Enligt det muntliga förordnandet om offentlig försvarare som gjorts hos Norrköpings tingsrätt, är det en kvinna som har anhållits, skäligen misstänkt för mord.
Men bilden på ab är från nya rådstugugatan? nästan mitt emot äldreboendet. Samma kvarter som arködyk, saras, röda rosen, lalles mm.
Nej bilden är från Trädgårdsgatan, vid korsningen med Skepparegatan. Huset på andra sidan gatan bebos av personer med psykiska funktionshinder och socfall. Huset precis där polisbilarna står är Norrköpings nybyggda härbärge. Mitt tips är att mordet skedde i något av dom två husen.
Men bilden på ab är från nya rådstugugatan? nästan mitt emot äldreboendet. Samma kvarter som arködyk, saras, röda rosen, lalles mm.
Bilden är tagen i hörnet av Trädgårdsgatan/Skepparegatan. Man ser ju spårvagnsspåren på Trädgårdsgatan och gamla fritidsgården T39 i hörnet, som alltså ligger på Trädgårdsgatan 39.
Det ligger ju ett nybyggt stödboende av något slag där bredvid.......
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!