut direkt från huvudleverantör.
Gör dom det och du har bra biljetter så kommer det gå att sälja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in