2012-05-28, 16:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Hur hittade Du det?
Jag får endast fram att mannen i fråga bor där helt själv

Du har rätt, jag såg nu att det var en annan uppgång, mannen i A och tjejen i B.
Senast redigerad av Lalajlaj 2012-05-28 kl. 16:43.
Citera
2012-05-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omfgrtfm
Nej bilden är från Trädgårdsgatan, vid korsningen med Skepparegatan. Huset på andra sidan gatan bebos av personer med psykiska funktionshinder och socfall. Huset precis där polisbilarna står är Norrköpings nybyggda härbärge. Mitt tips är att mordet skedde i något av dom två husen.

Men läs, fotot är taget där de genomsökte soptunnor och ev hittade mordvapen och det var inte samma plats som mordet har ägt rum.

Enligt uppgifter till NT är det inte samma plats som soptunnorna hämtades på som den döde mannen hittades på.
Citera
2012-05-28, 19:31
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
Nej.

Mr Fluke verkar vara väldigt säker på sin sak så låt oss köra på H*åkan W*estlund tills motsatsen är bevisad. Vem är då kvinnan?
Det stod att de har en relation, kan det vara en syster som har skickat sin bror till himlen?
Citera
2012-05-28, 19:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Mr Fluke verkar vara väldigt säker på sin sak så låt oss köra på H*åkan W*estlund tills motsatsen är bevisad. Vem är då kvinnan?
Det stod att de har en relation, kan det vara en syster som har skickat sin bror till himlen?

Har har ingen syster i den ålder, de är alla äldre än 50 år.

Han är född i Karlstad, uppvuxen i Södertälje. Därefter har han bott tillsammans med en kvinna, ungefär samma ålder, i Mariefred och nu bor han ensam i Norrköping.

Borde ha varit någon nuvarande flickvän i så fall.
Citera
2012-05-28, 20:25
Medlem
fluke12s avatar
Som jag sagt tidigare så tror jag inte det är kvinnan som utfört mordet. Hon har ju garanterat fått rejält med stryk av BO. Han är känd för att spöa sina dambekanta. Troligtvis har hon eller någon av de andra misshandlade kvinnorna hittat en hårding som skulle ge BO en läxa. Med tanke på den grova misshandel ha råkade ut för dagarna innan mordet, så lär han ha snackat med kompisar om detta. Polisen borde inte ha svårt att ringa in GM. Då lägenheten dessutom var i en jävla ordning och helt nedblodad, så finns det säkert gott om teknisk bevisning.
Citera
2012-05-28, 20:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Ur Expressen:
Citat:
En 44-årig kvinna är skäligen misstänkt för att ha berövat livet av en 56-årig man från Norrköping.

Polisen är fortsatt mycket förtegen om fallet.
- Utredningen är inne i känsligt läge. Vi kan inte gå ut med kön ännu, säger Erik Thulin.

Ibland tycker jag synd om polisen.
Citera
2012-05-28, 20:48
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ur Expressen:

Ibland tycker jag synd om polisen.

Ja dom vet inte var dom gör någonstans längre verkar det som.
Pinsamt
Citera
2012-05-28, 21:46
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
Som jag sagt tidigare så tror jag inte det är kvinnan som utfört mordet. Hon har ju garanterat fått rejält med stryk av BO. Han är känd för att spöa sina dambekanta. Troligtvis har hon eller någon av de andra misshandlade kvinnorna hittat en hårding som skulle ge BO en läxa. Med tanke på den grova misshandel ha råkade ut för dagarna innan mordet, så lär han ha snackat med kompisar om detta. Polisen borde inte ha svårt att ringa in GM. Då lägenheten dessutom var i en jävla ordning och helt nedblodad, så finns det säkert gott om teknisk bevisning.

Kom igen nu Du vet ju vad det handlar om så låt FB ännu en gång bli först.
Var det möjligen ett gammalt kk som bestämt sig för att hämnas??
Citera
2012-05-29, 00:06
Medlem
Jorrosoattes avatar
Nu blir jag ju lite nyfiken på hur Fluke vet hur lgh såg ut, dvs stökig och att BO fått stryk tidigare.. Berätta mer.
Citera
2012-05-29, 02:34
Medlem
Det stod radiobilar samt en ambulans under fredagseftermiddagen på S:t Persgatan 66 iaf. Det var väl då allting uppdagades av polisen, enligt NT? Två kvinnliga poliser (varav den ena var en sjukt snygg blondin ) väntade i ungefär ca 30 min på en låssmed på gatan innan de gick in i huset genom porten. Senare under kvällen stod en till två radiobilar på S:t Persgatan samt en civilbil.

Vad vill jag säga med det här? Tja, typ att mordet som det skrivs om i NT med största sannolikhet har skett på S:t Persgatan som flera andra skribenter redan har antytt.
Citera
2012-05-30, 07:56
Medlem
Morticians avatar
Märkligt att det är så mycket hysh hysh om det här mordet. Verkar som det har något samband med skottlossningen i närheten av Salige Munken för ett tag sedan.
Citera
2012-05-30, 10:42
Moderator
KomissarieBecks avatar
En man i 50 års åldern är nu också anhållen. http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.9...rd-pa-55-aring

Nu kanske det börjar hända saker....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in