2012-05-25, 11:28
Medlem
Hej, skjut morfin IV kl 8 idag och har nu en hård bula som är lite blå där jag satte sprutan och är öm där med.
Vad tror ni att de kan vara? Vet inte vilken typ morfin jag sköt men det var ungefär halva sprutan, har stulit de från sjukhuset när ja vänta på akuten för ett tag sen.

Så vad kan de va som har hänt med min arm?
Citera
2012-05-25, 11:48
Medlem
Bellees avatar
Inte säker men det låter ju som att det måste vara någon blodåder som har svällt upp på något sätt, kan ju bli så ibland även när man tar blodprov. Gör det inte ont och känns armen under normal så ska det inte vara så farligt i alla fall..
Citera
2012-06-02, 16:47
Medlem
squimpans avatar
du missade troligtvis ådern och det är därför det svullnat. kan sitta några veckor/månader innan den är redo för att tömmas. du kan göra det själv genom att sticka ett hål med något riktigt vasst och försöka tömma den själv. tryck bara runt omkring den. lite som att dränera en riktigt stor finne!
Citera
2012-06-02, 21:09
Medlem
undervattenfisks avatar
Du kan ha fått en infektion, är mycket bakterier utanpå huden därför det är viktigt att torka stället du ska skjuta på innan. fast jag har aldrig nånsin gjort det under flera år och kanske fått 1-2 mindre infektioner då man haft gamla nålar.
Citera
2012-06-03, 13:35
Medlem
Morfin som man får på sjukhuset IV är inte upplösta Dolcontin precis. Tabletter är gjorda för oralt intag och har massa bindemedel och skit som är rätt ohälsosamt att få in i venerna. Sprutnarkomaner drabbas ofta förr eller senare infektioner och sånt skit. Sannolikheten att drabbas av en infektioner är högre om du inte har rena verktyg eller skiter i att tvätta innan. Det här kanske är självklart - kanske inte, har ingen aning. Blir det riktigt nasty får du väl bita i det sura äpplet och gå till sjukhuset. Kanske tatta lite mer moffe på vistelsen

Förmodligen går infektionen tillbaka. Kroppen helar sig själv. Låt det bli en läxa. Om du kör IV regelbundet - se till att sköta det "clean" till nästa gång om du vill minska sannolikheten för sexiga blå bulor och liknande.
Citera
2012-06-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowhunter
Morfin som man får på sjukhuset IV är inte upplösta Dolcontin precis. Tabletter är gjorda för oralt intag och har massa bindemedel och skit som är rätt ohälsosamt att få in i venerna. Sprutnarkomaner drabbas ofta förr eller senare infektioner och sånt skit. Sannolikheten att drabbas av en infektioner är högre om du inte har rena verktyg eller skiter i att tvätta innan. Det här kanske är självklart - kanske inte, har ingen aning. Blir det riktigt nasty får du väl bita i det sura äpplet och gå till sjukhuset. Kanske tatta lite mer moffe på vistelsen

Förmodligen går infektionen tillbaka. Kroppen helar sig själv. Låt det bli en läxa. Om du kör IV regelbundet - se till att sköta det "clean" till nästa gång om du vill minska sannolikheten för sexiga blå bulor och liknande.
Bulan gick ner efter typ 2-3 dagar nu har ja lärt mig att man måste göra rent armen innan man skjuter, de var inge tabletter ja hade utan rent morfin ja hade stulit där.
Citera
2012-06-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skhlm99
Bulan gick ner efter typ 2-3 dagar nu har ja lärt mig att man måste göra rent armen innan man skjuter, de var inge tabletter ja hade utan rent morfin ja hade stulit där.

Tänkte väl att infektionen skulle gå ner. Låter bra. Kroppen kan ta lite stryk så länge man är frisk i övrigt.

My bad att jag antog att det var tabletter! Rent morfin IV är ju en lyx vilken pundare som helst bör jublat över. Rent morfin är snällt mot kroppen, bättre än alkohol, och där kan man verkligen inte klaga på kvalitén liksom!

Bra att du ska köra på säkra sidan och sköta det sterilt i framtiden.
Citera
2012-06-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowhunter
Tänkte väl att infektionen skulle gå ner. Låter bra. Kroppen kan ta lite stryk så länge man är frisk i övrigt.

My bad att jag antog att det var tabletter! Rent morfin IV är ju en lyx vilken pundare som helst bör jublat över. Rent morfin är snällt mot kroppen, bättre än alkohol, och där kan man verkligen inte klaga på kvalitén liksom!

Bra att du ska köra på säkra sidan och sköta det sterilt i framtiden.
Har aldrig skjutit tabletterna, hur blir effekten om man jämför med rent?
Klagar inte grymt skönt rus!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in