2012-05-26, 12:21
Medlem
Nu har nog NA en liten anmälan mot sig vilken dag som helst.
Idag står det om att det söks vackra människor i Örebro län söks av modeargenturen MIKAS, men är du kortväxt eller mullig är du inte välkommen.

Vad sägs om denna blunder av NA?

Personligen bryr jag mig inte, men nu när alla blir kränkta av minsta lilla sak är kanske rubriksättningen inte något direkt genidrag?

http://na.se/nyheter/orebro/1.167168...niskor-i-lanet
Citera
2012-05-26, 14:11
Medlem
I jobbannonser kan man ju ofta se att det krävs högre studier för en tjänst. Lågutbildade göre sig inte besvär. Vad är egentligen skillnaden mot mulliga människor?
Citera
2012-05-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
I jobbannonser kan man ju ofta se att det krävs högre studier för en tjänst. Lågutbildade göre sig inte besvär. Vad är egentligen skillnaden mot mulliga människor?

Utbildning kan du ju skaffa, men att påverka längden på kroppen kan ju vara lite svårare?
Tänkte mest på att "mulliga" inte ses som vackra enligt artikeln.
Citera
2012-05-26, 14:59
Medlem
Skogaholmslimpans avatar
Det är väl ingen hemlighet att modell världen har ett visst mått på hur deras modeller ska ut??

Men visst någon dvärg börjar väl gråta.....
Citera
2012-05-26, 15:24
Medlem
lampross avatar
Klumpigt formulerat skulle jag vilja säga...

Alla förstår att en modell måste vara lång och snygg. Idealmodell typ 1A är en lång snygging. Det är som när man söker hantverkare: alla förstår att man vill ha en skicklig hantverkare.

Som i krogannonser: säger man "vi serverar god mat" är det löjligt formulerat, det måste ju vara underförstått.

Men idag blir det säkert storm kring Mikas annons. Allt blir ju rubriker idag, som när H&M hade en solbränd baddräktsmodell. "Cancerrklam!" skrev primadonnorna.
Citera
2012-05-26, 15:38
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Långa tjejer ser rangliga ut, ingen höjdare.
Citera
2012-05-26, 16:41
Medlem
En fotomodellagentur som söker vackra och långa människor? Klar diskriminering. Anmäl! "Jag känner mig såååå krääängt!!"
Citera
2012-05-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
En fotomodellagentur som söker vackra och långa människor? Klar diskriminering. Anmäl! "Jag känner mig såååå krääängt!!"

Som sagt, jag personligen bryr mig inte. Men samhället är ju så jävla skevt att platsar man inte in i en mall är man per automatik kränkt och kan anmäla hit och dit.
Och att ha den rubriken så kan ju NA räkna med att en kort liten tjockis någonstans känner sig sjukt kränkt och mailbombar hej vilt för att få upprättelse

Bara att kolla DOs hemsida för alla anmälningar som kommer vilket ledset folk det finns i Sverige.
Citera
2012-05-26, 19:25
Medlem
birgerburgers avatar
Man är åtminstone ärlig med vilka man rekryterar. Helt klart ett pluspoäng för att man inte hycklar med det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in