2012-05-25, 14:56
Medlem
remixutoheavens avatar
Hej, nu när solen börjar titta fram och man vill börja arbeta på sin bränna så börjar ju förstås soleksemen. Så jag undrar vad brukar ni göra för att förebygga detta sjukt djävligaste fenomenet som finns i världen, ni som har/haft det förstår vad jag menar, och när ni väl fått det hur behandlar ni det då?

Jag själv brukar ha på mig hög solfaktor samt sitta i skuggan dem första dagarna när man är utomlands, är ganska trist men det är värt det ifall man inte vill bli spritt språngande galen av klådan. Sen när jag väl fått det brukar jag knapra lite tabletter, kommer inte ihåg namnet men kan fråga morsan, men av de så blir jag väldigt sömnig och somnar nästan varsomhelst samt sover bort hela dagen. Annars brukar jag lägga en salva på områdena där soleksemen blommar upp. Brukar var två olika den ena kommer jag inte heller ihåg men den andra är alovera(?), brukar hjälpa sisådär några minuter och svalkar ner soleksemet lite grann.

Jag tycker att vi i denna tråd kan dela med oss om hur vi kan förhindra och dämpa denna klåda så vi kan njuta av solen utan att bli galen! Så börja tipsa!

Känner hur klådan kommer krypandes på armen, I hope the lord will be mercy
Senast redigerad av remixutoheaven 2012-05-25 kl. 15:01.
Citera
2012-05-25, 15:10
Medlem
nykteriztens avatar
den högprocenthaltiga Aloe vera:n (98% eller något) brukar funka någorlunda.. Tigerbalsam kyler väldigt bra och får iallafall mig att sluta tänka på det på stört rekomenderas!
Ett ++ är att tigerbalsam luktar som klassiska Jenka tuggummin som jag tuggade under min uppväxt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in