• 1
  • 2
2012-05-26, 16:12
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeineMeinung
Mot vad?
Ett friskare samhälle. Ett stabilt samhälle.
En kan ju också fråga sig om det är rättvist att föda ett barn som man i princip dömer till ohälsa?
Citera
2012-05-26, 19:15
Medlem
MeineMeinungs avatar
Frågan är väl om ett sådant samhälle är ett friskt samhälle? Det skulle behövas så otroligt mycket kontroll och för oss oetiska åtgärder för att få det att fungera.
Så nu när vi kommit ”full circle” så kan jag väl återigen besvara din fråga: Nej, det finns ingen praktisk möjlig lösning på problemet.
Mvh!
Citera
2012-05-26, 19:23
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Frågan är väl om ett sådant samhälle är ett friskt samhälle? Det skulle behövas så otroligt mycket kontroll och för oss oetiska åtgärder för att få det att fungera.
Så nu när vi kommit ”full circle” så kan jag väl återigen besvara din fråga: Nej, det finns ingen praktisk möjlig lösning på problemet.
Mvh!

Det är väl ett ganska instängt tänk? Är det smart att bara blunda inför problemet bara för att man inte vet lösningen?
Och vad menar du med för mycket oetiska åtgärder?
Citera
2012-05-26, 20:23
Medlem
MeineMeinungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Det är väl ett ganska instängt tänk? Är det smart att bara blunda inför problemet bara för att man inte vet lösningen?
Och vad menar du med för mycket oetiska åtgärder?

Det fanns en snubbe i Tyskland som tänkte som du gör. Som medborgare av nämnt land jag kan fortfarande idag säga att jag skäms för vad som gjordes för att "inte blunda för problemet".
Citera
2012-05-26, 20:32
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Det fanns en snubbe i Tyskland som tänkte som du gör. Som medborgare av nämnt land jag kan fortfarande idag säga att jag skäms för vad som gjordes för att "inte blunda för problemet".

Snälla lämna den här diskussionen om du skall jämföra mig med Schumann & Clauberg. Uppenbart så är du inte mogen nog till att hålla denna diskussion.
Senast redigerad av Peyz 2012-05-26 kl. 20:34.
Citera
2012-05-26, 20:45
Medlem
MeineMeinungs avatar
Citat:
Snälla lämna den här diskussionen om du skall jämföra mig med Schumann & Clauberg. Uppenbart så är du inte mogen nog till att hålla denna diskussion.

Det är väl ändå rätt relevant. Du kan omöjlig kontrollera ett folk till den grad det behövs för att styra
barnfödseln. En maxgräns som i Kina är en sak, att säga vem som får och inte får är en helt annan.

Mvh
Citera
2012-05-26, 21:15
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Det är väl ändå rätt relevant. Du kan omöjlig kontrollera ett folk till den grad det behövs för att styra
barnfödseln. En maxgräns som i Kina är en sak, att säga vem som får och inte får är en helt annan.

Mvh

Kom igen nu för fan. Var inte så jävla stängd i gamla banor. Meningen med tråden är att filosofera kring detta. Inte att skapa någon form av polisstat som ska kontrolleras. Sluta bevisa tesen om att tyskarna är världens tråkigaste folk.
http://www.youtube.com/watch?v=KENZD6IjDYI
Citera
2012-05-26, 21:27
Medlem
MeineMeinungs avatar
Citat:
Kom igen nu för fan. Var inte så jävla stängd i gamla banor. Meningen med tråden är att filosofera kring detta. Inte att skapa någon form av polisstat som ska kontrolleras. Sluta bevisa tesen om att tyskarna är världens tråkigaste folk.
http://www.youtube.com/watch?v=KENZD6IjDYI
Kanske man kan sterilisera hela befolkningen utom ett par tusen som sedan får spela i systematiska spel där den svagaste/fulaste/osmartaste/whatnotaste åker ut och förlorar rätten att föröka sig... Sedan så skulle man kunna avla vidare på det... (obs, ej min åsikt!)
Citera
2012-05-27, 06:13
Medlem
MrWins avatar
Tror att sjukvårdens roll kommer att debatteras i framtiden. Förr eller senare måste man avskaffa sjukvården så de svaga slås ut.

Det är först under den senaste 100-års perioden som det funnits någon nämnvärd sjukvård. Tidigare fungerade evolutionen. De svaga slogs ut, de starka överlevde och kunde föröka sig. Så är det inte idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in