Alla andra ljud går att ändra enkelt som det alltid gjort. Men i Windows 7 valde idioterna att spärra den funktionen. Allt man har nu är en liten ruta att boka för eller av om man vill ha den på eller ej. Men att byta till något man själv vill ha. Nej nej.
Jag skickade faktiskt ett mail till Microsoft support om detta. Men efter snart 2 veckor utan svar så skiter jag i det.
Så jag frågar ER istället:
Varför spärrade Microsoft från att byta uppstartljudet?
Ska tillägga att det inte helt omöjligt att byta ljud. Det går om man laddar ner 2 små program och med en massa musklick så går det att få den ändrad. Men för den som inte kan mycket om datorer är detta ganska avancerat och gör att man lätt tappar intresse att vilja byta ljud.
det är självklart en varumärkesfråga. microsoft vill att ljudet och loggan ska förknippas med företaget.
jag förstår inte riktigt problemet. varför vill man ens att det ska låta när windows startar, och om man ser nån nytta med det, vad är poängen med att byta ljudet?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!