2012-06-01, 16:52
Citat:
Handlar väl alltid att skydda auktoriteten. Alltså flygbolaget. Det finns inte en tanke om anhöriga till offer till flygolyckor, det är drängarna (läs ssk, präster osv) som tar hand om sin flock vid sådana medan de högt uppsatta redan tagit hand om sin genom rättssystemet. Ett system utformat idag likt det varit sedan urminnes tider.
Ursprungligen postat av Benziina
Men har man inte rätt att välja vilken VC som helst, som patient. Jag tror att det är så.
Grannen går inte till lokala VC utan har valt en annan kommun hon var bosatt före.
Jag borde veta detta
, men har inte fakta o orkar inte googla, men jag är 99,99% säker på det. Tänkte bara om man kan göra det samma med öppen psyk? Nån som har bättre koll? Då skulle du kunna gå runt den läkare som bara ökar din börda. Fast du behöver inte träffa denna läkaren igen, du som patient ska enligt lagen vara delaktig i din vård tillsammans med de professionella. Om det skaver mellan din läkare och dig, då ber du bara nån annan läkare och hänvisar till Patientsäkerhetslagen som få läkare & vårdpersonal har susning vad det handlar egentligen om.
Den nya lagen förstärker patientens ställning.
Sedan ska vi försöka komma ihåg här att inte dra alla genom en o samma kam, det finns flockvis med människor inom vården som jobbar med hjärtat. Jag har mött sånna personer
Samtidigt finns det riskindivider som borde typ läggas in själva.
Det är typ lotteri.
Jag har lång erfarenhet om läkare & diverse sjukvårdspersonal och vet att det finns ett broad spektrum av allt möjligt
Samtidigt finns det otroligt mycket kunskap, OBEFINTLIGA resurser och det leder till att sjukvårdspersonal blir utmattade, bränner ut sig. Pengarna är slut hela tiden och det ska sparas, stramas åt, varslas, anställningstopp you name it. Ekvationen går helt enkelt inte ihop och det är högst en het politisk fråga (som politiker väljer att skita blankt i).
Jag skulle kunna skriva hur jävla länge som helst om detta men ska runda av med kalla fakta att sjukvården är mästare att hantera problem men att lösa problem, det är en rejäl utmaning för sjukvården. Samma misstag får göras om och om igen. Frågan är: hur klokt är det?
Det är inte tillåtet att göra om misstag inom flyget utan att gräva fram grundorsaken och sätta in förhindrande åtgärder ASAP. Inom vården får det samma pågår i evigheter och dessutom lagligt.
Nu sätter jag punkt här för jag känner att blodtrycket börjar stiga
Grabben, du har gjort bra för dig. Om du känner dig utmattad av att slåss med väderkvarnar så är det inte någonting konstigt alls. Du vet att syster yster har gjort det hela livet
Känner du att det börjar bli för mycket nu så ta en paus under helgen och låt sinnet stilla (utan knark o alkohol för fan !), men känner du att du har ork så gå dit o visa ditt ansikte igen
Jag lovar att dom blir snart trött
på dig och vill inget annat än fixa remissen och blir av 'igeln som har huggit sig fast i deras pulsådern'
Ta väl hand om dig grabben, du har fått stått ut för mycket men nu ska det bli bättre
Hälsar Sissy (allt annat än sissy !
)
Grannen går inte till lokala VC utan har valt en annan kommun hon var bosatt före.
Jag borde veta detta
, men har inte fakta o orkar inte googla, men jag är 99,99% säker på det. Tänkte bara om man kan göra det samma med öppen psyk? Nån som har bättre koll? Då skulle du kunna gå runt den läkare som bara ökar din börda. Fast du behöver inte träffa denna läkaren igen, du som patient ska enligt lagen vara delaktig i din vård tillsammans med de professionella. Om det skaver mellan din läkare och dig, då ber du bara nån annan läkare och hänvisar till Patientsäkerhetslagen som få läkare & vårdpersonal har susning vad det handlar egentligen om.Den nya lagen förstärker patientens ställning.
Sedan ska vi försöka komma ihåg här att inte dra alla genom en o samma kam, det finns flockvis med människor inom vården som jobbar med hjärtat. Jag har mött sånna personer
Samtidigt finns det riskindivider som borde typ läggas in själva.
Det är typ lotteri.
Jag har lång erfarenhet om läkare & diverse sjukvårdspersonal och vet att det finns ett broad spektrum av allt möjligt
Samtidigt finns det otroligt mycket kunskap, OBEFINTLIGA resurser och det leder till att sjukvårdspersonal blir utmattade, bränner ut sig. Pengarna är slut hela tiden och det ska sparas, stramas åt, varslas, anställningstopp you name it. Ekvationen går helt enkelt inte ihop och det är högst en het politisk fråga (som politiker väljer att skita blankt i).
Jag skulle kunna skriva hur jävla länge som helst om detta men ska runda av med kalla fakta att sjukvården är mästare att hantera problem men att lösa problem, det är en rejäl utmaning för sjukvården. Samma misstag får göras om och om igen. Frågan är: hur klokt är det?
Det är inte tillåtet att göra om misstag inom flyget utan att gräva fram grundorsaken och sätta in förhindrande åtgärder ASAP. Inom vården får det samma pågår i evigheter och dessutom lagligt.
Nu sätter jag punkt här för jag känner att blodtrycket börjar stiga
Grabben, du har gjort bra för dig. Om du känner dig utmattad av att slåss med väderkvarnar så är det inte någonting konstigt alls. Du vet att syster yster har gjort det hela livet
Känner du att det börjar bli för mycket nu så ta en paus under helgen och låt sinnet stilla (utan knark o alkohol för fan !), men känner du att du har ork så gå dit o visa ditt ansikte igen
Jag lovar att dom blir snart trött
på dig och vill inget annat än fixa remissen och blir av 'igeln som har huggit sig fast i deras pulsådern'
Ta väl hand om dig grabben, du har fått stått ut för mycket men nu ska det bli bättre
Hälsar Sissy (allt annat än sissy !
)Dess förändringar politiken kommer med idag förändrar ingenting. En regel byts ut mot en annan som på ytan ser bättre ut men som inte gör någon skillnad eller förbättrar det för folk då den byts ut mot en annan som ersätter funktionen av den första. Jag är ingen cyniker utan detta är snarare något jag lärt mig när jag kommit ur min bubbla av oförstånd och naivitet.
>>>Jag behöver bara få ett namn på min "lidelse" egentligen, i journalen. Det är inte den som får mig att lida i sig, utan den oförstående omvärlden. Jag behöver detta så att jag kan med intyg av rättslig betydelse få folk jag möter i framtiden att förstå varför, samt för att kunna åberopa mina rättigheter då om det så skulle behövas. Jag har en funktionsnedsättning och vet precis vad man brukar kalla det.<<<
kram
Senast redigerad av KUSE 2012-06-01 kl. 16:58.
Senast redigerad av KUSE 2012-06-01 kl. 16:58.